Entiteit in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Debby81, 26 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Een aantal weken geleden hebben wij een poetsvrouw aangenomen en al na één keer poetsen heeft zij aangegeven hiermee te stoppen omdat er, volgens haar, een zware energie in ons huis hangt. Ikzelf moest hier nogal een beetje mee lachen want ik heb daar niets mee en geloof er ook niet in. Nu net staat mijn man buiten de kinderen in de auto te zetten en komt zij toevallig langsgelopen (ze woont hier in de straat) en zegt dat ze weet dat we het niet geloven maar dat ze ons toch graag wil vertellen dat er in ons huis “een dode in de lucht hangt” Ik ben vrij nuchter en geloof er nog steeds niet in maar op de een of andere manier vind ik het ook wel een hele vreemde uitspraak om even te doen midden op straat en tegelijkertijd maakt het me ook wel nieuwsgierig. Wat vinden jullie?

2. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik geloof er ook niet in, maar zo'n opmerking zou me wel heel lang bij blijven en ik zou er toch een beetje een naar gevoel bij hebben. Maar dat zal ook zijn omdat ik dit soort dingen echt heel creepy vind....

Riverdale87, Ctje1987, SYRV en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    En stel dat dat zo is... (ik geloof er ook niet in, maar snap je gevoel).. Je hebt er toch nog nooit last van gehad.. Laat lekker rondzweven!

Noushka, Issie, Leeuwtje83 en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Dit dus..

En ik denk meteen aan the sixt sense. Jegg.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik geloof er wel in. Maar ik geloof ook dat als jullie er geen last van hebben dat het verder prima is.
    Zij heeft er duidelijk wel last van.
    Ik geloof namelijk ook wel dat niet iedereen een sterk 6e zintuig heeft een daardoor dit soort dingen niet ervaart.
    'Leef en laat leven' dan zou ik zeggen ;)in hoeverre je dat kan zeggen over entiteiten :D.
    Je zal alleen op zoek moeten naar een andere hulp ;), zij is er duidelijk wel bang voor.
    Als het je wel interesseert en haar wil houden als hulp :) kun je evt op zoek naar iemand die de entiteit kan wegsturen.

sprits en Chocolat vinden dit leuk.
  6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de poets njet helemaal lekker is.

nazli21, Juul75, Zomerrr en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    En leven en laten leven prima maar last de poets die rare praatjes dan ook lekker voor zich houden. Echt heel bizar om dat soort dingen zo plompverloren te melden aan mensen die je nauwelijks kent

Juul75, Paardenbloem en Manque vinden dit leuk.
  8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ze geeft gewoon netjes en eerlijk aan waarom ze ermee stopt. Of je er nu in geloofd of niet, ze is wel eerlijk en dat moet je gewoon respecteren.

@Debby81 Ik geloof er zelf wel in maar zolang je er zelf nog nooit '' last '' van hebt ondervonden zou ik er verder ook geen aandacht aan besteden. Stel dat er wel iets zou zitten dan zit het daar zonder negatieve bedoelingen anders had je dat allang gemerkt. De poetsvrouw is gewoon gevoeliger en zal dus die energie eerder oppikken.

sprits, Meisje89, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik geloof er absoluut niet in en zo’n opmerking zou mij dus ook niets doen.

Hopsatee, tuc en Fuddey vinden dit leuk.
  10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dat eerste wel, maar om nu een week later nog te melden dat er een dode in mn huis rondhangt midden op straat vind ik dan weer onnodig.

Ctje1987, SYRV, mama079 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is inderdaad misschien to much maar ze zal het vast goed bedoelen.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik geloof er niet in en als mensen zich geroepen voelen zoiets te melden kan ik ze gewoon niet meer serieus nemen. Zeker niet als ze dat zomaar midden op straat doen, nadat ze het excuus waarom ze stopt al gegeven heeft.

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Waarom lees ik dit soort dingen toch:cry:
    Ik weet dat ik er bang van word!

Ts, als je er niet bang voor bent lekker laten. Jullie hebben er blijkbaar geen last van.

Lovelive3 vindt dit leuk.
  14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Griebels... daardoor zou ik mij een beste tijd onprettig voelen Hahaha.

fafa en Lovelive3 vinden dit leuk.
  15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is een bijzondere uitspraak inderdaad, het zou mij aan het denken zetten en zou willen weten wie of wat dat dan zou zijn.
    De oude buurjongen van mijn moeder heeft zich jaren geleden opgehangen aan de trap, moet eerlijk zeggen dat ik liever niet in een huis zou wonen waar iemand zelfmoord heeft gepleegd of een moord is gepleegd.
    Zou in ieder geval wel aangeven tegen de schoonmaakster dat jullie het vervelend vinden als ze dit steeds blijft herhalen.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik geloof dat ik woorden als 'de poets' griezeliger vind.

Noushka, marb, doedel en 39 anderen vinden dit leuk.
  17. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit nogal een vreemde opmerking vindt. Wij hebben inderdaad nergens last van en laten het dan ook voor wat het is. Toch heb ik, zoals sommigen hier ook schrijven, een raar gevoel erbij.

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.201
    113
    Niks van aantrekken hoor.
    Wij hadden vroeger volgens medekerkgangers demonen in ons huis. Ze hadden voor ons gebeden en de demonen zouden weggaan als we bepaalde spullen zouden wegdoen en vergeving zouden vragen aan God voor het kopen van die spullen. Koekkoek.
    Anyway, mensen zijn nou eenmaal raar en sommige meer dan anderen :p

snoes79 vindt dit leuk.
  19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Een zware energie kan iets heel anders zijn dan alleen 'maar' een dode die "rond hangt".
    Zware energie kan je ook hebben van een zeer heftige gebeurtenis in het huis of je huis staat op een specifieke aardlijn. Ze heeft nu dus aangegeven dat het om een dode gaat. Mocht je het vervelend vinden kan je altijd wat salie verbranden eventueel als wierrook. Je zou ook aan die mevrouw kunnen vragen of ze een manier weet om er vanaf te komen.

Er in geloven of niet dat is aan ieder voor zich. Je kan dit aangeven aan die mevrouw en er gewoon over praten. Sommigen kunnen nou eenmaal niet anders dan aangeven wat ze zien/voelen/horen. Daar gaan ze wel eens voorbij aan wat een ander er van vind.

sprits, Harperhazel, Meisje89 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik geloof er wel in en ben er zelf ook gevoelig voor ;)

Maaaaaarrrr: Vind niet dat ze dat hoeft te verkondigen op straat. Kijk, dat ze aangeeft dat dat de reden van stoppen is, dat kan. Maar om te zeggen dat er een dode in de lucht hangt, moet ze voor zich houden vind ik.

Ik merk en zie óók regelmatig dingen bij of om anderen, maar vind niet dat ik dat altijd hoef te melden.

En als jij daar geen last van hebt (niet gevoelig bent dus) is dat ook prima en geen reden om je de stuipen op het lijf te jagen.

Chocolat, lies276, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina