Poll: Orgaan Donor ...

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij Orgaan Donor ?

1. Ja, waarom ?

2. Nee, Waarom ?

3. Geen mening

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar stel nou dat je in die tijd dat je je papieren niet had opgestuurd een donor nodig had gehad, vind je dan dat jij er recht op zou hebben gehad ?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je mag nooit bloedonor meer worden, dit geld dus voor de rest van je leven

wel heel dubbel, ik heb mijn leven te danken aan bloeddonoren, zou dus dolgraag (ondanks prikangst) bloeddonor worden, maar dat mag helaas dus niet, erg teleurstellend dus. wie weet veranderen de regels ooit in de toekomst.

3. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ja, ik ben donor en ze mogen alles van mij hebben :) Ik heb het dan toch niet meer nodig ;)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Weet jij dan hoe het zit met het moment van afkoppelen van de navelstreng? Gebeurt dat wel pas nadat deze is opgehouden met kloppen, of wordt dit versneld gedaan?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee, dat heb ik niet gevraagd, maar ik kreeg zo snel antwoord, dat ik als ik jouw was eventjes zou mailen. Ik had het adres uit dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/211127-donatie-navelstrengbloed-2.html (zag jouw naam daar ook al voorbij komen met dezelfde vraag ;) ) .
    Persoonlijk zou ik denken dat dit wel gewoon gebeurd, het leven ter plaatse is op dat moment het belangrijkst. Maar oke, ik weet er dus verder ook niet echt wat vanaf ;)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben al donor vanaf dat ik 12 ben, ik heb er ook voor gezorgd dat bij ons thuis iedereen het formulier heeft ingevuld.

Ik ben fel voorstander van het beleid dat je automatisch donor bent, tot je aangeeft dit niet te willen zijn.

Mijn nicht stond heel erg lang op de lijst voor een hart en longen, nooit gekregen en ze is overleden toen ze 26 was. Ondanks haar ziekte (Cystic Fybrose/taaislijmziekte) en het zelf staan op de wachtlijst was zij donor. Zij heeft haar hoornvlies kunnen afstaan na haar overlijden.

Ik denk overigens dat een grote groep van echte tegenstanders van orgaandonatie ook tegen het ontvangen van organen is. Denk aan religieuze redenen, zij willen vaak ook niet ontvangen. De grens of iemand het aan zichzelf te wijten heeft is een moeilijke.. denk aan ex rokers met lonkanker en dan rokers met super mooie longen of iemand die rokers longen heeft terwijl de persoon nog nooit een hijs heeft genomen. Dat onderscheid is gewoon niet te doen.

En wat te doen als wij de vraag onverhoopt krijgen... ja, dan wil ik ook de organen van mijn kinderen afstaan. Maar zoals iemand hier al eerder schreef, zowel voor mij als voor mijn kinderen en man geldt.. orgaandonatie JA, maar dan wel als er echt geen kans meer is op overleven.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik ben ook al jaren donor. Ik heb er na mijn dood toch niets meer aan en als ik andere mensen daarmee kan helpen dan doe ik dat graag! Mijn man vindt het niet leuk dat ik donor ben en heeft zelf juist een codicil waarin staat dat ie geen donor wil zijn. Hij heeft het idee dat mocht ik overlijden en er zijn organen weg dat ik dan niet meer "compleet" ben. :(

8. MvN

MvN Niet meer actief

Ik ben zojuist donor geworden... maar begin al weer te twijfelen.. Ik vind het heel moeilijk, maar kan het gelukkig altijd nog intrekken en als ik t vergeet heb ik t blijkbaar niet zo belangrijk gevonden.

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    @chantal84 Tuurlijk vind ik dan dat ik er recht op had. Iedereen heeft er recht op of je het nou invuld of niet.
    Mag ik vragen of jij voor jullie kleine ook donor pappieren hebt ingevuld???

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben niet geregistreerd donor en als het systeem verandert dan maak ik bezwaar. Puur omdat ik niet geregistreerd in een systeem wil staan.
    Mijn man en familie zijn ervan op de hoogte dat ik mijn organen wel wil doneren, maar alleen als ik hersendood ben. Ook weten ze dat er eerder niet over gesproken mag worden. Ik weet 100% zeker dat ze niet opeens een andere beslissing maken mocht het moment daar zijn, want ze weten ook waarom ik dit zo doe. anderen uit mijn familie doen dit ook zo.
    Als de tijd daar is zal ik ook mijn kinderen hierover praten. Mochten zij er anders over denken dan kan ik mijn keus altijd nog laten registreren.

11. Loe

Loe Niet meer actief

Volgens mij als je het niet laat registeren, telt het ook niet?

Ik ben vanaf van 12de donor, en ik moet eerlijk zeggen dat ALS ik ooit als ik overleden ben, iemand een donatie kan doen, ik dat het liefst heb bij iemand die zelf ook bereid is tot donatie.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb geen mening ingevuld..

Ik ben niet geregistreerd donor.. Maarrrr, mijn man, ouders/zussen/vrienden weten dat ik donor wil zijn en best organen wil afstaan.. Ik vind het alleen té definitief als ik dat codicil in huis heb..
    Ik heb geen idee waarom, het is meer een gevoel.. Weet ook niet goed hoe ik het moet uitleggen :) anyway, ik ben niet geregistreerd maar wil wel afstaan (haha klinkt logisch zo)

En over het feit dat mensen die geen donor zijn ook geen organen mogen ontvangen vind ik grote onzin.. Meneer A overlijdt en is donor, Meneer B komt op dat moment binnen en heeft per direct een nieuw hart nodig.. "Sorry meneer, we kunnen u niet helpen, want u ben geen donor, dus heeft u geen recht op een nieuw hart." Kortom, je laat mensen gewoon doodgaan?

13. Loe

Loe Niet meer actief

Iemand dood laten gaan.........dat doe je dan toch ook als iemand dood is en geen donor is en iemand kan zijn hart gebruiken?

14. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Mijn reden om donor te zijn is eigenlijk heel simpel. Als ik er niet meer ben heb ik niets aan organen terwijl een ander er misschien nog mee verder kan leven.
    Het enige wat me niet lekker zit om te doneren is huid en ogen. Dat voelt voor mij te persoonlijk om af te staan.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja das ook weer waar.. sorry :)
    ik denk ook niet dat ze hier uit zullen komen op korte termijn.. wel standaard donor of juist niet? Maar ik vind wel dat je iedereen kunt respecteren om de keuze die ze daarover gemaakt hebben (zeg niet dat jij die mensen niet respecteerd hoor;))

16. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik ben donor, omdat ik hoop dat als ik een orgaan nodig zou hebben ik die ook gedoneerd krijg.
    Ik laat alleen mijn huid en hoornvlies niet doneren omdat mijn moeder er moeite mee had dat ze mij niet kan zien als ik overleden ben of erg bang is dat ik er "verminkt" uit zie. Voor haar heb ik dat dus gedaan. Zou zij eerder komen te overlijden dan ik dan laat ik het veranderen naar alles doneren.

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ja ik ben donor.
    En ja ik vind het heel belangrijk dat iedereen automatisch donor zou moeten zijn. Er is zo'n enorm tekort.
    Als mensen het niet willen, kunnen ze het altijd afmelden of iniedergeval aangeven wat ze niet willen doneren.

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Idd

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook donor. Van mij mogen ze alles hebben als ik overleden zou zijn. Ik wil zelf gecremeerd worden en anders wordt het toch maar verbrandt. Hartstikke sonde, vooral als er misschien dan met mijn organen andermans leven gered of verbeterd kan worden...

Alleen vind ik dus ook dat ik het liefste zou willen dat het dan naar iemand gaat die zelf ook donor is. Wel willen ontvangen, maar zelf niet geven vind ik persoonlijk ook erg egoïstisch...

20. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    ik ben zelf wel donor. maar mijn zus mag geen donor zijn door haar ziekte. als ze de regel zouden hebben geen donorgever zijn dan ook geen ontvangen dan heeft mijn zus een probleem, terwijl zij hier niets aan kan doen!!

Deel Deze Pagina