Ik ben nu 39 weken en heb al aantal weken last van voorweeén. Heel irritant, want het meestal in avond en nacht... Nu had ik het vandaag over strippen gehad en nu wil ik volgende week gestript worden en dat vond ze goed. Maar nu vraag ik me af of het zinvol is? Ik hoor namelijk dat het 9 van 10 keer niet lukt, maar geeft wel een beetje hoop denk ik dan. Hoe is dat bij jullie bij een tweede kindje??
hier is 3x gestript en heeft het helaas niet geholpen. Wél ben ik uiteindelijk al ingeleid met 41.0 weken. Dus dat was wel prettig. Ik moet er wel bij zeggen: Strippen was maar nét mogelijk.. ze konden er niet heel goed bij.
Ik ben dinsdag gestript met 40 weken en 4 dagen. Het was wederom een pijnlijke ervaring. Inmiddels dus twee dagen verder en geen resultaat. Ik heb die dag veel harde buiken gehad, maar ik moet erbij zeggen dat die dag ook mijn buikgriep begon. Dus mijn buik was een en al kramp. Mede vanwege de buikgriep heb ik besloten straks niet weer een strippoging te willen wagen. Maar ook zonder de opspelende darmen had ik al besloten dat ik het niet weer wilde. Bij mijn eerste heb ik ook een poging gewaagd die geen resultaat had. Ook toen was het dus erg pijnlijk, maar toen kon ze er maar net tussen komen met een vinger. Nu kon ze er met twee vingers bij. Nou gaat bevallen ook heel veel zeer doen, maar het rondlopen met extra pijnlijke buiken van te voren is iets wat van mij achterwege mag blijven. Succes met de bevalling voor degenen die nog moeten.
strippen is hier 2x geprobeerd, maar de kleine zit nog erg hoog en het heeft dus nog niet het gewenste effect. Het is de derde zwangerschap.
hier is het met 40wk en 4dg gedaan. en kreeg savonds weeen volgende ochtend was hij geboren. had r niet meteen krampen door ofzo. maar binnen de 24u bevallen is dan door t strippen. hoor er meerderen over die niet erdoor zijn bevallen maar ook n stel wel.. als je eenmaal ontsluiting hebt wat ik toen overigs helemaal niet had. t zat nog vrij dicht.. dan wil het welleens helpen.
Geen idee, ik ben zelf nooit gestript (beide keren begon de bevalling spontaan in de 41e week, toen hadden we de afspraak voor het strippen al staan maar het was niet meer nodig). Ik weet wel dat de vk het ook bij een 2e wel probeert om de bevalling op gang te brengen. Neem aan dat ze dit niet doen als het nooit zou werken.
bij mijn eerste kindje ben ik gestript en pas 3 dagen later ben ik bevallen dus dat heeft niet echt meer met het strippen te maken gehad. Bij ons 2e kindje braken mijn vliezen en was ik mijn zwangerschap nog niet zat dus geen enkel moment over strippen nagedacht ookal liep ik overtijd. Bij ons 3e kindjes was strippen geen optie, het lukte niet en ze gaf aan dat mijn lichaam er nog niet klaar voor was. Ons kindje is de ochtend erna geboren. Als het strippen wel gelukt was had ik gedacht dat de bevalling daardoor begonnen was maar dat kon dus niet.
Bij mijn eerste ben k 2x gestript. De vliezen waren toen al gebroken, maar de ontsluiting vorderde niet. Maar helaas heeft het strippen niet geholpen. (ben 24 uur bezig geweest). Ik was toen 38 weken zwanger. Bij de 2e ben ik gestript met 40+5, 's nachts braken de vliezen en 6 uur later was ze er!