Hoi dames ik ben nieuw hier, En zit met een vraag ik heb vrijdag me eerste echo laten doen. Naar mijn berekening was ik veel verder. Maar in het ziekenhuis zeiden ze nog pril net voorbij de 4 weken. Maar hoe ver ben ik want elke site zegt iets anders de 1 zegt 7 weken andere site zegt 4 weken. Wie kan mij helpen mij eerste dag van laatste menstruatie was 30 april mijn cyclus is 31 dagen. Heb vrijdag echo gehad je zag vruchtzakje met puntje erin maar voor de rest moest ik afwachten ik moet woendag weer terug voor een 2e echo maar dan bij de gynecoloog. Ben zelf heel erg onzeker omdat het al een paar keer mis is gegaan.
mm njaa naar mijn idee 6 weken.... Maar het kan natuurlijk zo zijn dat je eitje wat later als normaal was en/of een lange innesteling....
Als ik de weken tel, zeg ik ook 6 weken. Maar je eisprong kan idd later zijn, en ook de innesteling. Dus dan ben je korter zwanger.
Een vruchtzakje met een puntje... dat is niet verder dan een week of 5, als je het mij vraagt. Bij 6 weken had je echt al een boontje moeten zien en soms zelfs al hartactie. Als ze bij de echo gezegd hebben dat je iets verder bent dan 4 weken dan moet je daar ook van uitgaan. Wanneer je de laatste keer je menstruatie hebt gehad, dat maakt dan niet zo veel meer uit. (wenig mensen weten precies de dag van hun eisprong/innesteling) In het begin van je zwangerschap kun je ook heel moeilijk zien hoe ver je bent. Pas bij een week of 12 (termijn-echo) kunnen ze aan de hand van de CRL van het embryo zien hoe ver je echt bent. Dan wordt ook je uigerekende datum berekend. Nog even geduld dus!!! OVer 2 weken zul je in ieder geval hartactie moeten kunnen zien als alles goed zit.
Ze rekenen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Dus ook ik zeg 6 wkn. Bereken wanneer je bent uitgerekend Aangezien je meestal niet weet wanneer de bevruchting precies heeft plaatsgevonden beginnen we te rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie; je zwangerschap duurt dan gemiddeld veertig weken.
Ok bedankt dames ja ben nu weer paar dagen verder dan vrijdag En wie weet zie ik woensdag wel een hart aktie.Zoniet wachten we gewoon weer af moet het beetje van me af zetten en positief blijven.
als je precies weet welke dag je je eisprong hebt gehad, dan moet je 14 dagen voor je eisprong aanhouden, en gewoon 14 dagen na je eisprong. en bij dat berekenen gewoon dus een cyclus van 28 dagen aanhouden.. weet jij welke dag je eisprong is geweest? dan reken ik het voor je uit
Nee eisprong voel ik nooit en zou het echt niet weten wanneer ik die heb alleen me laatste mens weet ik en heb altijd een lange cycles 31 dagen
Nee hoor, dat klopt absoluut niet!! Ik was 6 weken zwanger bij mijn eerste echo, en er was alleen een vruchtzak aanwezig. Geen boontje/vruchtje, geen pitje, helemaal niks behalve een vruchtzak die zelfs 5 weken meette. Aangezien ik via IVF was zwanger geraakt, wist ik precies hoever ik zwanger was. Een week later (volgens de berekeningen dus 7 weken) had ik weer een echo en toen zagen ze wel een vruchtje met kloppend hartje en het was netjes 7 weken oud. Dus dat er met 6 weken een vrucht MOET zitten klopt dus niet! En even over hoever je zwanger bent. 30 april laatste ongi, cyclus 31 dagen. Dan zou je rond 18 mei je eisprong hebben gehad (gemiddeld 14 dagen VOOR je nieuwe nod) en dan zou je afgelopen vrijdag dus 5 weken en 2 dagen zwanger zijn en dan komt dus wel overeen met je het beeld van je echo die je toen had (vruchtzak met pitje) En aanstaande woensdag ben je dus 6 weken precies
je kan wel een cyclus hebben van 31 dagen.. maar doordat wij ivf hebben gehad weet ik dat je gewoon een cyclus aan moet houden van 28 dagen om precies te weten hoe ver je zwanger bent.. daarom 14 dagen voor eisprong en 14 dagen na eisprong.. jammer dat je het niet weet meiss. en toevallig mag je in het begin stadium zo`n 7 dagen voor of na de uiteindelijke echte datum zitten.. dus wacht de volgende echo af dan kan het in een keer anders zijn
Op basis van je cyclus rekenen is niet zo handig als je je eisprong niet weet, en dus kan er nogal verschil zitten tussen je eigen berekening en de echo. Je eisprong kan later zijn geweest dan jij denkt, en een innesteling kan ook lang duren, (tot wel 2 weken). Op deze termijn is het sowieso lastig meten en een definitieve termijnbepaling ga je dus pas krijgen tussen de 10-13 weken. Tot die tijd is het het handigste om gewoon de echodatum aan te houden, sowieso als je je eisprong niet weet. Ik werd bij Thirza 2,5 week teruggezet, (en ik wist mijn eisprong wel!), maar bij de volgende echo werd dat teruggebracht naar 1,5 week. Lange innesteling gehad, daar lag het grotendeels aan...
Ok dames wacht het gewoon af ben nog zo pril kan later meer over zeggen. Hoop alleen dat het goed blijft
Je hebt geen reden om te denken dat het niet goed zou zijn, dus tot die tijd gewoon lekker genieten!!! Als je een paar weken verder bent kunnen ze veel beter zien hoe ver je zwanger bent (en uitgerekend bent). Nu is het echt nog meten op een 'vierkante-millimeter' en de foutenmarge is dan nog zo groot. Er zit wat, je bent zwanger en daar gaat het om!!!
ik zit met het zelfde ik dacht dat ik ook al zeker 2 weken verder was maar het is toch echt niet en als je alle site's enz moet geloven moet je dus wel rekenen vanaf de eerste dag van je laatste periode maar dat is echter niet altijd zo bij iedereen mischien je eisprong een keertje later geweest ... erg vervelend is dat snap ik maar geloof echt het ziekenhuis en je echo sucses
Feitelijk moet je 38 weken tellen vanaf je eisprong. Maar omdat veel vrouwen hun eisprong niet weten en de gemiddelde cyclus 4 weken duurt met ongeveer halverwege de eisprong, hanteren ze dus 40 weken vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Maar technisch gesproken duurt een zwangerschap gemiddeld 38 weken en zou je die dus moeten tellen vanaf je eisprong Maar zelfs dan: ik ben vanaf mijn eisprong uiteindelijk in totaal 42 weken zwanger geweest.... (vanaf eerste dag laatste menstruatie dus zelfs 44 weken). Late innesteling, wordt je zwangerschap dus ook weer langer van
Ik heb mijn laaste ongesteldheid 1 mei gehad. Dus rekenen ze vanaf dan, dat is dus 6 weken en nog iets. Dat zei de vk tegen mij vandaag, toen ik belde over de intake. Maar de eerste twee weken kan ik nog niet zwanger zijn geraakt. (echt niet) Dus ik weet wel zeker dat ik een stuk korter zwanger ben. Maja tot aan de echo weet je het toch nooit. Ben ook heel benieuwd hoe lang (of kort) ik dan zwanger ben! Ik heb 4 juli de intake, week ervoor de echo. (Zo kort zwanger en dan al zo veel kwaaltjes, heerlijk hoor )
AnneThamar, die 2 weken krijg je gratis kado! Dus ookal kun je dan echt nog niet zwanger zijn geweest, ze rekenen toch vanaf je laatste menstruatie. Teminste... in eerste instantie. Het kan best zijn dat je bij een latere echo (meestal tussen 10-12 weken) terug of vooruit wordt gezet (daarvoor is dat niet echt betrouwbaar). Dussssss.... je bent echt 6 weken zwanger! Van harte!
Hoi dames heb gistere me echo gehad ben percies te zijn vandaag 6 weken en 3 dagen. Ik heb het hartje zien kloppen heel bijzonder om te zien. Over 2 weken weer een echo dan ben ik 8 weken.