Nog enige tijd en dan mogen wij ons 1ste kindje verwelkomen. Als alles medisch goed gaat dan gaan we voor een thuisbevalling. Nu hebben we ons bed al beschermd met en waterdichte molton voor als de vliezen zouden breken. Maar hoe kunnen we verder ons bed nog beschermen voor tijdens de bevalling? ( we hebben een boxspring) Hebben jullie tips??
Ik dacht om zeiltje uit kraampakket nog tegen de zijkant aan de plakken met ductape, de waterdichte molton die wij hebben is aan de zijkanten niet waterdicht namelijk. Verder zit er nog vanalles in het kraampakket om eronder te leggen dus lijkt me wel genoeg. Was ook niet direct van plan op bed te bevallen eigenlijk
Je gaat op je eigen bed bevallen? Ik heb op ons eigen bed idd ook een waterdichte molton voor het geval mn vliezen breken. Verder wil ik gewoon op het kraambed bevallen.. Die heb ik als volgt opgemaakt; - Molton - Onderlaken - Bedzeil uit het kraampakket - Een handdoek (ten hoogte van mn kont) - Plastic over het hele matras - Hoeslaken - Celstofmatje
Mijn hemel wat een lijst! Hier bevallen op een waterdichte molton en hoeslaken met daarop een paar celstofmatjes uit het kraampakket. Zo'n vaart loopt het niet hoor. Hier ook een boxspring
Ben ook thuis op eigen bed bevallen.. De vk heeft alles klaargemaakt met plastic zeil etc toen ik nog in de weeën zat. Niks geen omkijken naar gehad.
Ook thuis bevallen en in bed vliezen laten breken. Geen moment nagedacht over nog extra bescherming, behalve een flink plastic ding uit het kraampakket die er uit voorzorg al op lag. Maar de vk zal ergens wel iets extra's er op hebben gedaan, want matras was onbeschadigd
Waterdichte molton voor als de vliezen breken. Ik ben niet in bed bevallen maar in bad dus weet niet hoeveel vocht er nadien nog komt, maar plastic zeil over je gehele matras, waterdichte molton en celstofmatjes moet je toch al een heel eind komen?
Tsja, lijkt een hele waslijst indd.. Maar zo staat het in het boekje wat ik van de kraamhulp heb gekregen. En het lijkt ook veel, maar ik weet van mn vorige bevalling dat ze er elke keer een laag van af halen. Zo hoeven ze na de tijd niet het bed nog op te maken. En liever beter beschermd dan dat het matras verknalt is. Die celstofmatjes houden ook echt niet alles..
Hier 2x alleen een waterdichte hoes en het kraammatrasje uit het kraampakket (celstofmatje er dan ten tijde van bevallen op), maar zolang er geen bevalling gaande was alleen een waterdichte molton.
Ik had een molton tijdens mijn zwangerschap. Tijdens de bevalling het zeil uit het kraampakket en een paar celstof matjes onder mezelf gelegd. Dat was voldoende, het bed is tijdens drie bevallingen keurig schoon en droog gebleven, ondanks dat mijn vliezen er 3x in gebroken zijn.