Poll: vaccinatie kinderen 5 t/m 11 jaar, wel / niet ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door SuperWokkel, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie 5 t/m 11

1. Ja

73 stem(men)
    15,5%
  2. Nee

318 stem(men)
    67,7%
  3. Twijfel

79 stem(men)
    16,8%
  1. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Oprecht vraagje aan de moeders die hun kind wel laten vaccineren. En dan met name de ouders met gezonde kinderen. Waarom kies je hiervoor, als het algemeen bekend is dat jonge kinderen nauwelijks klachten hebben over overhouden aan het coronavirus. Laat je dan echt in je kind prikken alleen om andere mensen te beschermen?

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    De vraag is niet echt aan mij, aangezien ik niet laat prikken hier, maar ik heb hier al wel gelezen dat sommige moeders toch zijn gaan twijfelen door de (bangmakende) berichten nu in de media. Die berichten zijn er echt niet voor niets nu deze dagen/weken. Hierdoor zullen er veel meer ouders uiteindelijk overstag gaan. Ik denk dus dat lang niet iedereen het doet om een ander ermee te beschermen maar ook met de gedachte dat je je eigen kind ermee beschermd.

Edr89, Biny en Lientje13 vinden dit leuk.
  3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Huh? Er is geen verschil in mensen die lichte verkoudheidsklachten ervaren en mensen die op de IC terecht komen?
    Of ik zie iets helemaal verkeerd hoor...

Suzy85 vindt dit leuk.
  4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Leg ik het nou zo onduidelijk uit? Ik doe mijn best. Wat is duidelijk probeer te maken is dat je niet zomaar een conclusie ergens aan kan hangen zonder onderzoek, feiten en cijfers. Volgens mij zegt ook het Lareb niet dat dat bloedverlies door de vaccinatie komt. Alleen dat het gemeld is. En dus terecht onderzocht moet worden. Maar als iemand hier dan noemt: door de vaccinatie krijgen vrouwen opeens menstruatie na de menopauze dan ga je echt een tandje te snel. Die conclusie is helemaal (nog) niet te trekken en komt er misschien zelfs wel nooit uit dat mest onderzoek misschien wel een hele andere reden aantoont.
    Ben ik nu wat begrijpelijker?

Averlhach, Suzy85, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Er zijn gelukkig nog heel veel andere interessante topics te vinden op zp....

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Wij zijn er nog niet over uit en hebben (mede doordat de oudste eind november nog besmet is geweest met corona) voorlopig geen haast met het laten vaccineren van de kinderen. Maar ik sta er in principe ook niet meteen afwijzend tegenover.
    Ik denk namelijk dat het 'in je kind laten prikken' wellicht het kind zelf niet helpt, maar ook niet dat ze er schade van zullen ondervinden. Baat het niet, schaadt het niet zeg maar.
    En om andere mensen te beschermen, tja daar horen ook mijn (schoon)ouders van 70+ bij, hun opa's en oma's dus...

Nataly1972 vindt dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Ik heb nergens gezegd door het vaccin? Dat heb je dus al niet goed gelezen. Bekend is dus dat deze mensen NA het vaccin deze bloedingen kregen, sommige zelfs nadat ze 10 jaar al niet gemenstrueerd hadden. Bij de onderzochte vrouwen is er ook geen andere medische oorzaak gevonden. Jij mag dan vinden wat je vind, maar ga niet zeggen dat ik met mijn berichtje dan onrust zaai. En als ik dat wel doe, doe ik dat deze keer terecht.

Biny en Lientje13 vinden dit leuk.
  8. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Bedankt voor je antwoord, of het inderdaad een "schaadt het niet" is zullen we nog moeten merken. Maar met de huidige wetenschap begrijp ik wat je bedoelt.

Ja en dat laatste is volgens mij niet zo? Je beschermd iemand die ergens beroerd of ziek van wordt, maar die jonkies weten vaak niet eens dat ze het hebben.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik zal reageren omdat ik nog erg twijfel...
    Ik zou het doen niet alleen om andere mensen te beschermen, maar wel mijn kind en haar dagelijks leven, ik hoop dat door vaccinatie school, sport, ... Meer door zal kunnen gaan...
    Maar vooral zou ik het doen omdat ik toch bang ben dat er plots een variant komt die ernstig zal zijn voor kinderen.
    Ik ken persoonlijk één kind dat aan de zuurstof moest en dus opgenomen moest worden, was nog delta.
    Ik geloof in de cijfers en die geven aan dat kinderen nu meer kans hebben om met (door?) covid/omikron in het ziekenhuis terecht te komen.
    Ik schrijf bewust met en door omdat ik zelf nog geen conclusie kon trekken of het gaat over been gebroken - getest - positief dus telt mee of toch vooral positief getest - goed ziek - opname...

Vandaar mijn twijfel ook nog...
    Ik mis een glazen bol :)

NiVa0230, Nataly1972, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ja dit dus ... Wat als je net dat ene kind hebt dat er wel heel erg ziek van is...

Maar anderzijds, wat als je net dat ene kind hebt dat last heeft van bijwerkingen van het vaccin...

Ik vind het moeilijk omdat in deze er geen duidelijke cijfers zijn...
    Wat is de kans 1/ 10000 dat jouw kind erg ziek word en 1/ 100 000 dat het lange termijn gevolgen ondervind... Of is het omgekeerd...
    Pff moeilijk dus...

11. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ja die glazen bol missen we allemaal denk ik. Ik herken wel wat je zegt..je wil eigenlijk dat kinderen niet beperkt worden en dat alles weer opengaat en weer doorgaat en bent bereid jezelf of je kind daardoor te laten vaccineren. Heel veel mensen denken (helaas) zo, helaas omdat ze zich eigenlijk gedwongen voelen om zich te laten vaccineren, althans zo ervaar ik het.

Je laatste aanmerking is mij onbekend, ik wist niet dat kinderen een grotere kans hebben om opgenomen te worden bij omikron. Kan ik me bijna niet voorstellen aangezien omikron toch minder besmettelijk lijkt dan ze in eerste instantie dachten.

12. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Over angst gesproken.. https://www.telegraaf.nl/nieuws/2063766120/vrouw-in-texas-vervoert-besmette-zoon-13-in-kofferbak?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf

Bloempjelief vindt dit leuk.
  13. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Oké prima. Volledig terecht.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.763
    113
    Ik kies er inderdaad voor om mijn kinderen te laten vaccineren om het reservoir van basisschool snotneusjes, waar het virus zo lekker kan vermenigvuldigen en muteren, een klein beetje kleiner te maken. Om zo misschien een beetje sneller uit deze *** te komen.
    En ook omdat er toch wel kinderen ernstige schade (MIS-C, long covid) oplopen. Ook in de leeftijdsgroep van mijn kinderen. En is het risico zo klein dat je het voor lief moet nemen? Het risico op bijvoorbeeld SSPE na mazelen is nog veel kleiner. Vooral als je eenmaal op de leeftijd bent dat je BMR gevaccineerd wordt. Dus welbeschouwd doe je die nog meer voor een ander dan de coronaprik. Maar toch laat bijna iedereen daarvoor "in z'n kind prikken".
    Miljoenen kinderen wereldwijd zijn onze kinderen ondertussen voorgegaan. Ik geef die prik vol vertrouwen.

Suzy85, NiVa0230, MamavanLieverd en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Dochter van 13 is hier al wel gevaccineerd. Met zoon van 10 wachten we voorlopig nog. Hij heeft het net gehad, verder niet erg ziek. Ik volg de argumenten maar heb tot nu toe weinig kunnen vinden die het nut van vaccineren voor kinderen aantonen. Behalve kinderen die extra risico lopen door een bepaalde reden, in zo’n geval had ik zoon wel laten vaccineren.
    Ik heb eigenlijk hoop dat door het natuurlijk doormaken van het virus deze generatie natuurlijk een soort weerstand gaat aanmaken waardoor ze als volwassenen er veel minder last van gaan hebben.

Mapje vindt dit leuk.
  16. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Ik denk dat ouders daar zich niet bewust van zijn. De meeste ouders die hun kind laten vacinneren op welke leeftijd dan ook doen dat om hun kind te beschermen en niet om een ander te beschermen.

Trouwens ook gevaccineerd kunnen kindjes snotverkouden worden bij het coronavirus. Of geloof je inderdaad dat ze dan "minder" besmettelijk zijn?

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    #417 MyMiracle, 10 jan 2022
    Laatst bewerkt: 10 jan 2022
    Je bericht is niet persé onrust zaaien. Er mist wel een stuk context bij het knippen en plakken van bepaalde bronnen. En het niet verder zoeken naar informatie voor de juiste context. Dat gebeurt op het moment (en daarvoor ook) best veel. Het vervelende is dat het een bepaald idee/beeld schetst die afhankelijk van het doel niet kloppend kan zijn, omdat de rest van de context mist.

Ben je oprecht benieuwd hoeveel vrouwen na menopauze onverklaarbaar bloedverlies hebben, zonder verder conclusies enz....puur de cijfers. Dan is dit een goede link/ tekst om te knippen en plakken.
    Wil je kijken of er meer vrouwen na menopauze onverklaarbaar bloedverlies hebben sinds de vaccinatie....
    Dan moet je ook bekijken hoeveel vrouwen na menopauze, nog voor deze vaccinatie, last hadden van onverklaarbaar bloedverlies. En deze informatie ook delen. Zo kom je al dichter in de buurt van de juiste context.

Met jouw stukje zonder context kan een ieder zonder relevante medische kennis denken....'huh wacht even dat klopt niet. Doet de vaccinatie dit ook al naast de tijdelijke menstruatie verstoring....enz....:eek:'
    Terwijl het misschien wel een veel voorkomend beeld is bij vrouwen na de menopauze alleen werd het voor de vaccinaties niet bij het lareb gemeld, maar gewoon bij de behandelend (huis)arts.
    En is dit dus niet zonder verder onderzoek als gevolg van de vaccinatie te bestempelen. Wat maakt dat de zelfde mensen nu denken 'oh maar dat komt al regelmatig voor ik hou dat onderzoek in de gaten'.

Toevoeging:
    Voor de duidelijkheid... ik gebruik nu jouw stukje, maar dit geldt voor heeeeel veel mensen. En als ik terug denk aan mijn eigen bijdrage in de informatieverspreiding ook voor mijzelf.

Suzy85 vindt dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Ik snap je punt, ik heb enkel gedeeld wat er op het lareb staat vermeld. Die nemen echt niet alles serieus, dus dat zegt wel iets.
    Ik heb alleen erg het idee dat zodra er iets gemeld wordt wat in contrast staat met de vaccins, dat op veel mogelijke manieren geprobeerd wordt te ontkrachten. Maar berichten waar kinderen ernstige gevolgen hebben ondervonden, weken na een coronabesmetting worden voor waar aangenomen. In ieder geval, ik mis daar de bevragingen van die of gene hier wel van.

MyMiracle, Biny, Lientje13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Alle berichten moeten serieus worden genomen. En onderzocht om te kijken of er een trend in ontdekt kan worden en zo ja, of er iets kan gebeuren om dat te voorkomen.
    Losse berichten kunnen echter niet gebruikt worden om conclusies op te trekken, zowel aan de pro- als antivaccinatiekant.

Neuzeke en MyMiracle vinden dit leuk.
  20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Welneeeeee :D ik kijk gewoon andere dingen:thumup:

Deel Deze Pagina