Ik heb de booster na wederom een hoop getwijfeld gehaald. Ben nu 36 weken zwanger, heb nu 1 vaccinatie en 1 booster tijdens mijn zwangerschap gehad. Heb het nu het idee dat ik goed ben beschermd vooral nu tijdens de laatste weken van de zwangerschap en de eerste kraamweken waarin je weerstand toch al niet optimaal is en je immuunsysteem ook nog eens overhoop kan liggen. Ook heb ik het idee dat de baby nu ook wat antistoffen heeft meegekregen. Ik weet niet wat ik had gedaan als ik niet zwanger was geweest. Ik denk dat ik dan sowieso nog had gewacht met de booster of hem helemaal niet had genomen. Ik denk ook dat ik andere vaccinaties/boosters niet ga nemen in de toekomst.
Poe lastig, zo sta ik er ook in. Ik zou m ook juist halen omdat ik zwanger ben en dan ter bescherming van mijn kindje in de kraamweken en mezelf in het laatste trimester. Zit nu pas in het 2e trimester dus twijfel nog een beetje. Mocht het over een maand nog steeds omicron all over the place zijn en ik ben nog niet besmet dan haal ik m misschien wel. En anders als ik bevallen ben om antistoffen mee te geven via de moedermelk. Anders had ik het in deze situatie waarschijnlijk niet gedaan. De enige reden waarom ik het dan zou hebben gedaan is voor de QR en daar ben ik juist niet voor.
Ik en mijn baby van toen 2 maanden (nu 3) zijn gevaccineerd tijdens zwangerschap nog maar helaas toch allebei onlangs dus Corona gekregen. Voorlopig dus geen booster maar die ga ik wel nog halen (maar pas na 3 maanden dus)
Ik heb besloten om hem niet te gaan halen voorlopig. Ik heb net Corona gehad met het hele gezin en voor vakantie kan ik voorlopig af met een PCR test. Kijk na de winter wel weer verder. Hebbes eerste twee prikken wel gehad.
Ik lees net dat de priklocatie bij mij in de buurt vanaf de 17e vrije inloop heeft. Dat maakt het alweer wat gemakkelijker. Ik mag vanaf de 28e geprikt worden. Had van de week gebeld, maar na 20 minuten was de conclusie dat ze geen plekken vrij hadden om een afspraak in te plannnen.
Mijn besluit is om booster niet te halen en ik sta daar nog steeds 100% achter. Zeker nu ik zie dat er veel zieken zijn in mijn omgeving (Covid, griep, verkouden etc) allemaal vlak nà het zetten van de booster. Toeval?
Ik ben juist fitter weer dan ooit. Lekker hardlopen. Sta elke ochtend uitgeslapen op. Ik had dit ook na de andere prikken. Toen hield dat wel een paar maanden aan. Hoop dat dit nu ook zo is. Vreemd wel. Ik heb geen idee hoe dat komt. Het is trouwens januari. Minder zon en mensen zijn meestal minder buiten. Je weerstand is in de wintermaanden ook niet optimaal. Lijkt mij dus echt toeval dat dit door een booster komt.
Dat is dan wel een fijne ‘bijwerking’! Het schijnt dat er met de combi 2x Pfizer booster Moderna de meeste problemen zijn, daar zal het wel aan liggen.
Ja dat zou ook kunnen. Mijn broertje had eerst moderna 2 keer ( wel wat ziek geweest) en nu pfizer. En met de pfizer booster geen klachten. Vriendin twee keer pfizer en nu moderna is wel ziek geweest twee dagen. Eerder van Pfizer niet. Maar ze was wel verkouden toen ze hem nam dus misschien kwam het daar door.
De kans is heel groot dat dat toeval is. In januari/februari zijn er altijd veel zieken, mensen zitten binnen, dichter op elkaar, minder ventilatie omdat het koud is. Het is duidelijk dat de maatregelen de afgelopen maanden niet heel stipt werden nageleefd, mensen hadden weer meer onderlinge contacten, dus meer mogelijkheden om virussen ( verkoudheid, influenza, covid) door te geven. Verder zijn er veel mensen die hun booster hebben gehaald. De kans dat iemand die gewoon verkouden is geworden of griep heeft, ook een booster heeft gehad, is gewoon groot. Als er veel mensen pizza eten, is ook de kans groter dat daar een aantal bij zitten die verkouden worden, maar dat komt dan niet door de pizza. En met de huidige besmettingscijfers is corona krijgen ook echt geen uitzondering, met of zonder booster. Dat je geen booster wil halen, moet je helemaal zelf weten, maar je redenatie klopt niet.
Heb gisteren mijn 2e vaccinatie gehaald. Boosteren in het voorjaar vind ik niet nodig, dus ik kijk in het najaar wel weer verder
Het is maar net wat je in de omgeving meemaakt denk ik. Dat is je referentiekader. Ik zie dus zieken onder mijn gebooste vrienden en collega’s. Meeste hebben Moderna gehad, misschien ligt het daar aan. Ze moeten bijna allemaal 2/3 dagen bijkomen van de prik. En geen zieken bij degenen die de booster (nog) niet hebben gehad. Dit is gewoon een observatie. Mijn reden om de booster (nog) niet te halen heeft ook met andere dingen te maken: covid gehad met zeer mild verloop, vaccin wat niet voor omicron is gemaakt, geen goed gevoel bij 3 prikken binnen 6mnd etc...
Weet iemand dit trouwens: als je geen booster haalt je deze later nog kan halen of dat je dan weer “opnieuw” geprikt moet worden omdat een booster alleen niet genoeg meer is? Bv je wilt nu geen booster maar denkt hier over een half jaar-jaar anders over? Dan weer 2 prikken? Of?