Rot kloof aan rechterkant....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vollutto, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Al vanaf het begin heb ik last van een kloof aan de rechterkant. Het is op zich geen grote kloof, maar ik voel het behoorlijk met aanhappen.
    Ik heb nogal vlakke tepels, dus mijn meisje moet echt even moeite doen. Als ik gewoon aan het voeden ben heb ik helemaal geen last meer van die kloof.

Het aanhappen gaat prima, ze neemt echt een grote hap, hoofdje achterover, tong over de kaak heen.
    Ik snap dus niet echt waar het aan kan liggen. Ik smeer elke dag wel 1 of meerdere keren met miconazolcreme, omdat ik erg gevoelig ben voor candida op mijn tepels, maar dat is het nu volgens mij ook echt niet. . Ook smeer ik elke dag wel een keer met Purelan, in de hoop dat de kloof daar van dicht gaat. Hij zit trouwens echt op het puntje van m'n tepel, maar ik weet bijna zeker dat dat niet komt doordat hij tegen het gehemelte van mijn dochtertje 'schuurt' want dan zou ik het toch moeten voelen tijdens het voeden?

Wie heeft er tips/antwoorden voor me?

2. Sijke

Sijke Bekend lid

creme bioforce van dr. Vogel!
    Als je een kloof hebt na iedere voeding dun smeren, als je geen kloof hebt 1 of 2x per dag.
    Voor mij echt een wondermiddel, het enige waardoor ik van mijn kloven af ben gekomen (bij de eerste) en ook waardoor ik geen kloven meer heb gehad bij de andere 2.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb ook een hardnekkige kloof aan de rechterkant, het wordt nu heel langzaamaan beter. Ik smeer na elke voeding PureLan, aan beide kanten.

Daarnaast heb ik een 1,5 week Mothermates gebruikt. Dit zijn een soort gelpads die je gebruikt om over je tepel te dragen tussen de voedingen door. Ze helpen het herstel van je tepel te bevorderen! Bij mij is de kloof weggeweest, maar door onzorgvuldig aanleggen en 'slurpen' van de tepel, is ie weer terug ;)

Je kunt de mothermates kopen via een lactatiekundige, verloskundige of thuiszorgwinkel. Dat verschilt nogal per regio. Wellicht kun je ze ook via Internet bestellen? Ze zijn niet goedkoop, maar je kunt ze geloof ik ong. een week gebruiken per stuk en ze zijn per 2 verpakt.

Wie weet heb je er wat aan!

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Je kunt je kindje overdwars op de kloof aanleggen, in de hoop dat hij dichtgezogen wordt. Er is wel ergens info over te vinden als het goed is, misschien op borstvoeding.com?

5. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Ik had in het begin ook een kloof en dat deed zoooo'n zeer! Alles geprobeerd maar het ging pas over toen ik die kant steeds kolfde en de melk dan in een fles gaf. Volgens mij heb ik een week moeten kolven en toen was het helemaal genezen, wel een gedoe (vooral s nachts) maar anders was ik zeker gestopt met de bv..

6. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi
    Ik heb 6 weken lang last gehad van een kloofje
    uiteindelijk vanalles geprobeerd
    Goede ervaring met tepelhoedje, dan was het voeden minder pijnlijk
    en pure lan of bepanthen zalf.
    Mothermates heb ik ook 2 weken gebruikt, helpt verkoelend tegen de pijn.
    een maand later was het dicht en nergen last meer van gehad. Toen kon ik pas echt genieten van het voeden.
    en nu, na 7 maanden, geeft ik nog 2 voedingen.
    en ben ik heel blij dat ik de 2e maand heb doorgezet!!

Veel succes!
    oh ja een tepelhoedje moet je niet te lang gebruiken, want schijnt ook weer averechts te kunnen werken.

Groet Regenboogje

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer je kind in een andere houding aan te leggen. Vaak is aanleggen millimeterwerk, je VOELT eerder dat het goed zit dan dat je het kunt zien. Heb je de rugbyhouding al eens geprobeerd? Dus beentjes de andere kant op (onder jouw arm)? Een goed aangelegde baby drinkt een kloof dicht.

Ik ben zelf niet zo van de smeerseltjes, die maken het vaak erger. En tepelhoedjes al helemaal niet, die veroorzaken namelijk vaak kloven!

Smeren tegen spruw heeft alleen maar zin als je je kind tegelijkertijd behandelt. Behandel je maar één van de twee, dan gaat de spruw niet weg, maar kweek je wel een spruw is resistent is tegen medicatie. Niet meer smeren met miconazol dus, tenzij je ook iets voor je kind hebt!

8. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips en antwoorden!
    Ik heb gisteren zelf ook nog even kritisch gekeken naar het aanleggen.
    Ik heb het idee dat het hoofdje van mijn dochter iets teveel richting mijn oksel ligt.
    Als ik wil dat de tepel naar haar neusje wijst als ze aanhapt moet ik mijn borst echt in die richting duwen.
    Daar ga ik dus mee stoppen en trek haar bij de beentjes wat meer naar het 'midden' toe.
    De tepel wijst dan meer naar haar neusje en ik hoef zelf niet meer aan mijn borst te duwen om haar goed te laten happen.
    Wie weet, verdwijnt de kloof dan eindelijk eens een keer!
    Ik ben ook gestopt met het smeren van Miconazol. Ik weet heel goed dat mijn dochter ook behandeld moet worden als ik een candida infectie heb. Ik heb (helaas) zoveel ervaring met dit probleem dat alle inn's en out's bekend zijn voor me. Ik smeerde die miconazol eigenlijk om de steeds terugkerende klachten voor te zijn. We gaan het zien hoe het nu zal gaan....

9. 4days

4days Niet meer actief

In het ergste geval kun je nog overwegen om een tijdje alleen te kolven aan die kant. Dan krijgt het wat rust om te genezen.

Deel Deze Pagina