Ben jij toevallig een thuisblijfmoeder?? Ik prop ons nieuwe wonder er niet tussen, dat is heel erg welkom!! Soms kan je gewoon even niet anders en tja dat is soms wel moeilijk. Dat wil niet zeggen dat ik niet van mijn kindjes geniet!!
24 uur is voor mij ook niet genoeg. Ik werk voltijd en heb twee kleine kids. Bovendien moet je hier veel kleertjes van de kids voorwassen met de hand (aangezien de wasmachine alleen koud water heeft) en is het hier super stoffig (en dan van dat zwarte stof). Ja, Lima ligt in de woestijn, dan krijg je dat.... Wordt er soms zo kriegel van
Ik red alles wat ik in het huis wil doen en mijn sociale contacten niet in 24u, maar wel in 5 dagen .. Het weekend is voor mij en mn gezinnetje, dan word er weinig gedaan, een wasje en als er iets vies is! Ik ben thuisblijfmoeder en mijn vriend is 5/6 nachten per week van huis.
24 uur is voor mij wel genoeg hoor. Ik werk 2.5 dag in de week. De dagen dat ik werk doe ik niet aan sociale contacten, dan is het gewoon lekker naar huis, Milan verzorgen, een beetje huishouden doen en dan naar bed. Op de dagen dat ik vrij ben doe ik de rest van het huis, ga op bezoek (maar dat nog niet eens elke week, soms ook 3 weken niet) Verzorg en speel met Milan. Gaat prima. Denk dat het wel een kwestie van prioriteiten is.
Ik zeg nergens dat je niet geniet van je kinderen maar als je al tijd tekort hebt vraag ik me af hoe je dat doet. En ja inderdaad ik ben thuisblijfmoeder toen ik vond dat ik te weinig tijd over hield heb ik mijn prioriteiten bijgesteld en mijn werk op pauze gezet (eigen zaak dus dat kan) als ze wat groter zijn is mama weer aan de beurt
Hier red ik de ene dag wel wat ik me voorgenomen heb voor die dag en de andere keer niet. Maak me er niet druk om als ik het niet red, de volgende dag weer een dag. Werk 24 uur per week.
Maar wat ik me afvraag de mensen die het huishouden bijvoorbeeld niet redden, helpt jullie man je daar niet bij?
Ja hoor ik red het makkelijk (op dit moment thuisblijfmoeder) het huishouden word netjes bijgehouden elke dag en de dingen die ik wil doen met de kids worden ook meestal die zelfde dag gedaan ( of er moet iets tussen komen) weet wel van me zelf dat ik er wel zin moet maken vrienden hou ik in het weekend bij ( dan zijn mijn kids bij hun vader) en vriendinnen met kinderen gewoon doordeweek
ik denk er eigenlijk niet eens over na van; oh jee red ik het wel vandaag? als ik ergens heen wil met mn boeffie dan ga ik gewoon en of er dan een bult afwas ligt of niet daar kan ik me niet druk om maken. ik trek ook geen tijd uit voor het huishouden (vriendin van mij heeft haar zoontje een halve dag op het kdv zodat ze kan schoonmaken) ik doe alles tussen door en alles gebeurd heus wel. maar dus niet in 1 x als er gestofzuigd moet worden doe ik dat, 2 dagen later doe ik 3 wasjes en de volgende dag poets ik de keuken van onder tot boven. maar als me dat niet lukt doe ik het gewoon een dag later. en het huis ziet er altijd redelijk netjes uit ik vind het belangrijker dat ik en mijn zoontje het leuk hebben samen als mn vriend aan het werk is, dan dat mijn zoontje opgroeit met het idee dat ik altijd maar aan het schoonmaken ben (zoals mn moeder toen ik klein was). maar voor de dames die het niet redden, werkend of thuisblijvend, plannen jullie dan teveel in 1 dag waardoor je jezelf teleurgesteld voelt aan het einde van de dag? want ik heb ook wel eens dat ik meer had willen doen, huishouden, sociale contacten, er ff tussenuit, maar dat ik bepaalde dingen moet laten schieten. maar dan doe ik die dingen gewoon een volgende x en kan me er niet zo heel erg druk over maken..
Soms lukt het wel,soms weer niet! Werk 32 uur en soms kook ik op een dag voor 2 dgn om die tijd te vullen met andere taken. HEt is geen must toch? Zorg er wel voor dat de woonkamer en keuken schoon zijn voordat ik ga slapen,soms lukt de keuken niet. Jammer dan,blijft ie lekker tot volgend dag..Woon niet dichtbij mijn familie dus die komen ook niet dagelijks...vrienden hebben zelf een drukke baan dus daar let ik niet eens op.
Leuk om alle reacties te lezen! De resultaten van de poll zijn nu verdeeld, elk antwoord +/- 30% van de stemmen. Het valt mij op dat veel reacties gaan over het huishouden. Dat kan ik wel bijhouden, daarin ben ik niet perfectionistisch. Maar het gaat mij vooral om andere dingen, zoals het foto album van je kind maken bijvoorbeeld (jongste is twee jaar, er is nog niet 1 foto ingeplakt), de filmpjes monteren (filmpjes schieten zijn we erg goed in, maar daarna....), jezelf de tijd geven om eens naar de sauna te gaan of een andere tijdbesteding die je puur lekker ego aan jezelf besteedt, al het oude speelgoed wat niet meer gebruikt wordt een uitzoeken, een taalcursus doen, enz enz. Dus ik vind 24 uur te kort om nog van leuke dingen te kunnen genieten. Het blijft werken, koken, afruimen, kids naar bed brengen, opruimen, schoonmaken, slapen en weer opnieuw de dag beginnen. Ik weet wel dat het weer gaat komen als de kinderen (met name de jongste) wat ouder zijn. Maar ik mis het nu!
9/10 keer gaat alles wel goed en op 'schema'.. Ben thuisblijfmama! Maar mijn vriend hoeft niks te doen, omdat hij alleen in het weekend thuis is, hij dekt en ruimt de tafel af en zet alles in de vaatwasser. Enne, dat zijn zijn taken .. En als ik aan iets niet toe kom, komt dat de volgende week wel! Maar eigenlijk heb ik wel genoeg tijd hoor, en wat niet gaat, dat gaat niet.
een enkele keer red ik het wel maar meestal niet. als ik `s avonds geen tv zou kijken of achter mn laptop zou zitten maar het huishouden zou doen wel maar daar heb ik geen puf meer voor met een drukke peuter. ik ben thuisblijfmoeder maar ik vind niet dat een thuisblijfmoeder per definitie meer tijd over heeft om overdag het huis te doen. soms een wasje opvouwen maar dan wil mijn zoontje wel weer spelen of moet mn dochtertje een flesje etc. ach over 3 jaar als beiden naar school gaan komt het wel goed!
Heb nee gestemd, puur omdat ik altijd nog dingen wil/kan doen. MAAR: ik maak me er zeker niet druk om. Doe voortaan alleen wat echt nodig is, met ons meisje op de 1e plaats. Nu gedeeld met het ukkie in mijn buik. Verder werk ik 3 dagen op mijn eigen bedrijf, maar doe thuis ook nog veel administratie. En daar ben ik helaas nooit mee klaar Verder nog het huishouden en probeer ik 1x per week te sporten. En natuurlijk sociale contacten en zp. Door prioriteiten te stellen en te denken: morgen weer een dag! komt het allemaal wel goed. Ooit krijg ik weer meer tijd om andere dingen te doen!
De ene keer wel,de andere keer niet. Ik werk momenteel 20 uur per week(schoonmaak) ga 15:00 de deur uit,moet 15:30 beginnen. Dus het meeste zorg ik wel voor dat dat voor 15:00 gedaan is.
ja en nee...heb iedere dag dingen in me hoofd wat ik die dag allemaal wil en soms lukt me dat dus wel en soms dus helemaal niet, maar ben daar wel makkelijker in geworden door te denken dat er altijd nog de volgende dag is, dat ik het dan ook kan doen..
Hier redden we eigenlijk alles prima in 24 uur ! Scheelt nogal denk ik dat het mij echt niks kan schelen of er nu vandaag iets gedaan word of dat dat word verschoven naar morgen. Verder maak ik expres weinig afspraken en zolang alles voor/met de kids maar gedaan is vind ik het prima en daarvoor is die 24 uur genoeg, rest wat er nog bij kan in de tijd die we hebben word gedaan en alles dat overblijft komt een andere keer wel, maak me daar niet druk om.
Over het algemeen red ik het wel in een dag...Er komen wel eens dagen voor dat ik het druk heb met bijvoordbeeld feestdagen, familie feest etc. maar verder niet hoor...