Poll: wel of geen booster

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door ZoWelkom84, 7 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben zeer benieuwd hoe gevaccineerde staan in een booster

1. Ja

269 stem(men)
    59,8%
  2. Nee

107 stem(men)
    23,8%
  3. Weet het nog niet

74 stem(men)
    16,4%
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #41 hummeltje5, 8 dec 2021
    Laatst bewerkt: 8 dec 2021
    Ik zeg in eerste instantie: geen booster.
    Waarom niet vind ik moeilijk uit te leggen. Ik denk dat 'een onderbuikgevoel' wellicht nog het meest in de buurt komt. Voelt gewoon niet goed voor mij.

Aan de andere kant: het zal me niks verbazen als je straks datzelfde gezeik krijgt als wat je zou krijgen met dat 2g: dat je zonder booster nergens meer naar binnen kunt.

Dus: m'n gevoel zegt nee.
    Maar als m'n kinderen er de dupe van worden (doordat ik anders geen uitjes zoals zwembad/ ballenbak/ musea meer met ze kan doen), zal ik het wel nog een keer overwegen.

Overigens vind ik het heel erg dat we al op deze manier na moeten gaan denken :(
    Als een vrije keus voelt het voor mij al bijna niet meer.

ZoWelkom84, Lils, MyMiracle en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit hoorde ik ook al in mijn omgeving. Ik vind het wel geruststellend. Na de tweede zo beroerd geweest dat ik er echt wel huiverig voor was maar nu niet meer. Ik wacht nog even op mijn oproep en dan laat ik hem zetten

Athina vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Tzt zou ik een booster wel nemen. Mijn man en ik zijn beiden gevaccineerd met Pfizer en 3 van onze kinderen hebben nu Corona. Ik wordt nu al langer dan een week blood gesteld aan zieke kindjes, maar man en ik blijven negatief. Ik weet erg goed dat het vaccin helaas niet bij iedereen zo goed werkt, maar voor ons pakt het goed uit en daarom zou ik ook wel voor de 3e willen gaan. Ik kom overigens uit een gezin met ouders die niet aan vaccinaties deden, dus ik moest best wel even een drempel over, maar de keuze voor vaccinatie voelt voor mij nu goed.

Athina vindt dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.226
    28.193
    113
    Ja, ik neem hem wel. Ik zit wel nog een beetje te denken wanneer precies. Ik zit te denken aan begin het derde trimester.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Eigenlijk voelt het voor mij als een nee, ik ga sowieso nog niet. Ben eind augustus pas volledig gevaccineerd en het is pas na 6 maand na volledige vaccinatie. Ik heb een beetje het zelfde als @hummeltje5 het voelt niet als vrije keuze meer. En omdat ik in de zorg werk voel ik mij verplicht... en daarnaast ook alles wat je wel en niet meer kan/mag straks.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ja hoor prik maar raak :) graag zelfs!

Die qr code zou mij een zorg zijn: Restaurants, zwembaden, uitjes kan prima missen: ik ben al vrij beperkt dus doe dat nu ook al zeer zelden, de extra bescherming van de booster heb ik wel nodig.

Zoe123, Trirani, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ja ik ga hem wel halen 21 juni heb ik mijn tweede vaccin gehad. En toen hadden ze verkeerd geprikt bloed en mega blauwe arm haha! Dus ben benieuwd

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik ben in september gevaccineerd. Ik ben niet zo'n voorstander van (hoe het nu voelt) eindeloze boosterprikken maar ik wil ook geen covid en ik voel me verantwoordelijk voor de mensen in mn praktijk en de goede naam van mn beroepsgroep dus ik ga hem maar halen.

ik zou in sept net voor de herfst willen maar gezien de vakantie verwacht ik dat het al in juni moet.

9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Denk het niet. In september ook corona gehad wat dan al als booster zou werken. En die hebben we zo mild doorlopen dat m'n man en ik eigenlijk hopen op een nieuwe besmetting in het voorjaar. Dan hebben we geen gezeur over booster prikken maar behouden we wel onze qr.

Nellie4 en nelta vinden dit leuk.
  10. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee ik ben het hier wel mee eens. En ergens denk ik ook: het vaccin beschermt niet voor verspreiding (of minder dan gedacht) maar vooral voor opname in het ziekenhuis. Maar ik als fitte dertiger met al 2 vaccinaties is de kans dat ik in het ziekenhuis kom al laag en dan gevaccineerd weer wat lager. Ik kan corona waarschijnlijk niet ontwijken dus zal het wel eerdaags krijgen. Waarom moet ik straks jaarlijks een booster gaan halen terwijl de rest van de wereld nog niet eens één vaccin heeft gehad. Ik zou eerder zeggen booster de kwetsbaren en ouderen waar het vaccin wel effect heeft tegen ziekenhuisopname. Ik haal ook geen griepprik tenslotte.

Maar goed. Ik zal hem waarschijnlijk wel nemen. Maar ik ben niet onverdeeld enthousiast. Ik vind de timing (april) ook raar. Doe het dan in het najaar.

Nellie4, MyMiracle en hummeltje5 vinden dit leuk.
  11. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    FIjn om te horen! ik werk in de thuiszorg en waren pas ergens in januari aan de beurt. Nu hebben ze het zelf geregeld en gaan ze vrijdag starten met de booster.

Athina vindt dit leuk.
  12. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik sta er eigenlijk precies zo in. Behalve dat ik m nu zeer waarschijnlijk sowieso niet neem tijdens mijn zwangerschap.
    Als ik de booster neem als ik bevallen ben dan is dat langer dan 9 maanden na de 2e vaccinatie (een paar weken ook echt maar).

Ik vraag me echt af of het Europees vaccinatiebewijs dan gewoon weer geldt of dat je dan sowieso niet meer mag reizen als er meer dan 9 maanden tussen de prikken zit.

Iemand een idee?

Mapje vindt dit leuk.
  13. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Ja. Om verschillende reden.
    - nog minder kans om ziek te worden ( of blijven )
    - allebei zzper en kunnen het ons niet veroorloven om maanden uit de running te zijn. Dus zie het eerste punt.
    - in mijn werk kan ik geen long COVID gebruiken, want conditie moet goed zijn
    - mijn vader is ongeneselijk ziek en zo verklein ik de kans dat ik het overdraag
    - we willen ons gewone leven door kunnen blijven leven en we hebben geen problemen met vaccinaties of meerdere vaccinaties

Zoe123 en Trirani vinden dit leuk.
  14. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier ga ik idd ook de booster halen, in ieder geval nu voor de wintermaanden. Ik ga er ook vanuit dat we dit jaarlijks moeten gaan halen, wat ik zelf geen probleem vind, maar hoop dat dat het naar jaarlijks kan i.p.v. elke zoveel maanden ofzo.

Ik heb zelf overgewicht, had de vaccinatie ook eerder gehad i.v.m. te hoge BMI, dus voor mij voelt het wel als een extra bescherming. Vind het alleen gek dat we in het voorjaar ineens snel moesten worden ingeent, want ja overgewicht gaf verhoogd risico, maar dat er nu niets meer over gecommuniceerd wordt, terwijl het voor mij nu 6 maanden na mijn laatste vaccinatie is en De Jong aangeeft dat iedereen in zijn 7de maand de booster kan krijgen. Begrijp ook wel dat de focus nu op de oudere ligt, ik heb ook liever dat bv mijn ouders nu eerst de extra bescherming krijgen met de huidige cijfers, maar ik ben wel benieuwd wanneer ik hem dan zou kunnen krijgen als eind dertiger.....

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Corona krijgen is als persoon met overgewicht veel gevaarlijker, maar de werking van het vaccin wordt sneller minder afhankelijk van hoe ouder je bent, dat lijkt minder met gewicht te maken te hebben. Ik zou in jouw geval nog durven vertrouwen op je eerdere vaccinatie.

Merlino en babbel1983 vinden dit leuk.
  16. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Heftig meid van je vader, veel sterkte daarmee.

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ja zeker.
    Vorig jaar rond deze tijd corona gehad. Gelukkig niet ernstig ziek geweest en geen langdurige klachten overgehouden maar voor iemand die nooit ziek is, is 2 dagen koorts best wat.
    In juni daarom 1x gevaccineerd (Pfizer).
    Ik werk in het basisonderwijs en kom daardoor in contact met zoveel kinderen en mensen, ik wil het risico op een herbesmetting gewoon zoveel mogelijk beperken. Onlangs binnen ons gezin nog corona gehad (ik zelf niet weer) en ik vind een vaccin niet opwegen tegen impact die een coronabesmetting binnen je gezin heeft qua quarantaine. Van het vaccin namelijk 0,0 bijwerkingen gehad. Ik geloof echt dat die vaccins je beschermen tegen het virus, je minder snel besmet zal worden en mocht je wel besmet worden, het ziekteverloop minder ernstig is.

Dus ja als ik een uitnodiging krijg, dan ga ik.

18. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ja ik neem hem zonder enige twijfel..
    Omdat ik denk dat het de weg uit deze pandemie is.. (niet dat corona weggaat maar dat we er mee kunnen leven zonder maatregelen)
    En omdat ik vrij wil reizen binnen de eu..

19. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Bedankt voor de uitleg. Vandaar dat de vaccinatie belangrijk was voor 'mijn' groep dan de booster nu, dat klinkt logisch dan idd.

Even afwachten dan nog op wanneer mijn geboortejaar aan de beurt is voor de boosterprik, zal hopelijk dan wel binnen nu en 3 maanden zo zijn.

femkes vindt dit leuk.
  20. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik hoop dat het nog lukt tijdens de zwangerschap. Wil graag de babies meebeschermen. Maar vrees dat het te laat zal zijn daarvoor.

Deel Deze Pagina