Als ons kindje een jongetje wordt gaan we hem vernoeming naar mijn opa en zijn naam is Jan. Hebben jullie ideeën voor vernoemen of moet het gewoon Jan blijven?
gewoon Jan. Mijn schoonvader heette ook Jan en sommige namen waar hij naar vernoemd is herken ik er niet meer in zoals: Johan , Johannes. zou gewoon Jan doen.
Jan is een verkorting van Johan(nes). dus op zich niet raar. Misschien is zijn doopnaam wel Johan(nes).
Tja je moet een naam ook mooi vinden denk ik. Vind je Jan mooi? Dan zou ik het gewoon Jan laten. Als je het niet mooi vindt dan zou ik het enigszins aanpassen in een andere naam. Johannes zou kunnen maar je kan ook iets moderners ervan maken als Janno.
Misschien Ian (uitgesproken als Ie-jun)? Willen jullie een echte Nederlandse naam of mag het ook een buitenlandse vertaling zijn, zoals Gianni of Yannick?
Bij een vernoeming wil je toch juist die herkenbaarheid? Het is toch een soort eerbetoon. Ik zou niet snel snappen dat Yannick een vernoeming zou zijn van Jan. Onze zoon zal iig Johannes en Kornelis als extra namen krijgen, naar een opa van mijn man en mijn opa.
Bij vernoemen vind ik ook dat het gewoon de naam zelf moet blijven, in jullie geval Jan. Ik vind vernoemingen knutselen en puzzelen met alle letters om maar een mooie naam te krijgen, zijn doel voorbij schieten.... vernoem dan niet denk ik dan... Maar dat is mijn persoonlijke mening