Poll: wel/geen fles dreumes 12-16 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Krijgt jullie kindje in de leeftijd van 12-16 mnd nog de fles?

1. Ja, meerdere keren per dag

2. Ja, maar slechts één keer per dag

3. Nee, hij/zij drinkt uit een rietjesbeker

4. Nee, hij/zij drinkt uit een tuitbeker

5. Nee, hij/zij drinkt uit een gewone beker

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, dat kan wel maar Jelle ligt vaak 's ochtends bij mij in bed als ik Jitte aan het voeden ben... Dus dan is een schaaltje pap niet zo handig... ;)

En yoghurt is vaak ook 1 grote knoeiboel, dat is gewoon te vloeibaar... We eten daarom tegenwoordig vaak kwark of vla, dat is dikker en knoeit minder... (sinds veel soorten yoghurt 0% vet hebben is het net water, zind ik)

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Wij geven nog 2 flesjes peutergroeimelk per dag. Dit vooral vanwege de vegetarische voeding en om te voorkomen dat ze daardoor vitaminetekorten zou oplopen.

Bekers en tuitbekers snapt ze gewoon nog niet. We oefenen wel.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter dronk al vanaf een maand of 10 alleen nog melk smorgens in een flesje en voor de rest gewoon uit een tuitbeker en oefenen met een gewone beker. vanaf 12 maanden dronk ze enkel nog uit een gewone beker

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier nog één keer per week een papfles ivm het kdv (gaat lekker snel). Maar de rest van de tijd meestal een rietjesbeker, soms een tuitbeker en bij het eten altijd een gewone beker.
    Wij zijn verder gestopt met de flessen toen meneertje 1 werd. Ik vind het niet zo nodig... hij is geen baby meer.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Kevin krijgt 2x per dag een fles met groeimelk alleen niet als ie pap eet dat krijgt ie van een bord.
    Sapjes, thee en water krijgt ie uit een tuitbeker.

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hier 's ochtends uit een fles, overdag de rietjesbeker en soms 's avonds nog een fles. Ook hier geldt: we hebben liever dat ie drinkt, want uit de tuitbeker en soms ook de rietjesfles, drinkt ie gewoon minder. Soms een paar slokjes uit een gewone beker, maar dat is nog niet echt noemenswaardig.
    Komt vanzelf wel allemaal, ik maak me niet druk.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Hier vanaf 11 maanden alles uit een rietjesbeker en 's middags bij de boterham oefenen we met een gewone beker maar dat is na 3 maanden oefenen nog steeds geen succes

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Vanaf 11 maanden geen fles meer voor het slapen gaan en vanaf 14 maanden dronk ons zoontje alles uit een beker.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    1 keer op een dag de fles meestal in de avond het was eerder 2 keer maar madam wil haar pap nu gewoon in een bordje ;)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hier nog steeds s'morgens een papfles voor onze 3 jarige zoon, hij wil gewoon niet anders.
    Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het heel langzaam aan het afbouwen ben want ik vind dat 4 toch wel echt mijn grens is wat fles betreft.

Groetjes anita

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ze krijgt 's ochtends nog een papfles en drinkt de rest van de dag alles uit haar rietjesbeker

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is 18 maand maar reageer toch ff. Mijn zoon drinkt 's ochtends zijn pap nog uit de fles. Hij ligt op het aankleedkussen en dan kleedt ik hem aan intussen... Hier is het meer gewenning... als hij de fles leeg heeft dan eet hij ook nog een stuk brood op ;) dus heeft echt honger na de nacht...

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier is de fles er rond de 11 maanden uitgegaan. Vanaf toen kreeg ze haar melk ook uit een tuitbeker (zonder anti-lek, ander drinken kreeg ze sowieso al uit de tuitbeker)

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje is nog geen 12 maanden, maar ik had al gestemd voordat ik me dat uberhaupt had beseft ;)

Maar nu ik hier toch ben, denk ik wel dat mijn zoontje met 12 maanden nog de fles zal krijgen. Hij krijgt in de ochtend nog een papfles en dat bevalt eigenlijk wel. Op de dagen dat ie naar het KDV gaat, gaat het lekker vlot zodat we op tijd de deur uit kunnen. En ik vind het wel een fijn moment met hem. 's Avonds krijgt hij nog een klein flesje van 100cc maar ik vermoed dat ie die niet meer nodig heeft en die zal voordat hij 1 jaar is, verdwijnen. De overige flessen krijgt hij al een tijdje niet meer.

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik ben nu heel benieuwd hoe ik van de rietjesbeker naar de gewone beker moet. Ik heb haar helaas aangewend dat de rietjesbeker altijd binnen bereik ligt als ze dorst heeft, dus dan moet ik dat weer eerst afleren voordat ze dorst genoeg zal hebben om en gewone beker weer eens te proberen...

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij geven te drinken uit een gewone beker bij het eten (dus 3 x per dag). Daarmee oefenen we dus flink en inmiddels kan hij dat hartstikke goed. Tussendoor krijgt hij 2 x een rietjesbeker vol met diksap of gewoon sap. Die drinkt hij in principe achter elkaar leeg (is ook veel beter voor de tanden). Als hij 'm leegheeft, vul ik 'm met water en kan hij pakken wanneer hij wil. Tegen de tijd dat het belangrijk is dat de rietjesbeker er weer uit gaat, kan hij prima zelf aangeven dat hij dorst heeft!

Deel Deze Pagina