zoveel ideeen dreumeskamer, kan niet kiezen!

Discussion in 'De babyuitzet' started by debora21, Jun 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoi!

Ik wil graag Finn z'n kamer gaan veranderen. We zijn een tijdje geleden verhuisd en toen hebben we zijn kamer gewoon even gewit en ik had er maar wat leuke muurstickers opgeplakt om het wat op te leuken. Meneer trekt ze alleen van de muur af dus alles op zijn hoogte is er vakkundig afgehaald :D

Ik heb alleen zooooo veel ideeen! Ik zou graag een muurschildering willen maken. Dit hebben we op zijn babykamer in ons oude huis ook gedaan en dat was erg leuk. Maar we willen nu natuurlijk een echte stoere jongenskamer. Uiteindelijk als hij groot genoeg is willen we graag een stoere bedstede van steigerhout of een soort boomhut bed maken of kopen.
    ik heb een paar "thema's" in gedachte;
    -iets met bomen/bos met groene en grijze tinten
    -een muur in de kleuren van de gordijnen schilderen (strepen) en dan op de andere leuke lijsten met allerlei tekeingen van Fiep Westendorp en Dick Bruna als een soort collage op de muur maken.
    -iets met uilen (ben ik gek op op het moment)
    -een retro kamer
    -een kamer met als thema "bone" dit is een strip die mijn man heeft
    -de muurschildering namaken van de babykamer

-of gewoon van alles wat! Met allerlei hoekjes om te ontdekken. Maar hoe pak ik dat aan? De kamer is 2,70 bij 4,92 dus groot genoeg!

Wat vinden jullie het leukst? of hebben jullie nog meer ideeen?

alvast heeel erg bedankt!

dit was trouwens zijn babykamer:

2. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
  3. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    niemand? :(

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben een 'wildlife' kamer. M'n zoontje is er helemaal weg van en je kan zo combineren als je zelf wilt.

NGS Wildlife | Bedbad.nl - Beddengoed - Badtextiel - Behang

de muurstickers zijn echt van mooie kwaliteit, beetje mat plastic of zo. De behangrand is wel papier.

Nog ff voor de duidelijkheid: wij hebben dus de stickers etc. van het bovenste deel dus geen fotobehang of zo.

5. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi dank je wel voor je reactie!
    Ziet er erg leuk uit! Alleen hadden we dus nu ook muurstickers en Finn friemelt net zo lang totdat ze loskomen! (er zaten er bij z'n bed en daar kon hij aan.) Maar misschien dan proberen op de muur te schilderen... Ik vond trouwens het strepen behang op die site erg leuk!

6. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi,

ik had ook al een paar keer een topic doen openen maar ook niemand reageerde :no: !! ..
    ik lees wel aandachtig mee hihi want we zijn ook aant rond kijken voor een dreumes kamer

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    waarom doe je dan niet een paar opties en laat je hem zelf kiezen.
    hebben wij hier oo kgedana bij onze meid. we hadden een paar opties dus ponys prinsessen bloemen. en toen heeft ze gekozen voor de prinsessen en dat is eht geworden. hebben er niet zoveel poespas van gemaakt met verborgen dingen ed omdat ze er toch alleen maar slaapt. pas als ze ouder is zon jaar of 6 moet ze huiswekr maken en dan gaan we het weer herzien maar tot die tijd volstaat het simpele.

8. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    We merken dat Finn het prachtig vind om op zijn kamer te spelen. Ik doe dit vaak als hij het beneden een beetje zat is. Onze tuin moet nog aangepakt worden dus daar kan hij ook nog niet spelen. Dan verstop ik iets ofzo en dan vind ie het helemaal leuk!
    Finn is 17 maanden dus zelf laten kiezen is denk ik nog wat vroeg; hij zegt bij alles; Die! :D

Hee zwelgje: wat voor een ideeen had/heb jij? Kunnen we elkaar helpen ;)

9. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    heej Deborah 21, supergaaf joh dat kamertje met blauwe muurschildering, hoe kom je daar aan???

Liefs

10. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    @laraxx; dat heeft mijn man op de muur getekend en ik heb het ingeschilderd. Ik wilde graag iets met huisjes op de muur. Later (toen Finn al geboren was) Vond ik ergens een foto op internet van iemand die bijna precies hetzelfde had geschilderd maar dan in het roze! Echt heel raar!

11. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    even gezocht:

12. appelthee

appelthee Niet meer actief

wat toevallig!

bij ons ligt het er een beetje aan welke kamer wij straks gaan kopen voor onze zoon aangezien hij een grote broer word.

ik zat te denken aan 1 muur bijv blauw te ververen en dan een groot bord ertegen aan te doen en daar wat van te maken !

of een soort krijtbord muur..
    maar ligt er helemaal aan wat voor kamertje wij vinden strakkies :D

13. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

May 26, 2006
    2,120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    #13 Poohbeer, Jun 26, 2009
    Last edited: Jun 26, 2009
    @deborah21, als je inderdaad voor een boomhut bed wilt zou ik gaan voor wildlife jungle. Als je gaat voor de bed-stee zou ik kiezen voor oud hollands. Er is onwijs gaaf oud hollands behang te koop bv Behangstore - [DELFS BLAUW behang 10,95] en ik vind het ook nog passen op een kinderkamer.

Ik zelf ben momenteel bezig met de babykamer. Oud ledikantje en oude muziekkast (grammafoon) als commode. Nu nog een kast.
    Van de muren worden er 3 donker grijs (authentic wash karwei) en 1 muur zilver. Verder veel antiek speelgoed als accesoires. Maar goed, dat is dan ook een babykamer.

Groetjes,
    Wendy

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    echt heel gaaf maar om het zelf te 'ontwerpen' haha ben ik niet zo goed in (mn vriend ook niet hihi)

x

15. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    @poohbeer: wat een geweldig bedje! en een oude muziekkast als commode, wow echt leuk! Waar heb je dat gevonden?

jou ideeen spreken mij ook erg aan. We willen sowieso de kleur grijs als hoofd kleur te nemen. (net als de rest van het huis) Ook de gordijnen hebben oa grijze strepen.
    ik zit er nu aan te denken om 1 muur in een bos thema te doen (met de uilen) en dan de andere muur in een stadthema te doen met een "volwassenere versie" van de muurschildering van de babykamer. En dan "ontdekhoekjes" maken in het thema van die muur. bv een tent/hut bij de bomenmuur. En een treinbaan of iets met auto's bij de andere muur.

16. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

May 26, 2006
    2,120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @debora21, dank je! Op marktplaats staat zoveel leuk spul...en het grappige is...dit is uniek en kost veel minder dat alle babykamers die ik gezien heb LOL....kastje en bedje totaal 120 euro...nu nog een kledingkast.
    Hier ook een foto van de commode (muziekkast). Ben hem nu aan het schuren...Grijs is mooi ;).

Klikt goed, je idee! Wel foto's showen als het klaar is he!

17. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

May 26, 2006
    2,120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    En nog een verrassing...1 deel van de top kan open...

Kan maar 1 foto per bericht toevoegen ?!?!?!

18. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    echt zooo gaaf! :D

19. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Wat zijn jullie allemaal creatief. Ik was de baby blauwe kamer van mijn zoontje ook een beetje zat. Nu krijgt hij een vissen kamer (ben er nog mee bezig) met als hoofd kleur cobalt blauw. Ik heb deze behangrand besteld Muurdeco4kids - Dolfijnen behangrand Maar echt veel verder kom ik nog niet....... Dus ideeën zijn altijd welkom! :D

Ik vind die muurschildering met die huisjes ook helemaal te gek!

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg

Share This Page