Poll: wel of geen booster

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door ZoWelkom84, 7 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben zeer benieuwd hoe gevaccineerde staan in een booster

1. Ja

269 stem(men)
    59,8%
  2. Nee

107 stem(men)
    23,8%
  3. Weet het nog niet

74 stem(men)
    16,4%
  1. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik neig momenteel naar nee. Eigenlijk precies wat @hummeltje5 ook al zegt. Het voelt niet goed. De zoveelste 'dit is echt de uitweg uit deze pandemie'.:confused:.

Mocht ik inderdaad echt 'moeten' omdat we (en de kids) anders niks meer kunnen dan bedenk ik me dan wel weer.

lorreke, SuperWokkel en Ang1987 vinden dit leuk.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Er is zeker een officiële melkbank. Of je het daar met of zonder vaccin kunt krijgen weet ik niet. Je kunt via borstvoeding donormelk op Facebook wel aangeven wat je wil. Ik heb via deze site heel wat melk gedoneerd. Wel en niet gevaccineerd.
    Er is echt veel vraag naar donormelk.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.227
    28.193
    113
    Maar dat is dan niet gecontroleerd? Iemand kan claimen iets wel/niet te gebruiken maar of dat echt zo is weet je dan niet?

Behoorlijk off topic dit nu hoor sorry :o:

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dit dus.. als ik geen booster neem gaat het lastiger worden met mijn kind naar zwemles doen. Ik vind hier serieus iets van.. het lijkt alsof ze niet meer de niet-gevaccineerde nog beter willen overtuigen om wel een prik te nemen maar ze gooien het nu op een andere boeg.
    De vrije keus is er vanaf en doordat het echt aanvoelt als verplichting, daar krijg ik een afkeer tegen.
    Maar ‘iets’ voelt niet goed….

lorreke, MyMiracle en Jackie87 vinden dit leuk.
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    De griepprik was ook een rotprik deze keer!

6. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Laat ik eerst zeggen dat ik ieders keuze respecteer en accepteer.
    Maar denk je niet dat zolang er bijv in Afrika geen goed vaccinatie beleid is, we er goed mee kunnen leven, door nu boosters te zetten in gezonde mensen? Terwijl mensen straks weer de wereld over vliegen en van alles meenemen uit die landen..? Ik heb daar serieus mijn twijfels over.

soppie, lorreke en bosi333 vinden dit leuk.
  7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dat gaat in heel goed vertrouwen. Je doneert iets waar je heel hard voor gewerkt hebt. Waarom zou je je melk aan iemand geven die specifiek ergens in vraagt waar jij niet aan voldoet? Ik ga mijn melk niet geven aan iemand die vraagt om niet gevaccineerd te zijn. Waarom zou ik? Het is niet zondag je er geld oid voor krijgt en het gaat naar heel kwetsbare mini’s. Je geeft het echt om te helpen. Mensen rijden er echt het hele land voor door.
    Ik heb denk ik 20-25 liter gedoneerd na m’n zoontje.

NiVa0230, Athina en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.227
    28.193
    113
    Tja, waarom doen mensen wat ze doen? Er hoeft maar 1 idioot tussen te zitten uiteindelijk. Ik zou het risico daarom nooit nemen.
    Maar interessant is het wel, ik wist niet dat het zo’n groot ding was :)

9. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Daarnaast is het niet gecontroleerd op ziekmakende bacteriën, hygiëne, medicijngebruik van de donor etc. Gaat zoals gezegd op goed vertrouwen, maar dat heb ik niet (meer) in vreemden via Facebook.

En volgens mij krijg je alleen in bepaalde gevallen donormelk via een officiële bank. En daar zijn wel die checks op. Is de melk alleen wel gepasteuriseerd geloof ik. Afijn, weet ook de details niet. Maar gaat het voor mij dus niet worden. Maar goed te weten inderdaad welke opties er zijn voor anderen.

KleineLai vindt dit leuk.
  10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Grootste risico is dat er mn mannen zijn die op zoek zijn naar borstvoeding vanwege de hoge voedingswaarde voor hun bodybuild lichaam.. kapers op de loer met verkeerd uitgangspunt.
    Ik ben super trots dat ik een kindje zo heb kunnen helpen. 50% van haar moeder en 50% om en nabij van mijn melk. We zijn zelfs vriendinnen geworden.
    Je kunt via een ander pagina wel via een officiële manier melk doneren of ontvangen. Hier gaan bloedtesten aan vooraf. Dus het kan ook op een officiële manier maar daar betaal je dan flink voor als ontvanger.

https://moedermelknetwerk.nl/donormelk

Fennec en KleineLai vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nee hoor je kunt zelf prima melk krijgen die aan alle eisen voldoet, waar onderzoek aan vooraf gaat.

https://moedermelknetwerk.nl/donormelk

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar dan ga je toch niet zoveel moeite doen? Dan giet je het wel door de gootsteen of je verkoopt t aan de hoogste bieder. Want er is grof geld aan te verdienen.

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.227
    28.193
    113
    Dat zou een weldenkend persoon denken ja. Maar niet iedereen heeft goede intenties, of hebben wel goede intenties maar zijn gewoon dom (drinken alcohol of roken iets of weten niet dat kaas melk bevat of zo). Soms heeft je ook dingen door zonder dat je het door hebt zoals @Fennec hierboven zegt. En soms hebben mensen wel slechte intenties.. die mensen bestaan helaas. Daar zullen er echt niet veel van zijn, mja.. je hebt maar 1 idioot nodig.

Fennec vindt dit leuk.
  14. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Ik heb nee gestemd
    Nu is het nog even 1 booster, maar hoeveel gaan er nog komen ??
    Ik ben niet van plan om me elk jaar te laten vaccineren , ik ben nooit ziek.
    Heb corona gehad en 2 pfizer prikken.
    Ik ben een gezonde jonge vrouw die gezond leeft en er alles aan doet om gezond te blijven.

Vandaag zegt een collega , wil je dan niet meer op vakantie ??
    Ehm sorry maar als dat een beweegreden moet zijn om me te laten vaccineren dan gaat er iets verkeerd.
    Dan blijf ik net zo lief in Nederland.

Ik vind het allemaal veel te ver gaan.
    Uiteindelijk zullen ze je toch wel dwingen, want dat vrijwillige is er wel af.

lorreke, Liedx, Duma en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ben 1 keer gevaccineerd met jansen en neem de booster direct.
    Ik zie het probleem totaal niet ook niet als we voorlopig elk jaar een booster krijgen.
    Mensen die een normale griepprik krijgen herhalen hem ook elk jaar.

Athina vindt dit leuk.
  16. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Ik mag officieel al jaren een griepprik halen , nog nooit gedaan , want zoals eerder vermeld ben ik nooit ziek.
    Dat zoiets elk jaar terug komt heb ik.op zich geen problemen mee.
    Maar maak dit net zoals de griepprik iets vrijwilligs. Dan kan iedereen de keuze maken voor zichzelf.
    Ik heb er heel veel moeite mee dat zoiets verplicht word.

Saartje33 vindt dit leuk.
  17. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dit dus. Ik wil serieus wel echt naar Spanje aankomend jaar. Ik heb behoefte aan zon. Afgelopen zomer was echt bagger in NL, maar om mij te laten vaccineren voor een vakantie dan gaat er echt iets verkeerds.

nu dacht ik wel te lezen dat als je op vakantie wilt binnen de EU je dan die booster nodig hebt. Begrijp ik het dan goed dat ik wel gewoon de zwemlessen voor mijn kind kan blijven doen?

18. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Ik hoop oprecht dat inderdaad de zwemlessen wel gewoon kunnen doorgaan met 2 prikken ipv 3.
    Want dat zou de enige reden zijn om het dan toch maar te laten doen.
    Voor mijn kind en dat ik hem ten alle tijden kan begeleiden met dit soort dingen.

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Het hoeft van mij ook niet verplicht te worden hoor, iedereen lekker zelf laten beslissen.

Saartje33 vindt dit leuk.
  20. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja dat zou voor mij ook de reden zijn wel de booster te doen en let op, daar gaan we naar toe….

Deel Deze Pagina