Poll: vaccinatie kinderen 5 t/m 11 jaar, wel / niet ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door SuperWokkel, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie 5 t/m 11

1. Ja

73 stem(men)
    15,5%
  2. Nee

318 stem(men)
    67,7%
  3. Twijfel

79 stem(men)
    16,8%
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.865
    113
    Vrouw
    Maar het vaccineren met een covid vaccin word bij kinderen niet persé aangeraden omwille van het ziekteverloop hij hen .
    Wel omwille van besmettelijkheid (wat ze nu ook weer opnieuw onderzoeken) scholen(waar het in België toch ook terug pas bij 4 besmettingen de klas thuis is), de kwetsbaren en grootouders.

Dat is voor mij het grote verschil.
    Een polio en mazelen vaccin geef je om uw kind te beschermen en dat is bij covid mss wel anders.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    En dat is de keuze van jou ouders geweest. Hebben wij daar nu profijt van? Jazeker. Betekend dit dat ik de gezondheid van mijn kinderen op het spel zet voor het op hun laten proberen? Nog niet misschien.

Misschien was m'n keuze anders als het vaccin er zou zijn om mijn kind te beschermen tehen een voor hem/haar gevaarlijke ziekte zoals mazelen destijds was. Sterker nog waarschijnlijk wel.

Jackie87 vindt dit leuk.
  3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Klopt. Maar destijds was het een heel vanzelfsprekende keuze. Er was gewoon meer vertrouwen denk ik.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Misschien wel. Maar er zullen ook vast een hoop ouders zijn geweest die het niet hebben gedaan.

5. Mapje

Mapje Niet meer actief

#505 Mapje, 13 jan 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2022
    Maar het corona vaccin is toch meer zoals het griep vaccin: het zorgt ervoor dat je het niet ernstig krijgt maar niet dat je het niet krijgt.

De vaccinaties tegen mazelen etc beschermen ook tegen het krijgen en het doorgeven van de ziekte (in elk geval voor het overgrote gedeelte) dat is dan toch ook een verschil? Daarbij heeft een hoge vaccinatiegraad ervoor gezorgd dat het (nagenoeg)uitgedoofd is. Dat lijkt bij covid of griep niet aan de hand te zijn…

Spectre en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat laatste geloof ik niet (meer). Mijn gevaccineerde collega was niet ziek, bleek dag later wel corona te hebben. Hij heeft mijn andere gevaccineerde collega besmet, terwijl ze met schermen ertussen op zo'n 3 meter afstand zitten. Wel 8 uur in dezelfde ruimte.
    Ik heb er ook al die tijd tussen gezeten maar geen corona gekregen. Heb corona (9 maanden geleden) en vaccin (6 maanden geleden) gehad.
    Maar goed, mede door mijn ervaringen gaat mijn jongste vooralsnog geen vaccin krijgen en mijn oudste geen booster.

Deel Deze Pagina