Ik ben wel zo iemand die het niet echt erg zou vinden als er 28 uur in een dag zouden zitten en 8 dagen in een week... Maar om te zeggen dat ik echt tijd te kort kom... Als er meer uren in een dag zouden zitten, zou ik (nog) meer tijd hebben om leuke dingen te doen, waar ik nu vaak niet aan toe kom. Maar ik heb ook gewoon teveel hobby's wat dat betreft. Voor de dingen die moeten gebeuren, of die ik in elk geval op een dag echt gedaan wil hebben, heb ik eigenlijk altijd wel tijd. En als ik er toch eens niet aan toe gekomen ben, vond ik het kennelijk toch niet belangrijk genoeg en kan het ook tot morgen wachten
Nope, redt het ook meestal niet allemaal... - 4 hele dagen werken... - Huishouden doen - Kindje naar het KDV (of opa en oma) brengen en weer ophalen - Jezelf verzorgen - Boodschappen doen - Koken - Af en toe wat leuks doen (maar dat past meestal niet meer ) Dus ik neem me niet meer voor om alles in een dag te proppen... Leuke dingen plan ik tegenwoordig En als er iets niet lukt, achja, dat komt dan morgen wel... Ben er wel makkelijker in geworden de laatste tijd... Dan komt dat stofzuigen later wel een keertje. Mijn dochtertje plukt de hagelslagjes wel van de vloer onder de eettafel, scheelt ook weer werk (Grapje hoor).
ik niet en het boeit me ook niet hahaha. als ik een dag niet afdroog komt er echt geen politie aan de deur!
Als ik dit forum zou opzeggen zou ik het makkelijk redden. Maar helaas. eens verslaafd altijd verslaafd dus de was komt morgen wel
Ik kom ook uurtjes tekort, kindje, werken, huishouden, sociale contacten... Pffff Zo raar dat mn huishouden er dan het eerst bij in schiet
ik werk, heb 1 kindje, doe het huishouden en de zorg voor dochtertje alleen en alle afspraken met artsen en fysio en therapeuten voor mijn dochtertje, familie en vrienden besteden we tijd aan als we tijd over hebben en heel vaak kunnen die dan niet op het tijdstip dat wij wel kunnen, zucht ik heb gekozen voor soms wel soms niet.
Meestal red ik het niet, maar ik wil ook gewoon te veel. Nu ik zwanger ben red ik zeker niet de dingen die ik wil doen. Het onkruid is hier bijvoorbeeld al aardig aan het woekeren. Toch manlief maar weer lief aankijken (hij redt het ook niet hahahaha)
met 4 kids, een baan, man, vrienden familie en een huis.. daarnaast school, zwemles, sport (van kids) kom ik per dag echt altijd een paar uur te kort.. daarnaast kan ik niet tegen rotzooi (wat t hier echt wel is hoor zo nu en dan.. (soms zelfs nu en dan) dus ben de hele dag aan het puinruimen.. zodra ik me omdraai ligt het er weer.. en in deze tijd van het jaar komen de kids na het stofzuigen meestal thuis met de halve zandbak in, onder, en tussen schoenen en broeken... Soms vraag ik me af waarom ik zo mijn best doe, maar ik kan t niet laten.. de was jongt in de mand, de vingerafdrukken groeien vanzelf op mijn ramen. regelmatig zucht ik maar s diep om vervolgens weer opnieuw te beginnen.. ach het hoort erbij en ik heb t geaccepteerd.. als t vandaag niet lukt dan morgen maar.. het loopt jammer genoeg niet weg.. en als t echt in mijn ogen de spuigaten uitloopt dan roep ik schoonmama. die haalt de kids op en zo kan ik dan een dagje rustig, maar flink even door het huis.. ik maak me er iig niet druk om...vind ik zonde van mijn tijd.. zou alleen graag zien dat ik t zou kunnen opbrengen om wat vaker de boel de boel te kunnen laten om s wat extra tijd met de kids door te brengen..
Als ik perfectionistisch denk (wat ik graag doe) dan redt ik het meestal niet. Maar als het me lukt om dat los te laten dan is dat niet eens zo heel erg...
Alles in 24 uur is wel heel veel . Ik vind het belangrijk dat het huis aan kant is, we vers /gezond eten en daarnaast tijd hebben voor elkaar, ons gezin, het werk en onze sociale contacten. Wij doen bepaalde dingen gewoon op vaste dagen (wij werken allebei 4 dagen), ruimen op vaste momenten op, doen op 2 momenten boodschappen. Eigenlijk gaat het prima zo, maar het ligt aan mijn prioriteiten voor die dag (en ja, dat is soms ook weleens; 'even lekker niksen' en daar ben ik ook heeeeeel goed in hoor).
Lukt prima eigenlijk, er zijn wel eens dagen bij die druk / hectisch zijn maar goed das nog geen ramp... Ik vind het een kwestie van prioriteiten stellen, kids eerst en verder is alles bijzaak voor ons (kids houd in; opvoeding, verzorging kids, huishouden) mijn man werkt vrij veel dus die doet zoiezo niet veel naast zijn werk (behalve slapen) ikzelf sport thuis, werk niet, en vrienden heb ik wel alleen de belangrijkere en niet die oppervlakkige dus dat maakt het ook een stuk rustiger (vroeger hadden we meer oppervlakkige vrienden waar veel tijd in ging zitten maar je uiteindelijk niets aan had) Tijd voor mezelf vind ik niet zo belangrijk dat komt wel weer als de kids groter zijn ik denk als je voor jezelf weet wat echt belangrijk is (ipv je tijd verdoen aan alle minder belangrijke dingen) dat je meer tijd zal overhouden, voor mij werken schema's ook heel handig, we hebben een vast schema voor de dag en ook vaste dagen voor bepaalde schoonmaakklusjes) dat werkt ook handig!
Ik red het altijd in 24 uur, en hou dan ook nog tijd voor mezelf over. Ik ben erg goed geworden in time-management sinds ik een kind heb... maar ik kan me voorstellen dat het met twee kinderen toch weer een ander verhaal wordt. Ik heb een paar dingen (mijn sociaal leven met vrienden en sporten) op een lager pitje gezet toen ik moeder werd. Niet leuk, maar het is nu even niet anders. Ik heb dat geaccepteerd, en weet ook dat ik dat op een dag weer kan oppakken. Door bepaalde dingen niet meer te doen, hou ik weer meer tijd over voor andere dingen. Keuzes keuzes...daar draait het om.
Ik heb alijd nog wel dingen die moeten en ik graag wil doen, maar ja dat ligt ook aan jezelf want hoe hoog leg je de lat he??? Meestal plof ik lekker op de bank en morgen ligt het er ook nog!
als ik het slapen erbij afhalen moet... nee! haha. grapje. Nee, ik heb mezelf voorgenomen me niet meer te druk te maken. Dacht altijd dat het spik en spam moest zijn. Niet dus, ik dacht dat de kraamzorg dacht dat ik een rommeltje had. Niet dus... ik dacht dat de buren en vrienden dachten... Ik dacht op den duur niet meer aan mezelf. Nu heb ik gelezen van Prinses (moderator) dat ze een lijst had met 'haalbare' dingen. HEERLIJK. Dus ik leg de lat niet meer te hoog. Toen ik nog stond te springen vliegen wel!
Nee en ik word er steeds gefrustreerder van Vier dagen werken de vijfde dag kwijt aan de hele middag mijn lieve kindjes naar sport te brengen en te halen. Dan werk ik ook nog twee avonden erbij per week. Dan moet mijn huis nog, de administratie, de rest eromheen je kent het wel. Zeer vermoeiend helaas kan het niet minder
Weet je wat ik nu niet snap bij sommige reacties, als het al zo druk is en je het duidelijk niet "aankan" (als je uren tekort komt lijkt mij dat duidelijk of je stelt compleet de verkeerde prioriteiten) en dan zie ik dat mensen bezig zijn voor een kindje of zwanger zijn.. waar wil je die tijd "proppen" dan? Ik bedoel daar gaat ook veel tijd inzitten is dat niet jezelf opstellen voor teleurstelling / burn out whatever..?
Druk hebben en niet aankunnen is naar mijn mening iets anders. Ik heb het druk maar wel met allemaal leuke dingen. We gaan gewoon de volgende dag weer verder. Maar om alles in 1 dag klaar te hebben... Nee. Als ik dan moet kiezen tussen samen iets leuks doen en de was opvouwen is de keuze snel gemaakt. De was mag nog wel een dagje wachten. ( dat gebeurt bijna nooit want ik ben wel erg precies met de was, )