Poll: vaccinatie kinderen 5 t/m 11 jaar, wel / niet ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door SuperWokkel, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie 5 t/m 11

1. Ja

73 stem(men)
    15,5%
  2. Nee

318 stem(men)
    67,7%
  3. Twijfel

79 stem(men)
    16,8%
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar stel nou volgend jaar komt een andere variant… heb je je kind laten prikken met een oud vaccin en moet ze weer een andere prik…. En misschien daarna wel weer

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.275
    113
    Ja, dat kan. Misschien. Misschien is het virus over een jaar wel zover uitgedoofd dat alleen kwetsbaren vaccineren nodig is. De D(k)TP hebben ze ook 5 maal gehad. Die is ook een keer aangepast, mijn oudste heeft de eerste twee of zo met het 'oude' vaccin gekregen en daarna de nieuwe. De meningokokkenvaccinatie is ook een tijdje geleden aangepast. Dat heet medische wetenschap en voortschrijdend inzicht.
    Ik ben juist blij dat er zulke aanpassingen gedaan worden en dat we daarvan gebruik kunnen maken.

Suzy85, NiVa0230, Zuul en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Geen goede vergelijking. De vaccins die je noemt voorkomen Difterie, Polio, hersenvliesontsteking etc. Ernstige ziektes, voor kinderen veel gevaarlijker dan Covid.

Covid zou gevaarlijk kunnen zijn voor kinderen met onderliggende problemen, maar zelfs dan is de kans dat er blijvende schade is heel klein. Voor deze groep is vaccinatie nog te begrijpen. Maar massavaccinatie van alle kinderen? Laten we alles in proportie blijven zien.

Lientje13 vindt dit leuk.
  4. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.275
    113
    Ik heb gezien hoe de kerngezonde zoon van mijn vriendin bijna dood ging aan Mis-C. En ik weet dat de kans klein is, maar zeker niet 0. Ik neem het risico niet met mijn kinderen. Wat jij doet moet je zelf weten, maar mijn/onze kinderen worden gevaccineerd zodra het kan.

juf1987, Zuul, Trirani en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Zoals zo vaak geldt hier dat er altijd een uitzondering mogelijk is. Net zoals die uitzondering die wel blijvende gevolgen overhoud aan een vaccinatie... zeldzaam maar ook dat gebeurd.

Mapje en Bloempjelief vinden dit leuk.
  6. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.275
    113
    Het is inmiddels wel duidelijk dat de risico's van vaccinatie duidelijk heel erg veel kleiner zijn dan van het doormaken van een infectie.

Ik kies voor vaccinatie voor onze kinderen. En nogmaals, wat een ander doet voor zijn/haarkinderen, moet hij zelf weten. Maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik dan ook voor mijn kinderen mag bepalen wat ik het beste vind. (En waar ik staat, kan je ook wij lezen, mijn man is het helemaal met me eens)

Ansel, juf1987, Suzy85 en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

En ik ben het ook met je eens.

Elsss en Merlino vinden dit leuk.
  8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dit is inderdaad een goed stuk. Deze risico-afweging was waarom ik sowieso al van plan was om mijn dochter te laten vaccineren. Nu met de besmettelijkheid van omicron vind ik het maatschappelijk belang niet echt meer van toepassing, want ik denk dat niemand corona meer zal kunnen vermijden.

Verder kwam ik erachter dat dochter misschien ook in een risico-groep valt, ook al wordt dat hier in Nederland niet zo gezien. Maar ik heb meerdere artikelen gevonden over haar syndroom in relatie tot covid, dus ik voel nu wat meer urgentie, waar ik dat eerder niet zo voelde.

9. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Zeker! We moeten te allen tijde elkaars keuze respecteren. Mijn opmerking gaat enkel over het feit dat je de DKTP- en Meningokokken vaccins niet kunt vergelijken met het Covid vaccin voor kinderen, qua risico op blijvende schade of overlijden.

Het is heel begrijpelijk dat je jouw kind wel wilt vaccineren, als je zo’n ernstig ziekteverloop - hoe zeldzaam ook - van dichtbij hebt meegemaakt.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Jeetje meid wat voel jij je aangevallen zeg. Gaat alles goed met je? Wie is het die zegt dat jij geen eigen keuze mag maken? Zie het hier niemand zeggen maar aan je reactie te zien lijkt er iemand te zijn die dat doet.

Ik geef enkel aan dat die uitzondering er beide kanten op is. Snel je teentjes intrekken dan staat er niet zo snel iemand op :thumup:

Ik ben er van overtuigd dat de gevolgen voor kinderen van het doormaken van het virus duidelijk zo klein zijn met een minimum kans op wat heftiger dat ik een vaccinatie niet de betere keuze vind. Gelukkig mag ik ook zelf een keuze maken.

Liedx, Bloempjelief en Nikki23 vinden dit leuk.
  11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.056
    14.775
    113
    Vrouw
    Lijkt me afschuwelijk:(

Wat ik me wel afvraag is of als je kind eenmaal een keer corona gehad heeft of vaccinatie dan nog steeds nodig is. Daar kan ik geen duidelijk antwoord op vinden.
    Mijn jongste twee zijn 6 en 10 jaar. Allebei hebben ze het vorig jaar gehad, zonder klachten! 6/7 weken na die besmetting erg verkouden, laten testen: allebei (nog?) positief. En zoon van 10 heeft het vorige maand opnieuw gehad. Nu had hij twee dagen dat hij af en toe zijn neus ophaalde.
    Zoon van 6 heeft 6 maanden na zijn besmetting bloed geprikt. Hij had toen nog antistoffen. 9 maanden na besmetting is er opnieuw geprikt, maar daarvan hebben we nog niks gehoord.

Hoe groot is nu de kans dat zij er zonder vaccinatie wel erg ziek van worden en met vaccinatie niet?

Ik ben namelijk niet tegen vaccineren, maar zie bij mijn jonge zoons er het nut eigenlijk niet van...

Mapje vindt dit leuk.
  12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Maar je kan nooit alles voorkomen, ook van waterpokken kan een kind verschrikkelijk ziek worden en doodgaan. Ja een kleine kans, maar is er wel. En van normale griep, en van buiten spelen en vallen etc etc

Biny, Madelie en Nikki23 vinden dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    We gaan niet eens op tijd zijn met vaccineren van kinderen denk ik: :|

WHO-baas: in dit tempo krijgt ruim helft van alle Europeanen omikron
    Recent verzamelde data bevestigen dat de omikronvariant fors besmettelijker is dan voorgaande varianten van covid-19, zegt WHO-chef van Europa Hans Kluge.

Volgens hem zal in het huidige tempo de komende zes tot acht weken zeker 50 procent van de Europese populatie besmet raken met de nieuwe variant. Hij baseert zich op een voorspelling van het Institute for Health Metris and Evaluation (IHME).

14. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Risico’s zijn er altijd idd. Net hoe je zelf de afweging maakt.
    Gelukkig belanden we weinig kinderen MIS-C in het ziekenhuis en is er in ons land geen kind door overleden.
    De vaccinaties weten we niks van op lange termijn. Wat doet het met een kinderlijfje? Voor mij is het duidelijk welke afweging IK maak. Maar ieder z’n keuze.

upload_2022-1-11_11-51-16.jpeg upload_2022-1-11_11-50-55.jpeg
    upload_2022-1-11_11-51-32.jpeg
    upload_2022-1-11_11-51-51.jpeg

Cin85, Bloempjelief en Liekje81 vinden dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.716
    18.811
    113
    Vrouw
    Wanneer word er in Nederland gestart ?

Onze middelste kreeg gisteren zijn brief mee ivm het vaccin op school (zijn brief om bij de gemeente te vaccineren was er vorige week al)
    Met goedkeuring van de ouders kunnen 5 tot 11 jarigen het vaccin op school krijgen ( word met andere vaccins ook gedaan, dus niets nieuw).

16. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Volgens mij worden de brieven vanaf 18 januari verstuurd.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Volgens mij brieven verstuurd vanaf 18 januari en prikken vanaf eind deze maand. Maar goed, wij hoeven hem toch niet.

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier hebben we allemaal Corona gehad eind december. Wij en mijn zoon van 13 jaar nemen de booster (hij wil zelf) als het na 3 maanden mag.
    Mijn zoon van bijna 10 wil ook gevaccineerd worden. Vanwege Corona veel getest en zelftesten gedaan en dat vond hij vreselijk.
    Hij heeft liever 2 prikjes dan nog een keer een test doen zegt hij zelf.
    We zien het wel hoe het rond april/mei is en dan nemen we dan wel een beslissing.

19. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.275
    113
    Centrum België
    Hier net zo. Meisjes hebben mid december beiden corona gehad - buiten een lichte verkoudheid een paar dagen niets van andere symptomen. Hierdoor hebben ze momenteel een herstelcertificaat (hoewel dit nu ook ter discussie staat) tot mid juni, wat ons in principe wat tijd geeft tot dan om wat meer over de vaccins en impact op kinderen te weten te komen.
    Oudste wordt volgende week 12 (dus voor haar is het het "dringendst/dwingendst"), jongste volgende week 10

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Maar als hij gevaccineerd is, verandert er niks in het testbeleid toch? Of heb ik iets gemist?

Biny, Mapje, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina