Omdat we het met de hele familie vieren meestal het weekend ervoor. Dan is hij al in het land en kan dus de cadeautjes al komen brengen. Met de schoonfamilie het weekend erna. Meestal komt dan het verhaal dat de Sint 5 dec de pakjes al bij opa en oma heeft gebracht.
Helaas wat eerder want onze familie woont te ver weg (2.5 uur heen en terug in totaal) om het op een doordeweekse dag te vieren.
Wij op 5 december. Ik vind niet dat je het nog na 5 december kan vieren. Ervoor kan eventueel wel, maar na 5 december "is Sinterklaas natuurlijk al weer weg."
Wij vieren het 5 december, bij familie 200 km verderop. Eva moet naar school, dus wij vertrekken om 15:45 en zijn er dan rond 17:45, dan eten en dan cadeautjes! De dag erna geen school en wij nemen dan vrij, zodat we daar kunnen slapen. De nichtjes zijn juist 5 december vrij en moeten 6 december (een uurtje later) wel naar school. Maar het komt voor ons nu eigenlijk wel goed uit.
Ik vind erna vieren een beetje raar, want Sinterklaas is dan al weg. En het weekend ervoor is wel erg vroeg. Maar als het niet was gelukt zoals we het nu gaan doen, was het wel het weekend ervoor geweest (gezellig op mijn verjaardag )
Zaterdag 7 dec. Vieren we het, ze zijn nog te klein om besef te hebben en de volwassenen hebben hectische werktijden ( vrachtwagenchauffeur en kraanmachinst)dus niet op tijd thuis op de dag zelf als ze meer besef hebben zal het anders worden
Op de dag zelf.... De dag erna vond ik een beetje raar (tenzij je nog hele jonge kinderen hebt) en ook een beetje sneu eigenlijk... Alle kinderen uit de klas hebben dan bezoek van de Sint gehad en als hij dan al naar huis is komt hij nog bij een kindje. Hoe ga je dat uitleggen? Dan zou ik het dus eerder vieren.
Wij vieren het op de dag zelf, gezellig pakjesavond met veel leuke kadootjes heerlijk. Mijn broer komt ook met zijn vriendin. De volgende dag is onze dochter een dagje vrij en mijn man heeft ook vrij kunnen regelen omdat hij in de herfstvakantie geen dag vrij heeft gehad. Dus dat wordt gezellig.
Het weekend er voor zowel 30 november als 1 december hebben wij pakjesmiddag . En 5 december vieren wij hier een verjaardag . Quinten zijn verjaardag gaat nog altijd voor de sint.
De zondag er voor, dus 1 december.... We gaan eerst met de stoomtram naar de pakjesboot en als we thuis komen staan de cadeaus verstopt in huis.
als de kindjes s ochtends op 6 december opstaan, heeft de sint alles mooi op de tafel uitgestald Ook al is het een schooldag.
De zaterdag erna. Mijn familie komt dan naar mij toe en wonen 250 km verderop dus op 5 dec zelf gaat gewoon niet.
Wij doen het alleen op de dag zelf, op een andere dag vind ik nep en heeft niets meer met Sint te maken maar met je eigen planning, er word al zoveel gesleuteld aan tradities (denk momenteel aan de zwarte pieten) wij houden de traditie eer aan door alleen op DIE avond pakjesavond te vieren, eerder mogen ze elke avond hun schoen zetten en zingen en krijgen ze alleen snoepje of iets erin, geen pakje want die zijn voor PAKJESavond Nu zijn ze toevallig de volgende dag vrij, maar anders gaan ze gewoon naar school hoor, dan mogen ze vaak speelgoed meenemen. En we beginnen hier al als het donker word dus niet zo laat (het is een KINDERfeest he ) dus ze kunnen prima om 21 uur ofzo uiterlijk in bed liggen en dan is een dagje school erna (als uitzondering) wel te doen natuurlijk.
Hier wordt het waarschijnlijk ook gewoon op 6 december (is B is het 6/12). Manlief zal dan toch nog niet aan't werk zijn, dus dan kunnen we 's morgens samen kijken wat de Sint gebracht heeft. Misschien dat ik zoonlief dan maar een half dagje naar school laat gaan, moet dat nog bekijken. Vorig jaar hebben we pakjesavond gedaan op 5/12.
Mocht familie hier mee willen doen dan mag dat maar bij ons is het voor ons eigen gezin vooral, dus als opa en oma mee willen doen dan reizen ze maar 5 december en anders hebben ze pech..