Poll: vaccinatie kinderen 5 t/m 11 jaar, wel / niet ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door SuperWokkel, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie 5 t/m 11

1. Ja

73 stem(men)
    15,5%
  2. Nee

318 stem(men)
    67,7%
  3. Twijfel

79 stem(men)
    16,8%
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Merryl vindt dit leuk.
  2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Maar hoeveel vaccinaties hebben ooit bijwerkingen op de lange termijn gehad? Het enige dat dan genoemd wordt, is de Mexicaanse griep en narcolepsie. Maar dat is na al die tijd nog steeds niet bewezen https://www.lareb.nl/vaccin-kennis-pagina?id=1483
    Waarmee ik niet wil beweren dat het zeker niet waar is, dat kan ik niet want ik heb er geen verstand van. Ik meen ook weleens gelezen te hebben dat narcolepsie ook een bijwerking kon zijn van de Mexicaanse griep zelf, maar dat kan ik nu niet terugvinden dus mogelijk meen ik dat nu alleen maar.
    Ik vertrouw hierin toch echt op de experts die aangeven dat bijwerkingen op de lange termijn zeer onwaarschijnlijk zijn omdat het vaccin in zeer korte tijd je lichaam alweer verlaat.

Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Het dengue vaccin, in 2017 nog op de Filippijnen.
    https://www.pharmaceutical-technology.com/features/dangvaxia-philippines/

https://www.ntvg.nl/artikelen/schandaal-rond-denguevaccin-filipijnen

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Wij laten de kinderen voor geen goud vaccineren tegen corona.

Verder zijn wij absoluut niet tegen vaccinaties, zo hebben de kinderen de nimenrix (meningokokken) zelfs vroegtijdig gehad, nog voordat deze in het rvp zat. Maar deze vaccinatie gaf ik zelf al jaren aan mensen die op reis gingen en was dus absoluut niet nieuw, I'm tegenstelling tot wat een hoop mensen denken.

Overigens begrijp ik dat mensen met zeer kwetsbare kinderen er anders over denken. Voor hen is het kiezen tussen 2 kwaden, lijkt mij erg lastig en vervelend.
    Maar voor gezonde kinderen is deze vaccinatie in mijn ogen onnodig.

dreumesje, Spectre, Merryl en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je weet niet of het beter is. Je weet namelijk van geen van beiden de lange termijn effecten. Dat is juist het klotige in deze situatie. Elke persoon moet een keuze maken op basis van de beperkte informatie die er is. En op basis van die kennis maken mensen verschillende keuzes. Maar de stelligheid die jij hier geeft kun je net zo min hard maken als een ander 100% zeker kan zeggen dat er geen effecten zullen zijn van vaccinaties. En ik ben er voor mij nog niet uit of ik wel zo overtuigd ben van de veiligheid van een spontaan ontstaan virus.
    Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die nogmaals covid krijgen, dus doormaken is ook geen garantie dat je het niet meer krijgt.

Maar dat geldt toch net zo hard voor het virus. Waarom er zo van overtuigd zijn dat vaccins slecht zijn, maar virussen goed?

Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Klopt hoor. Ik zeg trouwens nergens dat ik denk dat de vaccins slecht zijn? Ik ben voor vaccineren en je ziet dat het werkt. Alleen hoeft het voor mij niet voor iedere groep.
    Maar zoals je in mijn eerdere post kan lezen geef ik juist aan dat ik op basis van gevoel deze beslissing maak en dat ik het lastig vind. Ik benoem hier ook dat corona misschien juist de oorzaak is.

femkes vindt dit leuk.
  7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dit is wel het eerste MRNA vaccin. En ik zeg niet dat het fout is. Wel nog heel nieuw. En waarschijnlijk is het idd heel veilig. Maar ook experts zeggen eerlijk dat ze niet weten wat het op de lange termijn doet, de verwachting is dat het geen bijwerkingen geeft. Maar dat weten we gewoon nog niet zeker. En als je dan bedenkt dat kinderen er amper ziek van worden vind ik een vaccinatie niet nodig.
    En dat is met alle andere vaccinaties heel anders. Dat zijn vaccinaties voor ziektes waar ze juist wel ziek voor worden. Die hebben ze hier ook allemaal netjes gekregen.
    is mijn kind kwetsbaar dan zou ik het wel overwegen.

Ik vind het wel goed dat de mogelijkheid er is en dat iedereen het zelf kan beslissen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Heb mij toch echt 6 dagen ziek gevoeld van de vaccinatie.
    Was weer net alsof ik corona had.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit ben ik helemaal met je eens. Nu heb ik mijn zoon ook echt niet voor alles uit het rvp laten vaccineren. De corona vaccinatie vind ik echt overbodig voor kinderen. En heel eerlijk, ik ga mijn kind niet vaccineren met iets waarbij de kans op nadelen groter is dan voordelen.
    Mocht nu blijken dat corona echt nasty word voor jonge kindjes, dan kijk ik daar dan wel weer naar. Voor alsnog lijken ze het allemaal wel makkelijk door te maken.

Riverdale87, Cin85 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb vorig jaar corona gehad, dat was nog net in de periode dat kinderen niet getest werden. Ik weet dus niet of mijn kinderen het al doorgemaakt hebben.
    Ik zou eerst wel willen weten of ze antistoffen hebben, misschien is het dan niet eens nodig om ze in te enten.
    De kans dat ze echt nadeel ondervinden van een vaccin acht ik heel klein, maar als ze die bescherming die het vaccin biedt niet nodig hebben dan bespaar ik ze het toch liever.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Verkeerde link...

Kijk even of ik de andere nog kan vinden

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb van de week bij mij zoon een bloedtestje gedaan. Die kan je gewoon online bestellen voor iets van 20 euro.
    Helaas omo wit. Bij mensen die gevaccineerd of ziek zijn geweest slaan ze wel aan. Dus ik weet dat die testen goed werken. Dus helaas heeft zoon het nog niet gehad, maar wel fijn dat ik het nu dus weet.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb er over nagedacht en alle voordelen en nadelen. Zowel de medische als de sociale naast elkaar gezet. En daarom hebben we besloten om onze zesjarige wel te vaccineren.

Het is nu eenmaal zo dat we te dealen hebben met nationale en internationale regels. En aangezien we directe familie in het buitenland hebben. Heeft het voor hem toegevoegde waarde om daar makkelijk naar toe te gaan zonder steeds te testen en zonder quarantaine.

14. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik twijfel.
    Waarom?
    Ik vind niet dat je kinderen moet inzitten om zo'n klein percentage van de mensen te beschermen die in een risicogroep zitten. Veelal zijn dit ouderen en hoewel wij inderdaad ook grootouders hebben waar we veel van houden vind ik het al belachelijk wat zo'n groot deel van de bevolking moet laten en doorstaan voor zo'n kleine groep.

Inderdaad die lange termijn effecten. Wat doet het met mijn kind. Maar ik weet ook niet wat de eventuele lange termijn effecten zijn als hij wel corona krijgt en hoe hij dat doormaakt.
    Hij heeft RS gehad en hiervoor aan de beademing op de IC gelegen met 3 weken oud. Dat heeft in de 2,5 jaar erna voor constante ziekenhuisbezoeken geleid, veel benauwd, puffers etc.
    Nu blijkt hij er astmatische allergie van hebben over gehouden. Wat als hij corona krijgt en er doodziek van wordt (of erger) of vreselijke (lange termijn) effecten?
    Onze kinderen krijgen beide ook de normale vaccinaties en wij hebben ook de coronavaccinatie gehad. Alleen bij mijn kind vind ik het eng.
    We hebben het hem wel uitgelegd en hij zou er zelf geen problemen mee hebben. Voor zover een kind van 8 het kan begrijpen dan.

Ik neig nu wel naar een ja, maar het is nog geen volle 100% ja.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hoe weet je dat? Oprechte vraag hoor. Want dit vaccin is nieuw.

16. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    upload_2021-12-11_9-19-55.jpeg
    Ik vind dit echt een zorgwekkende uitspraak.
    Ten eerste zijn dit al speculatieve aannames naar mijn idee. Kinderen worden dus ‘opgeofferd’ en als schild gebruikt. Terwijl niet bekend is wat de vaccins met kinderen doen op (korte en/of lange) termijn.

Riverdale87, Edr89, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik ook hoor. Daarom heb ik mijzelf ook laten vaccineren. Maar toch blijft er een naar gevoel knagen bij mij. En uit mijn eigen ervaring kan ik maar beter naar mijn onderbuik gevoel luisteren. Totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, ik weet het. Daarnaast hebben we hier corona gehad. Meer dan een dag keelpijn en een snotneus hebben ze niet gehad. Ik zie daarom echt geen reden om dat vaccin te nemen.

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
  19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Ik kan me heel goed indenken dat als je kinderen al corona hebben gehad, je niet voor vaccinatie kiest in deze leeftijdsgroep. Voor mijn zoon geldt dat niet.
    En iedereen vertrouwt er maar op dat ze corona wel makkelijk zullen doormaken en ja, die kans is groot voor deze leeftijdsgroep. Maar ik vertrouw dit virus ook niet, dus vind dat een wat te makkelijke aanname. Er zijn echt ook kinderen waarvoor het niet opgaat. En we weten nog zo goed als niets over de langetermijngevolgen die het virus zelf ook voor kinderen zou kunnen hebben.

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina