Dank jullie voor de reacties! Mijn vriend is heel erg van de Franse namen, dus heb ik ook naar Franse lijstjes gekeken. Op z'n Frans wordt het dan Chloé i.p.v. Chloë
Vieve, Emilie of Amélie stonden hier allemaal op de lijst voor de jongste. Vooral Vieve vind ik héél mooi, maar mijn man vond hem niet zo. Het is uiteindelijk Viënne geworden.
Mijn vriend vindt Vieve juist de minst leuke Zijn favoriet is Amélie. Robin was onze (en ook mijn) eerste keuze waar mijn vriend aan begon te twijfelen omdat het een unisex naam is.
Ik vind ze alledrie mooi. Ben zelf alleen niet zo'n fan van unisexnamen. Vind ze ook vaak meer bij het ene geslacht passen dan bij het andere. Robin vind ik zelf meer voor een jongen, maar dat komt allicht ook omdat ik daaraan gewend ben omdat ik een neefje heb die zo heet. Gaan jullie Robin trouwens uitspreken als roo-bin of als roh-bin? Als jullie roo-bin hanteren is Robine (roo-bie-ne/nuh) misschien nog een goede keuze? Dan is het zowel qua uitspraak als op papier meteen duidelijk dat het om een meisje gaat.
Het wordt dan Roh-bin. Robine hebben we ook overwogen maar daar heeft m'n vriend een heel raar beeld bij. Hij linkt het aan een 'robuuste dame'
Haha aan een Rubensvrouw/-dame dus. Robins', Robines', dan vind ik Robins' (dus Robin) er toch méér op lijken
Grappig! Op de dag dat jij dit topic opende is onze Robin (uitgesproken als Roh-bin) geboren haha. Ik stem dus uiteraard voor Robin . De andere namen zijn niet helemaal mijn ding. Maar dat komt omdat ik houdt van unisexnamen. De andere zijn te meisjesachtig voor mijn smaak.
Chloé gestemd zag daarna pas dat je twee antwooden vroeg. Tweede keus zou Vieve zijn. Vind Fieve nog mooier. Robin vind ik persoonlijk leuker voor een jongen. Hou van girly namen voor een meisje.