Hoe was jullie begin/start van de eerste en tweede bevalling? Ik ben wachtende op de tweede bevalling, dus nieuwsgierig hoe het deze keer zal beginnen.... - 1e verlies slijmprop/bloedverlies, 2e verlies slijmprop/bloedverlies - 1e verlies slijmprop/bloedverlies, 2e breken van de vliezen - 1e verlies slijmprop/bloedverlies, 2e weeën - 1e breken van de vliezen, 2e verlies slijmprop/bloedverlies - 1e breken van de vliezen, 2e breken van de vliezen - 1e breken van de vliezen, 2e weeën - 1e weeën, 2e verlies slijmprop/bloedverlies - 1e weeën, 2e breken van de vliezen - 1e weeën, 2e weeën Zo...
1e : verlies prop en binnen 2 dagen begonnen de weeen (41+3). 2e: voorweeen vanaf 39 weken - gestript 40 w - gestript 40+3 - slijmprop verloren - gestript 40+5 - ingeleid met 41 weken
Eerste: vliezen gebroken.. kind 18 uur later geboren. Eigenlijk geen noemenswaardige weeën gehad, wèl ontsluiting en natuurlijk bevalling zonder pijnstilling of ingrepen etc. (38 weken en 5 dagen). Ziekenhuis Tweede: weeën (waarschijnlijk waren de vliezen ook al gebroken maar dat heb ik niet gemerkt omdat het kind al zo ver was ingedaald dat ik geen vruchtwater verloor). Kind is in 4 uur tijd geboren. Wel weeën maar prima te doen (geen pijn) (39 weken en 2 dagen). Thuis. Oh slijmprop ben ik bij beide ongeveer 5 van te voren verloren maar dat zegt toch helemaal niets (dus dat heb ik niet ingevuld)
1e met weeen, maar dat is omdat ik werd ingeleid en de stagiair de vliezen niet kreeg doorgeprikt. Dus hadden ze het infuus maar eerst aangezet. Bij de tweede spontaan met weeen. Pas met 8cm braken spontaan mijn vliezen. Ik ben benieuwd hoe het bij mij straks bij de derde gaat. Succes met de laatste loodjes!!
1e voorweeén en twee uur later braken de vliezen spontaan. De echte weeén kwamen na twee toen de vliezen gebroken waren. Nu met tweede kindje is het weer afwachten...
hier ging het bij beide eigenlijk hetzelfde, met 34 weken verloor ik de slijmprop, met 36 weken braken mij in de nacht om 2 uur de vliezen beide van zaterdag op zondag nacht beide dus op zondag geboren beide op de 8e bij beide wouden de weeen niet doorzetten dus infuus gekregen met weeopwekkers.
Ik lees even mee... Mijn eerste bevalling begon met spontaan gebroken vliezen (39+5) en 3,5u later was zoonlief er, dus ik ben heel erg benieuwd wat me nu te wachten staat.
Ben inmiddels bevallen van een meisje. En het is deze keer begonnen met 'breken van de vliezen'. Bij ons zoontje begon het met slijmprop verliezen/bloedverlies.
Bij beide begon het met weeën. Toch zou ik niet zeggen dat ze op dezelfde manier begonnen. De eerste begonnen de weeën 's morgens toen ik net wakker was. De eerste uren heel onregelmatig en helemaal niet pijnlijk, maar het is nooit meer gestopt tot aan de geboorte (20 uur later). Bij de tweede heb ik een aantal dagen pijnlijke voorweeën gehad. En die verdwenen ook iedere keer weer. Op de échte dag kwam daar wat bloedverlies bij en ineens érg pijnlijke weeën met korte tussenpozen. Dat zette toen wel door, ook al duurde het lang voordat de weeën 60 seconden of langer duurden. Vanaf dat moment duurde het nog maar een uurtje of 2-3 tot de geboorte. De vliezen braken in beide gevallen pas bij volledige ontsluiting. Bij de eerste heeft de vk het gedaan (na een half uurtje persen), bij de tweede braken ze spontaan.
1e begon met weeën, vliezen zijn 11 uur later gebroken en weer 11 uur later was ze er 2e begon met gebroken vliezen (wrs. hoge vliesscheur ivm weinig vochtverlies). Slijmprop in delen verloren en zou 36 uur later ingeleid worden. echt is het toch vanzelf begonnen, om half 3 waren we in het ziekenhuis, om 630uur zijn mijn vliezen helemaal gebroken door de gyn en om 742 was ze er.
bij beide braken eerst mn vliezen en toen meteen weeen Daar teken ik zo weer voor !! allebei snelle bevallingen van 4.5 en 2uurtjes. Ben zo benieuwd hoe deze zal gaan
Eerst vliezen gebroken, ingeleid met pilletje, daarna kwamen de weeen. Ging om 09.00 uur naar de weeenkamer voor de start en om 17.31 uur had ik mijn dochter in handen. Vond het vrij snel gaan, hopelijk bij de 2e ook.
bijde begonnem met gebroken vliezen 1e in bed met 38wk en ruim 14 uur later bevallen 2e water gebroken met 32wk. bedrust en opgewekt met 37wk
1e begon met weeen, vliezen gebroken bij 5 cm door de verloskundige. 2e begon met gebroken vliezen, in eerste instantie nog geen weeen, dat begon pas een klein beetje te komen in de loop van de dag, na ongeveer 10 uur begonnen de weeen pas echt.
1e: verlies slijmprop, direct daarna weeën, 3 uur later een baby 2e: weeën, binnen een half uur om de twee minuten. ruim 2,5 uur na 1e wee een baby. Ik had al wel veel slijm verloren in de dagen daarvoor, maar niet echt die slijmprop zoals bij de eerste. Vliezen zijn beide keren doorgeprikt door de verloskundige tijdens de bevalling.