Poll: verf jij jouw haar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanarie, 27 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verf jij jouw haar?

1. Ja ivm met grijze haren

75 stem(men)
    25,3%
  2. Ja, mooiere kleur

79 stem(men)
    26,7%
  3. Nee, wel grijs haar

25 stem(men)
    8,4%
  4. Nee, en geen grijze haren

117 stem(men)
    39,5%
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ben net de 40 gepasseerd en heb zeker de laatste 5 jaar zilveren haren gekregen. Mijn eigen haarkleur is donker goudblond. En in de zomer licht het aardig op tijdens de vakantie.
    Ik heb toen ik halverwege de 20 was een aantal jaren kappershows gelopen. Mijn haren werden elke 2 weken geverfd of bijgekleurd. God zij dank, want die uitgroei van mijn eigen kleur trok ik echt niet:confused: maar na een jaar of 3 was is er helemaal klaar mee met dat verven. Ondanks dat het met de beste producten gebeurde werd mijn haar er slecht van.
    Ik ben gestopt met de kappershows en verven. En was blij toen uiteindelijk m'n eigen kleur weer terug was.
    Ik heb toen gezegd ik ga het NOOIT meer verven.
    Ik heb een jaar of 5 geleden nog wel eens minimaal blonde high en lowlights laten zetten. Maar ook daar was ik al snel klaar mee,want eigenlijk viel het Niemand op.
    Mijn moeder is de 70 gepasseerd en heeft ongeverfd haar. Iedereen denkt dat het geverfd is maar het is haar eigen kleur met zilver er door heen. Ik hoop dat ik dat ook krijg.
    Ik heb half lang haar en draag (bijna) altijd los, ik stijl het s'ochtends met een grote ronde borstel.
    Ik vind elke soort van uitgroei in geverfd haar schuwlelijk, of het nu grijs uitgroeit of een eigen kleur. Ik vind ook maar weinig gekleurd haar echt mooi (blijven)
    Grijs of Grijzend haar kan heel mooi zijn, mits je het goed verzorgd.
    Kort geknipte makkelijke kapsels houd ik persoonlijk niet van. Ik denk dat het sowieso het totaal plaatje is. Grijzend haar hoeft er naar mijn idee niet slonzig uit te zien oid, of met steunkousen en een rollator geassocieerd te worden.
    Op het schoolplein gaat het ook wel eens over verven, of ik moet weer verven. Als ik dan zeg dat ik er voorlopig en hopelijk nooit aan begin dan hoor ik heel vaak "jah Maarja jij hebt ook geen grijs haar!"
    En ik heb echt al wel zilver haar er doorheen groeien, maar het valt niet zo op.
    Je ziet ook zo vaak oudere dames die ooit begonnen zijn met verven en dezelfde kleur op hun 60ste nog steeds gebruiken, terwijl het eigenlijk geen gezicht meer is. Te blond(geel) ofzoo_O
    Ik zou sowieso ook mijn kapsel niet kort knippen ofzo, heb dat met die kappershows (uiteindelijk) wel gehad,en ondanks dat het me stond, voel ik me vrouwelijker met halflang/lang haar.
    Hopelijk hoef ik het nooit te gaan verven en blijft het er langzaamaan steeds meer mooi doorheen groeien.
    Maar vooralsnog zie je het bij mij nauwelijks, dus laat ik het zo.

Als mijn haar rond mij 60ste deze kleur op gaat,hoor je mij niet klagen. Ik vind het niet ouwelijk of slonzig ik vind het heel mooi! En ik zie echt regelmatig heel mooie vrouwen tussen de 50 en 60 met een enorm mooie richting grijs gaande kleur. Waar totaal geen oma gehalte aan kleeft:thumup:
    Bekijk bijlage 556781

Nataly1972 vindt dit leuk.
  2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Geen grijzen haren en lekker heen verf meer, jaren wel gedaan 15-25e en nu op Mn 28e lekker eigen kleur die heel mooi donker bruin is

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Nee ik verf niet en (nog) geen grijze haar. Bij donker valt het ook veel meer op. Ooit heb ik wel eens rood gehad. Kwam op het idee door een wasmiddel reclame. Hahaha

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Ziet er wel natuurlijk uit! Is dat een kleur met een koele ondertoon?
    Ik durf het gewoon niet om ineens blond te gaan...

5. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier ging ik in eerste instantie weer m’n haar verven omdat ik grijze haren kreeg. Maar vind m’n kleur nu veel mooier :D ik ga een keer in de zoveel tijd naar de kapper voor de highlights. De rest van de tijd werk ik het zelf bij met semi-permanente verf (van de kapper).

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Al jaaaaaren... Werd al vroeg grijs. Het gaat niet snel maar je ziet het wel. Vooral bij mn voorhoofd.
    Vroeger verfde ik verschillende kleuren tegenwoordig blijf ik dicht bij mn haarkleur.
    En heb zo'n uitgroeispray, zodat ik langer kan wachten met verven.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zit in dilemma, giga bos met krullen daarom vallen mijn grijze haren niet op... heb ze wel, maar nu een hele mooie bos met natuurlijke highligts....

Via de kapper verven is geen opties financieel, zelf doen is leuk maar wordt dan 1 en dezelfde kleur, vind ik ook zonde

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Die zoek ik ook. Ik zou eigenlijk voor het mooie elke 3 week moeten verven (mijn haar groeit supersnel), maar dat is niet handig. Welke spray heb jij? Ik heb nu kruidvat eigen merk, maar alles zit eronder na gebruik.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het overigens balen dat ik echt wit haar krijg. Moest het grijs zijn, dan zou ik nog wel overwegen het zo te laten. Maar wit, nee, daar kan je echt niets mee als dertiger.

10. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Redken root fushion gebruik ik. Ja het is niet helemaal dezelfde kleur als mijn haarverf maar het valt wel minder op dan mijn eigen uitgroei. En hiermee kan ik het mooi nog een paar weken rekken. De boel zit verder niet onder na gebruik alleen wat ik inspray. En het blijft zitten tot de volgende wasbeurt.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ok dank je! Ga ik dat proberen.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik had die van Loreal, gister kwam ik'm van Syoss tegen. Die ga ik nu dus proberen.
    Geeft indd wel wat troep.
    Heb altijd billendoekjes in de aanslag :rolleyes:.

Bij mij zie je ook alweer wat grijze haren tevoorschijnkomen, ver voor de 6 weken om zijn. Maar vind het zowiezo fijner voor mn haar als ik wat langer tussen 2 verfbeurten kan laten zitten.

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik heb al sinds mijn 20ste grijze haren, eerst verfde ik dat dan altijd omdat ik mij er voor schaamde, maar de uitgroei was altijd zo lelijk dat ik er sinds de zwangerschap mee gestopt ben. En eigenlijk interesseert het mij nu helemaal niks meer. Ik moet er wel bij zeggen dat grijs nog niet overheerst zeg maar, als dat gebeurd dan ga ik zeker verfen.:D

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, heb vroeger mijn haar wel geverfd, maar sinds mijn ongeveer 30ste niet meer. Vind het niet meer nodig. Vind grijze haren ook totaal niet erg.
    Soms vind ik geverfd haar ook zo nep staan. Ben sowieso meer van de natuurlijke schoonheid. Draag ook nooit make-up. Ook niet naar mijn werk (kantoorbaan).

Nataly1972 vindt dit leuk.
  15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.154
    3.798
    113
    Geen grijs haar, maar zelfs al had ik dat; geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te verven. Lijkt me echt een enorm gedoe en of het er mooier op wordt, is nog maar de vraag.
    Mijn moeder wordt heel mooi grijs vind ik, hoop dat het bij mij ook zo zal gaan :)

Deel Deze Pagina