Kittens gordeltje laten wennen

Discussie in 'De lounge' gestart door HooyoShimbir, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    hoi

Onze kittens zijn 15 weken en we willen ze aan zo tuigje laten wennen. Vandaag voor t eerst geprobeerd omdoen ging goed maar ze werden helemaal wild haha en gingen erin bijten en vonden t niet leuk. Na 1 min weer afgedaan. Tips hoe we dit t beste kunnen aanpakken? Ik was vandaag vergeten ze een snoepje te geven na het omdoen dat wil ik morgen wel even proberen.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Geen tips, maar wel super dat je dit doet! Op deze manier kun je later je katten in de tuin laten zonder dat ze weglopen en dat vind ik echt dé manier om je katten toch van de frisse lucht en de natuur te laten genieten zonder dat ze voor overlast zorgen, dus top! Succes ermee, ik hoop dat het lukt en dat je hier goede tips krijgt.

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Hier wilde ik onze katten ook laten wennen aan een tuigje. Ik had nog nooit een kat over de grond zien rollen als een krokodil, die dag voor het eerst wel.:roflmao: Na 1 week ben ik er maar mee gestopt. De andere kat vond het overigens wel prima. en kan netjes naast mij lopen buiten, de andere kat begint dan als een gek te springen en te rollen, ik denk persoonlijk dat het ook echt aan de kat zelf ligt of hij/zij het überhaupt accepteert.
    Ik zou het tuigje gewoon een tijdje om laten in huis zodat je kat er aan went.

4. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Het tuigje omdoen zonder lijntje en ze er elke dag een uurtje mee laten rondlopen. Het is normaal dat ze in het begin er raar op reageren. Dat hoort erbij. Zolang ze niet in paniek zijn zou ik dat even laten gaan. Als ze uiteindelijk niet meer reageren op het tuigje kan je het lijntje eraan doen.

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Indd. even om laten. Hier rolde de 2 mannen ook als krokodillen over de grond de eerste paar dagen. Elke dag werd t een beetje beter tot ze uiteindelijk gewend waren en in de tuin aan t lijntje konden.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat klinkt wel positief dus vooral wel door blijven gaan met oefenen dus :)

susanne85 vindt dit leuk.
  7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ja indd. Volhouden. Was hier met halsbandjes ook t geval. Hoe vervelend ze t ook vonden wij konden er best om lachen:oops:
    Maar als je elke dag iets langer om laat dan wennen ze vanzelf. Hier was t zelfs zo dat als t tuigje tevoorschijn kwam ze stonden te popelen om m om te krijgen omdat dat tuigje buiten betekende

Deel Deze Pagina