Poll: vaccinatie kinderen 5 t/m 11 jaar, wel / niet ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door SuperWokkel, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie 5 t/m 11

1. Ja

73 stem(men)
    15,5%
  2. Nee

318 stem(men)
    67,7%
  3. Twijfel

79 stem(men)
    16,8%
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.791
    113
    En dan ís er een artikel dat wijst op een direct gezondheidsvoordeel van vaccineren voor kinderen zelf, en dan heb jij het over speculeren en als schild gebruiken.
    Over de korte termijn hebben we na honderdduizenden kindervaccinaties wereldwijd een goede indruk, over de lange termijn hebben we een heel aardige inschatting op basis van kennis en ervaring.

Trirani, Suzy85, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.480
    839
    113
    Heb ook een kinderarts andere dingen horen zeggen.
    Voor mij een reden om nu nog niet te kiezen voor vaccinatie bij mijn kinderen.

Alles in de media is alleen maar gericht om je te laten vaccineren.
    Ik heb mij zelf wel laten vaccineren, maar nu blijkt dat je het alsnog kan krijgen en ook besmettelijk bent.
    En ja ik ken mensen die gevaccineerd zijn en amper ziek zijn en ik ken mensen die gevaccineerd zijn en doodziek zijn.
    Dus dat maakt ook niet uit.

Ik weet nog niet wat ik er van denken moet en zolang er hier twijfels zijn vaccineer ik de kinderen niet tegen corona.

Spectre, Biny, Loveloes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Merryl

Ik zou graag een wetenschappelijk onderbouwd onderzoek zien van je. Want dit kan ik zelf ook in elkaar zetten. Zelfs nog beter en gelikter, met een mooi grafiekje. :)

MissXray, Zoe123, gitta en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou blijkbaar wel.

Besef je vooral ook dat al die zogenaamde klokkenluiders er ook een financiële agenda op na houden.

gitta, Suzy85 en bloem82 vinden dit leuk.
  5. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Dat dus en ik denk ook niet dat je je dan bezig houdt met dit soort dingen.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn dochtertje van 8 jaar heeft sinds 4 maanden diabetes type 1. Ze heeft door de diabetes doodziek in het ziekenhuis op de IC gelegen.
    Ze heeft dus een chronische ziekte en toch wilde ik haar niet laten inenten.
    Ze heeft vorige week vrijdag corona gekregen, 1 dag koorts, 1 dag snotteren en klaar nergens last van gehad.
    Nu heeft ze dus genoeg antistoffen van de natuurlijke infectie dus is een vacinatie toch al niet meer nodig

Riverdale87, Tranquila, Huismuisie en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat je er over nadenkt is logisch, maar jij zet hier als waarheid neer dat dat jongetje net gevaccineerd was en dat vind ik absoluut niet kunnen.

Gilou en Zoe123 vinden dit leuk.
  8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    De oma van een kind die bij hem op sport zou zitten. Ziekelijk gewoon wat mensen plaatsen… Zou me niks verbazen als het gewoon een trol is.

Op twitter zijn zelfs mensen oproepen aan het doen om medische informatie over de jongen te krijgen, ik vind het misselijkmakend dat mensen over de dood van een jongen dit soort dingen doen, die sporen echt niet.

Er zijn zelfs mensen die hun eigen ouders gebruiken met het verspreiden van bepaalde dingen. Zo is er een vrouw die al een aantal keren zegt dat haar moeder door de vaccinatie is overleden. De ene keer is haar moeder 63 geworden, de andere keer is ze 65 geworden en 64 zat er ook al tussen.

Of iemand waarvan haar moeder overleden zou zijn vlak na een vaccinatie met een foto erbij van een vuurrode opgezette arm, uit een korte onderzoek bleek dat het om een foto van een been was, geplukt van het internet. Maar andere mensen geloven het en nemen het voor waar aan.

Gilou, Huismuisie, MissXray en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Vandaag bericht dat er hier in de omgeving een jongetje onder de 10 een hart stilstand kreeg op het voetbalveld :( Dus ja dat gebeurd helaas,
    Ook niet Corona of coronavaccin gerelateerd

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Sorry dat heb ik idd na het lezen van een (voor mij betrouwbare) reactie geconcludeerd. En nee niet van die vage berichten van de oma van etc. Maar dat het inderdaad geen bron is dat klopt. Het blijft gewoon triest en zeker weten zullen we het niet. Ik vind het ook niet ok om daar verder over te speculeren en ik had het hier ook niet neer moeten zetten. Maar ik geef juist in mijn bericht aan dat je door dergelijke berichten toch gaat twijfelen. Ik heb niet gezegd dat deze jongen daardoor is overleden. Zoals ik al zei kan dat ook door corona of een ander virus komen.

gitta vindt dit leuk.
  11. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk!

Ik zag het net of FB voorbij komen en dan gaat het weer over vaccineren(misschien in het buitenland al wel een vaccinatie gehaald) te bizar voor woorden

12. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.158
    1.972
    113
    Nederland
    Die moederhart hyena Sietske Bergsma en
    Annelies Strikje zijn aanstichters van de heksenjacht op het gevaccineerd wel/niet verhaal.
    Direct eisen om meer duidelijkheid, gaat zitten zoeken en spitten naar die jongen, zijn ouders etc.
    Echt afschuwelijk, over lijken gaat dit soort volk.
    En blijkbaar werkt het, want mensen gaan twijfelen. Diep en diep triest.

Huismuisie, Zoe123, Trirani en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat is idd niet ok. Zeker in deze situatie waar deze ouders nu in zitten. Als je al die reacties op fb ook leest heel bizar. Maar dat is ook wat social media doet.

14. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.158
    1.972
    113
    Nederland
    3F93ADF0-97EC-4A2E-B46A-F8502798FCDB.png
    Ja of een verminderde hersencapaciteit.
    Uiteindelijk kunnen mensen ook zelf na denken zonder direct van alles er uit te kotsen. Er is een kind van 14 overleden en dit soort berichten worden er geplaatst.

Zoe123 vindt dit leuk.
  15. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Now way! Never !

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.110
    12.090
    113
    Eens, ik vind het echt schandalig waar mensen naar op zoek zijn. Alsof een oma iets op Facebook zet na het overlijden van haar kind, hier word ik echt kotsmisselijk van. Mijn moeder en schoonmoeder hadden een afscheid die ze hielpen voorbereiden en 2 weken later nog een keer. No way dat ze iets op Facebook zouden zetten.

Het is voor sommige heel moeilijk te geloven, maar er gingen voor Corona ook kinderen dood op een sportveld, ik heb VOOR Corona in de wereld was een miskraam gehad en 2 van mijn kinderen zijn overleden na hun vroeggeboorte, geen vaccin, geen Corona, kon ik maar een van de twee de schuld geven.
    Het gebeurt, en iedereen die nu sensatie of onderbouwing zoekt over de rug van een overleden kind kan beter even heel goed nadenken wat hij/ zij zou willen als het hem of haar zou overkomen.

Zoe123, gitta, femkes en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.791
    113
    Precies. Laat die familie met rust. Een kind overkomt iets vreselijks en "heel misschien heeft het wel met het vaccin te maken." Laten we gaan poken en stoken. En dan je laten voorstaan op je moederhart. Om te kotsen.

Zoe123, nijn37, Suzy85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nou het zit in het vaccinatie programma, dus 92% van de kinderen hebben de bmr prik gehad.

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 10 heeft nu voor de tweede keer corona. Eerste keer eind januari, nu in december weer. Dus binnen het jaar.

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.755
    7.302
    113
    Vrouw
    Ja, ik las het. Echt ontzettend zuur! Sterkte met de quarantaine en zieken :(

Deel Deze Pagina