Maar het vaccineren met een covid vaccin word bij kinderen niet persé aangeraden omwille van het ziekteverloop hij hen . Wel omwille van besmettelijkheid (wat ze nu ook weer opnieuw onderzoeken) scholen(waar het in België toch ook terug pas bij 4 besmettingen de klas thuis is), de kwetsbaren en grootouders. Dat is voor mij het grote verschil. Een polio en mazelen vaccin geef je om uw kind te beschermen en dat is bij covid mss wel anders.
En dat is de keuze van jou ouders geweest. Hebben wij daar nu profijt van? Jazeker. Betekend dit dat ik de gezondheid van mijn kinderen op het spel zet voor het op hun laten proberen? Nog niet misschien. Misschien was m'n keuze anders als het vaccin er zou zijn om mijn kind te beschermen tehen een voor hem/haar gevaarlijke ziekte zoals mazelen destijds was. Sterker nog waarschijnlijk wel.
Maar het corona vaccin is toch meer zoals het griep vaccin: het zorgt ervoor dat je het niet ernstig krijgt maar niet dat je het niet krijgt. De vaccinaties tegen mazelen etc beschermen ook tegen het krijgen en het doorgeven van de ziekte (in elk geval voor het overgrote gedeelte) dat is dan toch ook een verschil? Daarbij heeft een hoge vaccinatiegraad ervoor gezorgd dat het (nagenoeg)uitgedoofd is. Dat lijkt bij covid of griep niet aan de hand te zijn…
Dat laatste geloof ik niet (meer). Mijn gevaccineerde collega was niet ziek, bleek dag later wel corona te hebben. Hij heeft mijn andere gevaccineerde collega besmet, terwijl ze met schermen ertussen op zo'n 3 meter afstand zitten. Wel 8 uur in dezelfde ruimte. Ik heb er ook al die tijd tussen gezeten maar geen corona gekregen. Heb corona (9 maanden geleden) en vaccin (6 maanden geleden) gehad. Maar goed, mede door mijn ervaringen gaat mijn jongste vooralsnog geen vaccin krijgen en mijn oudste geen booster.