Poll: wel/geen fles dreumes 12-16 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Krijgt jullie kindje in de leeftijd van 12-16 mnd nog de fles?

1. Ja, meerdere keren per dag

2. Ja, maar slechts één keer per dag

3. Nee, hij/zij drinkt uit een rietjesbeker

4. Nee, hij/zij drinkt uit een tuitbeker

5. Nee, hij/zij drinkt uit een gewone beker

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Drinkt jullie kindje in de leeftijd van 12-16 maanden nog uit de fles? Zo ja, hoe vaak per dag? Zo nee, waaruit drinkt hij/zij dan wel?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ja ons dochtertje heeft tot twee jaar nog om de dag ongeveer een papfles 's ochtends gehad. Ze treuzelde en knoeide zo met een bord pap, dat we daar op werkdagen geen tijd voor hadden. Puur gemakzucht dus ;). Sap, water en melk wel gewoon uit een beker.

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Mijn eigenwijze dochter drinkt bijna niet uit iets anders dan een fles. En aangezien we het belangrijker vinden dát ze drinkt dan hóe ze drinkt, houden we de fles er in.

Neemt niet weg dat ze soms wel een paar slokken uit een gewone beker neemt. Maar veel te weinig om daar de dag mee door te komen. Melk drinkt ze dus uit haar fles.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Yosyp krijgt z'n sap uit een fles. Rietjesbeker en tuitbeker gaan erg moeizaam om over een gewone beker maar niet te spreken. Komt vanzelf wel.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva dronk tot en met 10 maanden uit de fles, maar voornamelijk uit de borst en een gewone beker. Na 10 maanden dus borst en gewone beker en vanaf 14 maanden alleen nog een gewone beker.

6. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Die kleine van mij krijgt alleen haar melk voor de middagslaap in een flesje. Dit omdat het ff een rustmoment is. Dan gaan we samen lekker hangen op de bank, met een dekentje. Beetje knuffelen en tuttelen En dit gaat gewoon makkelijker met een flesje. Anders wordt het zo'n kliederzooi;)

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft tot hij ruim 2 was nog 2 papflessen op een dag gekregen. 's Ochtends 1 en om 19.00 1... Op vakantie wilde hij die laatste ineens niet meer, maar zijn flesje in de ochtend is hem heilig... :D Pas geleden heeft hij wel een paar dagen een boterham gegeten, hij mag kiezen wat hij krijgt, maar hij is nu weer terug bij zijn flesje...

Ik vind het wel best, lekker makkelijk voor hem en voor mij, want pap uit een bordje word geheid 1 grote knoeiboel... ;)

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Wij hebben het flessentijdperk al een tijdje achter ons nu... We zijn rond zijn eerste verjaardag gestopt met flessen, hij dronk ook prima uit tuitbekers en bekers dus ik vond het niet meer nodig om flessen te gebruiken.
    Hij krijgt echter nog wel een soort van vloeibare pap in de tuitbeker bij zijn boterham 's morgens en 's avonds voor het naar bed gaan ook nog als hij wil. Is een Zweeds iets.. je hebt verschillende varianten van die pap voor babies, peuters en zelfs voor grote kinderen en volwassenen dus zo gek is het niet dat hij dat nog drinkt. Hij gruwelt van pap op een bordje. ;)

Maarre.. als je wilt stoppen met flessen maar je geeft nog graag 'een papfles', dat kan ook in een (tuit)beker hoor ;)

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan krijgt nog borstvoeding, dus thuis krijgt 'ie nooit een fles. Maar op 't kdv geven ze 'm wel eens een flesje water/sap, als 'ie niet uit de beker/tuitbeker wil drinken.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohwja hoor, in de ochtend krijgt hij nog een pap fles en als avond ritueel krijgt hij ook nog een fles, heerlijk lekker bij je liggen
    Kan ik echt van genieten

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier net zo. Soms drinken we uit een gewone beker met rietje. Maar dat is meestal in andere situaties dan thuis (dagje weg ofzo) . Dan drinkt ze ineens wél goed. We zijn echter sinds een week weer met een tuitbeker aan de gang en dat gaat nu ineens ook vrij goed. Dus die gaan we steeds meer gebruiken en daarbij dus drinken met een gewoon rietje en af en toe oefenen met een gewone beker.
    Maar de hoeveelheid is voor mij ook nog belangrijker, dan de manier.
    Smorgens krijgt ze sowieso nog haar flesje en dan nog even terug naar bed... dat wil ik er nog wel even in houden eigenlijk, want dan slaapt ze regelmatig tot half 9 uit. Wel zo prettig voor mama ook... daarna gaan we aan de boterham samen :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar yoghurt enzo zal hij toch wel uit een kommetje/bordje eten en dat zal toch ook wel goed gaan? Dan kan pap toch ook wel uit een kommetje/bordje?
    Maar ik snap ook wel dat het makkelijk is hoor ;), al heeft Eva nooit pap gehad en ook niet vaak de fles.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik ben net van de ochtendfles af, omdat ze gewoon heel slecht dronk. Nu probeer ik dus eerst brood te geven, maar dat eet ze niet heel enthousiast. Met veel afleiden eet ze een halve boterham. Maar... als ze haar rietjesbeker ergens in de vaat ziet staan (of ergens op de grond als ik het vergeten ben op te ruimen *bloos*), dan gaat ze krijsen en eet ze helemaal niets totdat ze in de rietjesbeker melk krijgt. Als ik haar naar vraag melk geef na haar halve broodje dan drinkt ze zo'n 250 cc melk uit de rietjesbeker... Beetje veel, vooral ook omdat ze 's middags ook melk krijgt en 's avonds 100 cc yoghurt. Ik denk dan dat ik óf minder moet geven 's ochtends, of het drinken na de lunch moet vervangen door fruitsap ipv melk... Anders zit ik steeds op halve liter zuivel en advies is 300 cc op die leeftijd. Hihi, ja.. die papfles was wel erg makkelijk :p

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    alleen z'n laatste fles nog

de rest van de dag drinkt hij uit een antilek beker

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilana krijgt nog een aantal keer per dag borstvoeding, vooral bij opstaan en voor slapen gaan.
    Verder drinkt ze thee uit een tuitbeker en sap en melk met een rietje uit het glas/pakje.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier kreeg Malou op die leeftijd 3x een fles per dag. 2x met kunstvoeding en 1x met gekolfde borstvoeding.

Ruben kreeg op die leeftijd 1x per dag een fles met kunstvoeding, de andere 2x dronk hij aan de borst.

Op dit moment krijgen ze nog 2x per dag een fles met kunstvoeding (soms gekolfde borstvoeding). Smorgens na het wakker worden en savonds voor het naar bed gaan.

De rest van het drinken krijgen ze uit een beker of tuitbeker (geen antilek). Alleen de melkvoeding komt uit een fles, water/thee/sap hebben we nooit uit een fles gegeven.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje krijgt ook nog een fles. Hij vindt het heerlijk en drinkt melkproducten ook alleen uit de fles en die moet hij toch binnen krijgen. Ander soort drinken heeft hij nooit uit de fles gehad, die drinkt hij uit een gewoon glas of een gewone beker.

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid krijgt 's avonds melk in een flesje. Dan zitten we samen zo gezellig.:)
    De rest van de dag drinkt ze uit een tuitbeker.

19. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje is pas 8 maanden en heeft alleen nog maar de fles savonds voordat hij gaat slapen. Nu merken wij hier dat hij die ook al niet echt meer wil dus ik denk dat hij dan als hij 12 maanden is, flesvrij is.

20. daantje13

daantje13 Lid

4 jul 2008
    29
    0
    0
    Onze zoon krijgt alleen z'n papfles om 19.30 uit een fles. Dat is bij ons ook een knuffelmomentje. Hij drinkt hem niet eens altijd leeg.
    De rest drinkt hij uit een tuit of antilekbeker. We oefenen de melk bij de boterham 's morgens en 's middags vaak uit een gewone beker. Sinds gisteren lukte het ineens om zelf uit die beker te drinken!
    Mama mocht niet helpen, toen werd ie boos. Dus ik gaf hem de beker zelf maar en hij dronk er ineens netjes uit (op een paar druppels na). Tot nu toe lukte dat steeds niet echt. Hij is ruim 13 maanden.

Groetjes,
    Daantje

Deel Deze Pagina