Dit jaar vier ik voor het eerst Sinterklaas hier bij mij thuis, maar ik vroeg me af wat de meeste mensen doen: vieren jullie het op de dag zelf of het dichtsbijzijnde weekend??
hangt er hier vanaf wanneer we dicht genoeg in de buurt zijn om naar mn familie te kunnen kan dus gerust 1-2weken later worden
Bijna altijd op een andere dag. We vieren het met mijn familie en nog een oom en tante en hun kinderen plus aanhang. Dus het is altijd maar net wanneer iedereen kan.
Eerder altijd de zaterdag eerstvolgend op 5 dec, (tenzij de zaterdag ervoor dichterbij was). Nu op de dag zelf, met een kleuter die in de sint gelooft Ze hebben hier de dag erop vrij van school, dus het mag iets later worden
Maar degenen die het erna vieren hoe leg je dat de kids dan uit, want op 6 dec vertrekt hij echt naar spanje zeker met schoolgaande kinderen kunnen die echt niet nog dagen later komen dat de sint toch nog geweest is?
5 december gewoon thuis met ons gezinnetje, zeker omdat ze ook naar school gaan. En daar dus helemaal bezig zijn met voorbereiden tot DE dag. Maken we er een gezellige avond van en moet ik weer een manier zien te vinden om de kado's binnen te smokkelen haha. Met de familie zal het in het weekend ervoor al zijn.
Ik vier het altijd op 5 december, ongeacht welke dag het in de week is. Dit jaar hebben we het ook mee dat de kids de volgende dag vrij zijn, dus dat is mooi mee genomen.