suikervrij eten

Discussie in 'De lounge' gestart door lea, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

Vandaag na het ontbijt begonnen om suikervrij te eten. Ook probeer ik wat minder brood te eten, vanmiddag rauwkost gegeten met een eitje.

Nog meer mensen die suikervrij eten, of gegeten hebben?

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat, ik ben normaal best wel eens aan het snaaien dus ben benieuwd of ik het ga volhouden, maar ga mijn best doen. Wat ik overal lees, is dat de eerste weken het ergste zijn:cool:

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Is het je streven om af te vallen of juist om je leven te veranderen qua eten?

3. lea

lea Fanatiek lid

nee niet om af te vallen. Maar echt omdat ik me vaak moe voel en gewoon niet lekker. er zit zoveel rotzooi in voedsel verwerkt, maar ik wil beginnen met het schrappen van suiker ;)

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb het heel wat jaren geleden een paar weken gedaan, op advies vd huisarts. Had toen last van bepaalde klachten. Het had in ieder geval niet geholpen, maar was daarna wel een paar kilo lichter ;)

Ben blij dat ik het niet meer doe, miste wel het een en ander. Ook is het moeilijk om simpele dingen te kopen, in heel veel dingen zit suiker.

5. lea

lea Fanatiek lid

Ik moet zeggen dat ik ook niet meteen van plan ben mijn hele leven suikervrij te eten. Maar wil wel een stap doen naar gezonder eten.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb een vriendin die echt zo goed als altijd ( met uitzondering heel af en toe) suikervrij eet. Ze is veel afgevallen, maar inderdaad minder moe enzo. Ze is het nu zo gewend, dat als ze een keer suiker eet, ze zich echt naar voelt. Lijkt me dus helemaal niets. Ik wens je succes meid, hoop dat het je oplevert wat je verwacht.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik eet ook al een paar jaar suikervrij ivm heftige buikklachten. Soms vind ik het nog wel moeilijk, maar verder went het wel. Daarnaast kan ik nog veel meer niet eten, mijn dieet is erg beperkt. Ook dat went. Tja soms baal ik er wel van natuurlijk, met kerst bijvoorbeeld. Maar ik weet wat de consequenties zijn van 1 min iets lekkers in mijn mond (3 dagen misselijk en pijn), dus ik eet t nooit.

Ik heb wel een tijd rijststroop gebruikt als vervanger.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Euh. Suikervrij? Dat zou betekenen dat je geen fruit meer kan eten ;).

Of bedoel je geraf. suiker/toegevoegde suikers?

9. lea

lea Fanatiek lid

ja geen toegevoegde suikers.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    mijn neefje is allergisch voor (toegevoegde) suiker dus wij zoeken altijd suikervrije producten en er is echt heel veel te krijgen, ook online. Bijna alles is te vervangen door producten met bijvoorbeeld maisstroop.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als je wel iets wilt zoeten zonder suiker te gebruiken, gebruik dan Stevia. Dat is een plant die 300 x zoeter is dan suiker en is calorieloos.
    Gezonder dan suiker.

12. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het 8 weken gedaan, helemaal geen ongeraffineerde suikers eten. DIt omdat ik ook altijd moe ben en bijna altijd hoofdpijn en andere pijnen (HMS & Fybro) Maar het hielp mij niet. Ik was niet minder moe en had niet minder pijn.
    Waar ik heel veel aan had was suikerwijzer.nl
    Succes!!

13. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Deel Deze Pagina