Ik voelde het ook altijd, meestal net niet pijnlijk, maar vaak wel een beetje onprettig (maar heb ook een hoge pijngrens en zal niet snel zeggen dat ik pijn heb). Ik vond het ook wel een soort van lekker voelen, echt een opluchtingsgevoel dat mijn borsten weer geleegd werden Na een maand of 10 voelde ik het een stuk minder en bij het kolven haast helemaal niet meer, maar dan kwam mijn toeschietreflex ook heel moeilijk, meestal alleen met de neusspray.
Ik mis de optie ´soms´. Ik voel hem vaker niet, al komt ie wel. Bij m´n ene borst sowieso niet trouwens. Het voelt hier als gekriebel, voelt wel grappig
heb ja ingevuld maar het doet geen pijn bij de eerste voelde ik ook niks en moest ik gewoon luisteren of ze slikte en nu voel ik het duidelijk xxxxxxxxxxxxxxx
De eerste weken deed het vreselijk pijn, daarna trok de pijn weg, maar bleef ik het heel goed voelen. Zelfs op momenten dat Thirza niet bij me was, maar ik bijvoorbeeld aan haar dacht, kreeg ik af en toe een toeschietreflex, en dan wist ik dat ik even gauw m'n zoogcompressen moest verschonen.... Op een gegeven moment voelde ik 'm niet meer, maar dat was wel na het jaar pas. Weet niet meer wanneer precies.
Ik voel hem ook goed. Van de vorige borstvoedingsperiode weet ik nog dat het alleen de eerste zoveel weken was, daarna zwakte het af en voelde ik hem eigenlijk helemaal niet meer. Nu zit ik nog volop in de stuwing en dan is die toeschietreflex behoorlijk pijnlijk! Voelt als kramp in mijn (beide) borsten en enorme tintelingen...
Ik voel 'm ook, de ene keer heel heftig tot aan het pijnlijke toe, de andere keer is het meer vervelend en de laatste weken voel ik 'm niet altijd meer even goed. Het kan trouwens ook zomaar gebeuren dat ik in de stad loop en een toeschietreflex krijg en dan ineens de neiging heb om naar mijn borsten te grijpen... maar ik weet me meestal nog in te houden. Het is wel zo dat ik de klok er bijna op gelijk kan zetten, om de 3 uur (vaak vlak voor een voeding dus) is het raak. En misschien is het toeval, ik loop wel eens een rondje met de hond waarbij ik even een kwartiertje weg ben als Dennis ligt te slapen (mijn man is dan thuis natuurlijk) maar precies op het moment dat hij wakker wordt bij mij de toeschietreflex komt, net of 'voelen' mijn borsten dat hij wakker is geworden terwijl ik 'm niet hoor of zie. Het is al een paar keer voor gekomen en ik begin te geloven dat het geen toeval meer is, hihi.
ik voel hem ook duidelijk. en hier is het de eerste paar seconden echt vervelend/pijnlijk. gelukkig trekt dat ook snel weg.
Ik voel het ook superduidelijk, een soort branderig gevoel dat door mijn borsten trekt. Bij mijn zoontje was het in het begin ook behoorlijk pijnlijk, maar dat is uiteindelijk gelukkig weer weg gegaan. Bij mijn dochtertje is het nooit pijnlijk geweest.
hier voel ik het ook bijna altijd..... ikzelf omschrijf het als.... de tintelingen die je voelt, als je hele hele koude handen hebt en dan een warme ruimte binnenkomt.... (zodat ze ook zeer kunnen doen...) alleen dan in je borsten natuurlijk... trouwens niet denken aan het toeschietreflex... anders begint het al hier... hahahahahaha...
Ik geef geen borstvoeding en ik heb bijna 3 weken een heeeel pijnlijk toeschietreflex gehad. Sinds een paar dagen neemt het af en vandaag nog niet 1 keer gehad. Lekken neemt ook nu pas af. Ik heb mijn dochter wel even borstvoeding gegeven en toen voelde ik het echt niet.
Wat een geruststelling om te lezen dat de pijnlijke toeschietreflex bij veel vrouwen minder wordt. Ik heb een aardig pijnlijk toeschietreflex maar dan juist als ze niet eens aan het drinken is. Als ze aan het drinken is voel ik juist mijn borst waar ze niet aan ligt en weet ik dat ik bij de borst waar ze wel aan ligt er ook een toeschietreflex is, dat zie ik aan haar reactie. Ik lek ook erg veel, die zoogcompressen, ik zou er aandelen in moeten nemen!
Soms voel ik niks maar als ik m voel is het wel ff auw... ik merk aan het gevoel ook dat ik lek.. onverwachts lekken gaat altijd gepaard met een vervelend gevoel.
Late reactie nog even: Ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven en al die tijd een duidelijke toeschietreflex gevoeld. Het voelde als speldenprikken in mijn tepels, niet echt een lekker gevoel dus. De lekkage die ik tussen de voedingen door steeds kreeg hield na een aantal maanden pas op. Nu ik opnieuw zwanger ben, heb ik sinds een week of 24 ook af en toe dat gevoel van een toeschietreflex, alleen gaat het niet lekken. Herkent iemand dat, bij een 2e (of 3e of 4e enz) zwangerschap?