Moet er wel plek voor hem zijn, indien dat er niet is zul je alsnog een gewone uitvaart moeten regelen.
Klopt, ik ben recent geschoold in de uitvaartsector en om de financiele reden zijn er veel meer aanmeldingen dan dat er lichamen 'nodig' zijn even kort door de bocht gezegd. Het is dus de vraag of je aanvraag ook ingewilligd kan worden. Gaat een hele vragenlijst aan vooraf etc, om aan de eisen te voldoen tegenwoordig. Plus zoals iemand hier al zei. Een uitvaart van 10.000 klinkt misschien overdreven voor sommigen maar bedenk je wel dat dit per gemeente echt enorm verschilt. Denk aan de kosten voor het graven, het graf zelf, wil je delen of niet, wat voor kist wil je, wil je een steen oid en zo ja wat voor iets.... Het is veel en alles heeft een kaartje. Ik heb redelijk veel al vastgelegd zodat er niet overbodig wordt betaald.
Klopt, ik hou het zelf idd wel in de gaten, en hoop over een hele lange tijd wel zelf over wat spaar geld te beschikken.
Ik ben nu voor een x bedrag verzekerd hier betaal ik ook een x bedrag voor. Als blijkt dat ver 5 jaar de uitvaart duurder is krijgen we een brief. Ik kan dan kiezen om een beetje meer te betalen en dus voor een hoger 'vast' bedrag verzekerd te zijn of kiezen om voor dit bedrag verzekerd te blijven en korting te krijgen.
Ja, nou dat zien we dan wel toch. We hebben daar geen eisen aan omdat we het niet belangrijk vinden. Het zal mij werkelijk een worst zijn wat ze met mijn lichaam doen na mijn dood. Wat mij betreft cremeren ze mij, kist via bol.com, geen flauwekul als rouwboeketten. Steen zie ik al helemaal het nu niet van in. Voor mij is een dood lichaam niets meer dan een lichaam en dat hoeft voor ons niet op een mooi plekje op een begraafplaats te liggen.
Geen graf, de goedkoopste kist mogelijk, geen steen etc. Het maakt mij gewoon echt niet uit en mijn familie denkt net zo.
Ehm, ik geloof niet dat ik ergens heb gezegd dat ik jouw wensen niet respecteer of wel soms? Deze houding is nergens voor nodig en de verdediging evenmin. Ik gaf alleen aan dat donatie aan de wetenschap niet altijd mogelijk is. Meer niet, sorry.
Wij hebben allemaal een uitvaartverzekering. Maar geen hele uitgebreide. Precies een dekking zodat we weten dat ook als er financiële nood zou zijn, er toch een fatsoenlijke uitvaart mogelijk is. Maar in principe hebben we voldoende spaargeld achter de hand om extra wensen te bekostigen.
Geen verdediging en ook de houding was ook niet raar bedoeld. Geef puur aan hoe wij erin staan en dat het dan echt geen 10000 hoeft te kosten. Als iemand dat wel wil, Ook goed toch.
In dat geval, nogmaals sorry maar met andere insteek . Ik bedoelde het ook echt niet rot oid. Mijn interpretatie van jouw post was in dit geval verkeerd. Ik heb voor alle wensen respect, want kan het me zeker voorstellen. Ik ga bijvoorbeeld ook nooit naar een graf oid toe. Sterker nog, heb daar gek genoeg veel moeite mee. Ikzelf weet ook nog niet 100% wat ik wil; begraven of cremeren. Vind het beide eigenlijk niks maar ja meer opties heb je niet he, naast de wetenschap dan.
Snap het hoor. Soms komen woorden ook gewoon anders over, nadeel van geschreven tekst. Ik vind beiden ook niks, maar houd mijzelf voor dat ik het toch niet meer merk.
Is een natuurbegraafplaats niets voor jullie? Wij gaan hiervoor kiezen; http://www.natuurbegraafplaatsdehoevens.nl Je krijgt geen steen maar een plak hout en de nabestaanden krijgen de coördinaten zodat het altijd terug te vinden is. Wij doen wel een dienst voornamelijk voor de kinderen en nichtjes. Qua bloemen zelfgeplukte bloemen, iets anders mag ook niet . Wij doen waarschijnlijk wel een kist maar je kan ook voor een lijkwade kiezen.
Oh dat ken ik helemaal niet. Interessant, ga me er eens in verdiepen, want klinkt wel alsof het iets voor ons is.
Via Yarden. Je kunt de looptijd van de polis kiezen. Levenslang, eenmalige inleg, 5 jaar 10 jaar enz. De premie wat je per looptijd betaalt verschilt natuurlijk. Kun je zelf uitrekenen wat je kwijt bent en wat het oplevert.
Een aantal weken geleden had ik een begrafenis van een man die hier ook begraven is. Hij heeft tijdens zijn ziekte zelf een plaatsje uitgekozen. Heel mooi!