Ik heb er 1. Die is inmiddels afbetaald. Mijn man en oudste dochter hebben er ook 1. De jongste zijn we eigenlijk nog niet aan toe gekomen, maar die moet er ook nog 1.
Sommige schrijven dat ze bijna het dubbele van de inleg in waarde terug krijgen maar dat lijkt mij niet te kloppen. Het is een verzekering dus op sommige verzekerde (die lang leven) maken ze winst en op sommige verlies (die kort leven). Per saldo is het een risicoberekening en wilt de verzekeringsmts altijd winst maken. Voor mijn werk heb ik vaker dit soort verzekeringen nader bekeken en als je lang leeft heb je echt geen voordeel. Ik zou de verzekering dus alleen afsluiten als je geen geld hebt voor een uitvaart (of als je het gewoon een fijn gevoel/ruststellend gevoel vind om zo een verzekering af te sluiten). Maar niet als investering. Ik denk dat de verzekering alleen "voordelig"is als je eerder dood gaat (veel eerder) als dat namelijk niet zo was dan zouden zulke bedrijven geen bestaansrecht hebben. Zelf heb ik er geen want kan het prima betalen.
Ja hier als gezin €15,000 pp Man nog €8000 van ouders Ik nog €9000 van ouders Voor de kinderen hebben we een polis afgesloten die is afbetaald als ze 18 zijn. Dus krijgen bijde een verzekering mee van €15,000 (vonden wij een fijn idee dat ze als ze 18 zijn in iedergeval al een verzekering hebben waar ze niet meer naar om hoeven te kijken. Ik vindt een uitvaart verzekering erg belangrijk, wij hebben het meegemaakt met de vader van mijn man (al 20 jaar geen contact of gezien) deze beste man kwam te overlijden en bleek dus niet verzekerd te zijn! Als kind ben je dus wetterlijk verplicht om de kosten van de begrafenis op je te nemen! (Ookal heb je geen contact met je ouders/ ouder. ) veel mensen weten dit niet volgensmij !
Wij zijn alledrie verzekerd. Baby straks uiteraard ook. Ik was al door mijn ouders verzekerd en vanaf mijn 18e betaal ik deze zelf. Mijn vriend was niet verzekerd, ik heb hem verzekerd. Zijn moeder overigens ook niet. Als zij komt te overlijden is er een probleem. Zij heeft het geld niet en zal het ook niet opbouwen (zit al jaren in de bijstand). Wij hebben het geld momenteel ook niet en de komende jaren zal dat ook niet zo zijn. Ik vind dus dat je je alleen niet hoeft te verzekeren als je het bedrag zeker weten kunt opbrengen. Zo niet dan zadel je je nabestaanden met heel veel lasten op.
Jawel hoor. Ik neem aan dat ik niet tot m'n 108ste leef. Pas dan betaal ik meer dan dat ik zou krijgen. Nu heb ik mijn maand bedraagt naar boven afgerond omdat ik over 10 jaar misschien wel iets meer betaal dan nu. 5 jaar geleden betaalde ik namelijk een paar cent minder.
Hier ook geen verzekering. Wel een spaarrekening bij Dela die 10 jaar vast staat, maar wel eerder vrijkomt bij overlijden. Zo ben je toch in je inleg niet kwijt en hebben we wel een potje hiervoor.
Om het zuiver te houden moet je in je berekening ook meenemen hoe lang jij dat geld 'kwijt' bent en de maatschappij er rendement mee kan maken. Echt, geloof me, er zit een manier in waarop de maatschappij erop verdient wanneer je lang leeft. Maar zo lang dat voor jou niet zo voelt, is iedereen blij toch?
ja ik had een verzekering al bij me ouders en bij verzekerd. Manlief heeft ook een verzekering afgesloten. Voor beide kinderen ook verzekering afgesloten Volgens mij hebben sommige geen idee wat het kost. Hier van dichtbij meegemaakt dat we niet genoeg hadden aan de verzekering (15000 euro)
Wij zijn oververzekerd. Mochten ik of mijn vriend komen te overlijden, dan hebben we een verzekering op de hypotheek, deze wordt dan gehalveerd. Daarnaast hebben we een levensverzekering, die ongeveer loopt totdat de kinderen geen opvang meer nodig hebben/de deur uit zijn. En daar bovenop hebben we voor iedereen een uitvaartverzekering. Natuurlijk hebben we ook spaargeld. Maar in onze branche (ICT) zijn de pensioenen vaak niet goed geregeld en het nabestaandenpensioen al helemaal niet. Daarnaast is onze oudste zoon ernstig gehandicapt en moeten we hier alle zeilen bij zetten om daarbij allebei nog te kunnen blijven werken. Dus hebben we het zo geregeld dat mocht één van ons morgen komen te overlijden, dat de ander dan nog de zaak draaiende kan houden op basis van een parttime salaris. Voor een ieder die hier geen uitvaartverzekering heeft, hebben jullie dan helemaal geen verzekering om de nabestaanden te ondersteunen? Ook geen verzekering voor een nabestaandenpensioen bijvoorbeeld? Echt, 30.000 euro is zo op als er een salaris weg valt, je kinderen noodgedwongen extra naar de opvang moeten en je wel in je eigen huis wilt blijven wonen met hypotheek/hoge huur.
Wij hebben wel een overlijdensrisicoverzekering waardoor bijna de hele hypotheek vrij valt bij het overlijden van een van ons. Dat vond ik heel belangrijk, mijn vader is jong overleden en ik had er dan niet aan moeten denken om ook nog te verhuizen. Daar staat je hoofd dan helemaal niet naar plus alle herinneringen die je huis ook heeft.
Ik verbaas mij eigenlijk over de hoeveelheid mensen die aangeeft geen verzekering te hebben en voldoende spaargeld te hebben. Dus wanneer (in het ergste geval) je met je gezin (man en 2 kids bijvoorbeeld) een auto ongeluk krijgt en jij bent de enige overlevende dat je 3x 15.000 kunt missen voor een uitvaart? Dan zou je altijd tien duizenden euro's apart moeten houden voor het geval dat.
Als ik de enige overlevende zou zijn zou ik ze achterna gaan en komt de volledige ovr vrij voor de begrafenis.
Toen ik op mezelf ging kreeg ik dit mee van mn moeder en heb er later nog extra bij verzekerd, ook mijn man is verzekerd (niet voor hetzelfde bedrag als ik) en mijn beide kids heb ik vrijwel meteen erbij geschreven toen ze geboren waren.
@nelta Maar dan heb je dus wel een verzekering voor het geval één van jullie beiden wat overkomt, alleen een andere dan de meesten hier. Ik denk dat het belangrijk is dat je je nabestaanden verzorgd en zo nder problemen achter laat, hoe je dat dan regelt is niet echt van belang. @suus1983 Dan heb je inderdaad een stuk minder verzekeringen nodig, fijn voor jullie dat jullie er zo warmpjes bijzitten.