Hoi meiden, hier dus een poll, voor de babywas speciaal wasmiddel Neutral gebruiken, of gewoon je normale wasmiddel zonder wasverzachter. Zouden de mama's ook hun ervaringen willen opschrijven m.b.t. wel of niet gevoelige huidjes van de baby's? Ik ben zeer benieuwd, of ik nu echt wel Neutral aan moet gaan schaffen, terwijl het misschien ook gewoon met Robijn kan (die ik ook nog eens fijn in de reclame kan halen bij de kruidvat)
Ik gebruik gewoon het wasmiddael wat ik normaal ook altijd gebruike en ook gewoon wasverzachter. Kyra heeft nooit ergens last van gehad en kijk wel hoe deze beeb reageert..anders heb ik het zo nog een keer gewassen mocht het nodig zijn.
Ik gebruik ook gewoon mijn vertrouwde wasmiddel (Ariel) met een scheutje azijn in het wasverzachterbakje. Daar ben ik ook mee grootgebracht. En zoals Carla1980 al zei, mocht het wat veroorzaken dan was ik de boel nog wel een keertje.
Wij gebruiken gewoon het wasmiddel wat ik altijd al gebruikt (afwisselend persil, ariel en robijn) Maar net welke ik op dat moment lekker vind ruiken ! Wasverzachter gebruik ik niet maar dat gebruikte ik sowieso al niet. Hier gaat gewoon alles dus met 'normaal' wasmiddel in de wasmachine, daarna alles lekker in de droger, sommige dingen strijken de rest alleen vouwen en dan weer de kast in. Hier nog nooit iets gemerkt aan de huidjes van de kindjes.
Ook nooit neutral gebruikt, maar ons gewone wasmiddel. Ariel voor de 60 graden was en Robijn of Dreft voor de rest. Wasverzachter gebruik ik niet en de droger ook niet en strijken probeer ik ook te verkomen door alles netjes op te hangen en mooi op te vouwen Dochter heeft er nooit last van gehad. Ze is gelukkig nergens allergisch voor.
Ik gebruik voor de babywas gewoon hetzelfde als voor ons, dat is nu toevallig ariel en wasverzachter doen wij niet aan. Ik was alles ook gewoon op 40 graden. Mocht de baby straks toch allergisch reageren, dan kijken we dan wel verder!
Ik gebruik ook gewoon ons eigen merk, vind dat neutral gebeuren iets te overdreven en te duur. Als ons kindje een allergie zou hebben zie je dat snel genoeg en kan je altijd nog overstappen. We gaan toch ook niet gelijk voeding geven voor een allergisch kindje terwijl er nog niks bekend is....... Ik gebruik trouwens wel een wasverzachter die toevallig sensetive is maar dat is omdat ik het geurtje zo lekker vind hihihi.
hier hetzelfde hoef nooit iets te strijken, hang alle was netjes aan hangertjes, ik ben nu al hangertjes voor ons kleintje aan het verzamelen!
Ik ga voor neutral, maar dat komt meer omdat ik zelf snel uitslag krijg en dit voorlopig wil voorkomen, dus vandaar dat ik kies voor neutral.
Ik heb vorige week alle babykleertjes gewassen met wasmiddel wat we zelf ook gebruiken, heb alleen geen wasverzachter gebruikt. Dalijk als de kleine er is probeer ik een paar dingen mét wasverzachter te wassen, kijken hoe de kleine daarop reageert. Is makkelijker om het dan met onze was mee te wassen en het ruikt lekkerder.
Bij Groot meisje heb ik vanaf het begin gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt, bij Klein meisje heb ik de eerste twee maanden ofzo Neutral gebruikt. Wasverzachter gebruik ik bij allebei niet, alleen bij onze eigen (grotemensen)was. Ze hebben er allebei nooit problemen mee gehad.
Ik heb in het begin altijd gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt, maar een aantal weken geleden begon Mischa steeds meer uitslag op zijn gezichtje te krijgen. Deze uitslag was er alleen als hij net uit bed kwam en trok daarna weg. In eerste instantie ben ik toen voor zijn was Persil Sensitive gaan gebruiken en dat scheelde flink. Uiteindelijk ook hem zelf alleen nog gaan wassen met hypo-allergeen producten en nu is het helemaal weg. Neutral vond ik niet fijn omdat het helemaal geen parfum heeft. Als je de was dan eens te lang in de trommel laat zitten stinkt het meteen zo. Dat is met deze Persil ook wel een beetje, maar minder dan met Neutral. Wasverzachter gebruiken wij ook niet omdat alles hier bijna in de droger gaat.
Ik gebruik gewoon wasmiddel wat in de aanbieding is, heb eigenlijk vanalles staan, Ariel, Robijn en Persil. Als ik veel was heb wat ik ophang, gebruik ik wasverzachter, meestal Silan sensitive ofzo. Soms koop ik nog wel eens een flesje neutral. Als ik bijna alles in de droger stop, vind ik wasverzachter niet nodig. Neutral wasmiddel vind ik niet zo geweldig werken, mijn man wil nog wel eens zweten en die shirts stinken daarna nog, hetzelfde als je op een rokerig feestje bent geweest, die geur gaat er met Neutral niet goed uit.
Ik gebruik alleen nog neutral. Had laatst een ander merk en zowel mijn zoontje als ikzelf zaten onder de rode jeukende vlekken.
Ik heb de Sensitive van de C1000 gehaald. Wij zijn helemaal niet zo van de zeepvrij gedoe, en hebben ook normaal nergens last van. Voor de baby wilde ik eigenlijk in het begin wel iets zachters hebben, dus toen heb ik die gehaald. Ik vind het prima, en deze heeft wél parfum dus het ruikt ook nog lekker Ik gebruik trouwens alleen maar soms wasverzachter bij de handdoeken, maar nu bij de babywas is het ook nergens voor nodig. Al die nieuwe zachtje dingetjes zijn zooooo baby-zacht, dat zou geen enkel verschil maken. Ze hangen hier trouwens gewoon allemaal aan een rekje en niet in de droger ofzo.