Poll: Wat mij betreft mogen ze het afsteken van vuurwerk door particulieren verbieden

Discussie in 'De lounge' gestart door nana33, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Het afsteken van vuurwerk door particulieren moet worden verboden

1. Ja, het afsteken van vuurwerk door particulieren mag van mij worden verboden

2. Nee, het afsteken van vuurwerk door particulieren moeten we blijven toestaan

3. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

dit dus en regels zijn toch gewoon regels...niet eerder dan oudjaarsdag.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    Anders
    ze zijn hier nu alweer een paar dagen bezig met van die harde knallen dat vind ik wel erg vervelend maar verbieden vind ik ook weer te ver gaan en net wat sommige zeggen het hoort wel bij oud en nieuw.
    wel mogen ze strenger optreden

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wel grappig om te zien dat het ongeveer gelijk op gaat en afschaffen zelfs een beetje voorloopt. Hier op zp lijkt er dus wel genoeg draagvlak te zijn voor afschaffen. Ik neig zelf ook naar afschaffen, hoewel ik wel begrijp dat dit voor mensen die alleen op oudejaarsnacht wat afsteken en er verantwoord me om gaan jammer is. Echter het levert zoveel ellende op en we hebben het eigenlijk wel over minibommtjes ;). Ik heb meerdere buitenlandse collega's die hun eerste O&N hier echt zwaar verbaasd waren dat het zomaar mag.
    Het idee dat iets illegaal maken de neiging om iets te doen vergroot gaat voor vuurwerk denk ik veel minder op dan voor veel andere dingen. Als het echt verboden is is het namelijk wel heel makkelijk om tegen de lamp te lopen als je het wel afsteekt, het maakt immers nogal wat geluid. Als illegale drugs een harde knal zouden maken wanneer het gebruikt werd, zouden ze denk ik ook veel minder gebruikt worden ;).

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou het echt heel jammer vinden en ook belachelijk als ze het afschaffen.
    Ik vind het erbij horen, en oud en nieuw zou oud en nieuw.niet meer zijn als je niet naar buiten kan om vuurwerk af te steken en een glaasje te drinken met de buurt.
    Ik stoort mij er ook niet aan dat ik al voor de 31e wat knallen hoor, vind dat wel wat hebben. Het is maar 1 x per jaar, ga me daar niet druk om maken

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Afschaffen vind ik echt overdreven, het hoort gewoon bij oud en nieuw. De meeste problemen komen van het illegale vuurwerk waar al ruim van te voren mee wordt gekloot. Dit is al verboden dus een algeheel verbod zou hier toch niets aan veranderen...!!

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier ben ik het mee eens, waarom afschaffen ik vind het juist echt horen bij oud en nieuw, knallend het nieuwjaar in, tja zou wel een hele normale dag worden als dat er niet meer zou zijn, dan denk ik dat er nog maar weinig geviert word, dat is hetzelfde als sinterklaas zonder sint en kerst zonder kerstman, pasen zonder paashaas noem maar op het hoort er gewoon bij;)

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Anders, namelijk voortijdig vuurwerk beter controleren. Normaal reed hier 2x per dag wel politie voorbij, maar nu zijn ze nergens te bekennen. Aan de knallen zal het niet liggen want die kun je van 3km ver wel horen. En bij iedere knal 5 dieren in m'n nek.

Een gemeenschappelijke locatie zou ik niet opzoeken.. ik vier het toch alleen thuis.
    Maar het illegale vuurwerk (we wonen vlakbij de grens) en het te vroeg afsteken moet wat aan gedaan worden. Die paar uur zijn nog te overzien, maar ze zijn hier al meer dan een week bezig, met klappen alsof de hele buurt wordt opgeblazen..

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

het is jammer dat de mensen het voor andere verpesten als iedereen gewoon 1 dagje uit zijn bol ging en daarvoor niet en met wat normaler vuurwerk dan was er niets aan de hand...

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Laat de gediplomeerde maar gewoon een mooie siervuurwerkshow geven in de gemeentes..

Geen knalvuurwerk meer..
    Geen brievenbusknallers
    Geen opgeblazen prullenbakken
    Geen gewonden
    Geen klootzakken die naar auto's of andere mensen gooien..
    Geen vuurwerk voor 31 dec of na 1 januari..

Heeeeeerlijk!

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.683
    1.444
    113
    Van mij hoeft het niet afgeschaft vind het een leukemtraditie. Maar er mag van mij zeker wat veranderen aan de regels, dus strengere straffen op illegaal en te vroeg afsteken en de verkoop korter van te voren starten want er wordt nu al bijna net zoveel geknald als oudejaarsavond maar er wordt niemand aangehouden of zo dus een gemiste kans :D.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat ook al afnemen? Mensen weten altijd wel iets te zeiken. Nu vuurwerk, met sinterklaas de zwarte pieten, negerzoenen, de kerstman met zijn elven (zijn kleine mensen) etc etc

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    En jij denkt dat dat allemaal niet meer gebeurd als het particulier afgeschaft wordt?

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Als het niet meer wordt verkocht, en hoger beboet als mensen toch steken?

Ik denk van wel ja..

Het is een keer naar me toe gegooid, strijker, door m'n schoen en sok heen verwond.. Beïnvloed m'n mening wel ja :)

Vind net heel erg naar voor mensen die gewoon om 12 uur mooi siervuurwerk af willem steken..

Maar van die pokkejong blijf je altijd houden anders! Dat ze dan zichzelf iets aandoen tot daaraan toe, maar het zijn vaak anderen die er last/pijn van hebben!

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nee hoor hoeft van mij niet afgeschaft te worden. Hoort voor mij echt bij oud en nieuw. Denk dat als het verboden wordt hier in het dorp echt geen show georganiseerd gaat worden. ;) Daarbij is het nu om kwart voor twaalf Nathan even wakker maken voor wat kinderchampagne en vuurwerkkijken. Zie mezelf niet met 2 kindjes naar een vuurwerkshow gaan. Ten slotte hoorde ik van de week op het nieuws dat er niet eens voldoende mensen zijn die gekwalificeerd zijn om professioneel vuurwerk afgesteken.

Oh hier wordt er al een paar dagen af en toe wat geknald maar daar. Kan ik me echt niet aan storen hoor.

15. Triskele

ja ten eerste ; wie gaat dat betalen? ze zullen best 2 jaar doen maar daarna word het steeds minder en minder want willen ze graag aangeschoten / dronken mensen over straat om 12 uur? mogen kinderen niet meer vuurwerk zien, ik vind het nogal onopvoedkundig om je kinderen van 3 en 5 om 12 uur over straat heen te slapen, zeker als er zoveel mensen daar zijn die OF moe zijn OF gedronken hebben, daarnaast zijn mensen massa's nooit ongevaarlijk zeker niet met kleine kinderen.

KORTOM dan zouden mensen met kleine kinderen nooit enig vuurwerk kunnen zien.

Of mensen die slecht ter been zijn, mijn oma zette we altijd voor het raam (net als de kindjes) om lekker te kunnen kijken (warm en veilig) dat word toch lastig...

Nee op zich moeten er wel betere regels komen (bv alleen verkopen op de 31e) maar afschaffen lijkt me heel erg oneerlijk voor mensen die niet zomaar om 12 uur over straat willen / kunnen gaan.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Met je eens.

Je kan het wel verbiecen maar dan wordt er dus alleen nog illegaal ingeslagen. Dan is de controle erop helemaal weg.
    En idd hoe willen mensen dat doen dan dat georganiseerde? Dan kunnen gezinnen met kleine kinderen vaak al niet heen.

17. Triskele

ja die pokkejong heb je heel het jaar door en ze verzinnen wel wat anders dan, straks gaan ze het zelf maken (veel gevaarlijker!!)

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Vind ik al een hele goede!! :) en dan alleen sier! En strenger beboeten wie het na 1 januari nog afsteekt! ;)

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Verkoop naar de 31e vind ik een goed ding! 3 dagen vantevoren hoeft niet, de verkoop is gestart en het geknal is ook begonnen meteen...

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja graag afschaffen

Geeft veel troep en is slecht voor het milieu

Deel Deze Pagina