Symptomen omikron bij dreumes?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by betties, Jan 12, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ik zoek naar info over symptomen van corona bij kleine kinderen. Mijn bijna 2 jarig is vanmiddag plots ziek, heel veel spugen en alleen naar tegen mij aan liggen. Zo heb ik hem smiddags uit bed gehaald, vanmorgen was hij nog vrolijk en at hij goed zijn boterham. Vanuit het kdv nog geen bericht van eventueel besmetting in zijn omgeving. Hij heeft een beetje verhoging (37,1). Kan van alles zijn, maar misschien heeft iemand tips?
    Ik ga proberen of hij een lollypop zelftest wil doen....

2. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Mijn 4 jarige had niks eigenlijk, maar hoor wel over een dagje koorts nu Corona rond de 4 jaar, dus zou met 2 jaar ook goed kunnen. Ook diaree hoor ik wel bij kleintjes

Ik heb bij mijn 4 jarige zo’n zelftest gedaan. Alleen voor in de neus. Dat voelde voor hem beetje gek,
    maar was prima te doen. En die was positief.

Nu met omikron zeggen ze dat je zo’n zelftest eerst even door de mond moet halen en dan pas in neus. Schijnt het dan in nog meer gevallen op te pikken.

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Mijn 4 jarige had helemaal niks. Zelftest gedaan en die was negatief maar de GGD test was positief (2 uur later)

mijn baby van 10 weken was verkouden, hoesten, diarree, huilerig en slecht drinken. Bij haar deed ik een zelftest en die was positief. Vond ze totaal niet boeiend overigens (deed het niet diep en ik had echt snot te pakken zeg maar :rolleyes:)

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Je zou ook kunnen proberen te testen als hij slaapt?
    Toen wij corona in huis hadden hebben wij de jongste twee niet getest. Maar hij had wel net als ik een snotneus en hoesten. Dus ik vermoed dat hij toen ook corona had.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    37.1 is geen verhoging, pas vanaf 37.5. Heeft hij verkoudheidsklachten? Dan kan je wat snot met het stokje opvangen en daar een test mee doen.

chrystel73, Zuul and Mapje like this.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Kan maar kan ook niet zeg maar. Onze oudste was ook verkouden en hoesten en verhoging en toch is hij 4x negatief getest terwijl wij allemaal positief waren met dezelfde klachten…hoe raar toch!

7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Klinkt eerder als een buik virusje. Temp is prima trouwens. Vanaf 37,5°C heb je verhoging.

8. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Deze week 2 positieve gastkinderen: de ene had een dagje koorts en was wat hongeriger. En de andere was een paar dagen voor de positieve test wat verkouden, maar al tijdens de test niet meer. Overigens vonden ze het testen niet heel erg, Ggd persoon was lief tegen ze en deed voorzichtig.

Jouw kindje kan ook een buigriepje hebben, zou het even aankijken. Beterschap!

9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Hier met 2,5 corona. Alleen middag lichte koorts (38.2). Reden voor testen was een uitbraak op de opvang, anders had ik het niet opgemerkt denk ik. Geen verkoudheid niks. Ook zelftest gedaan in mond en neus, ging prima!

10. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    Bij onze kdv was dat ook veel kinderen met overgeven enz. Maar dat bleek een uitbraak van het Rota virus

11. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

Jan 14, 2021
    128
    227
    43
    Female
    Mijn neefje en nichtje hadden dit ook zo plotseling , was een buikvirus
    Heerst ook op dit moment

Beterschap

12. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

Feb 20, 2018
    1,514
    853
    113
    Female
    Ja buikgriep heerst heel erg! Onze jongste van is sinds gisteren beter 5 dagen spugen en diarree (negatief getest) kdv kregen we al een berucht van dat het heerste.

13. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female
    Ik zou niet gelijk aan corona denken hoor,das wel erg extreem opeens.
    Een kindje had heel plotseling ziek worden. Mn zoontje heeft helaas regelmatig koorts door oorontsteking en keelontsteking. Afgelopen zaterdag ochtend en middag was er niks aan de hand en zaterdagavond had ie opeens 39.1, maar behalve koorts was ie niet hangerig, terwijl ie 2 weken geleden een dubbele oorontsteking had en keelontsteking, zonder koorts maar met overgeven en toen was het dagen een zielig hoopje kind. Dus wel/geen koorts zegt ook nog eens helemaal niks over het ziektebeeld.
    In jullie geval zou ik gewoon in de gaten houden dat ie niet uitdroogt als ie blijft overgeven.

Men spreekt trouwens van verhoging tussen de 37.5 en 38.0 en vanaf 38.0 van koorts, als je normale lichaamstemperatuur tussen de 36.7 en 37.1 zit dacht ik,en in de avond is de temperatuur ook hoger dan in de ochtend.

Zuul likes this.
  14. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    Mij dochter is altijd verkouden, toen ze corona had was ze dit juist niet.

Beide kinderen waren wel een paar dagen misselijk.

Wij waren 31 december besmet dus verwacht omicron.

Mapje and Willemijntje19 like this.
  15. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female

Hier ook, dochter van 4 is al zo vaak verkouden geweest en veel hoesten, maar toen ze positief testte op Corona had ze juist geen verkoudheid en hoesten.

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Hier ook zo. Oudste zoon hoest altijd. Toen hij corona had hoestte hij juist niet, maar had 1 dag keelpijn.

Willemijntje19 likes this.
  17. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Bijzonder hè!

Jackie87 and Mapje like this.
  18. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Ik herken dit ook van 4 positieve gastkinderen deze week geen klachten terwijl ze de afgelopen maanden bijna constant verkouden zijn geweest en alle vier dus nu positief....het is dat hun ouders positief testten en daarom de kinderen ook lieten testen.

Mapje likes this.
  19. Mapje

Mapje Niet meer actief

hier ook. Middelste al ontelbare keren verkouden of koorts gehad in 2021 en negatief. En toen hij Corona had, had hij helemaal niks o_O Het is dat ik ziek werd anders had ik het nooit door gehad..

Catou and Willemijntje19 like this.
  20. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Mijn dochtertje van 5 is sinds vanmiddag ziek, koorts, hoofdpijn en heel erg moe. Vanochtend werd zo ook wakker met een enorme hoest maar dat is de rest van de dag niet meer geweest. Ze ademt ook heel snel en wilt alleen maar slapen. Net zelftest gedaan maar negatief maar nu lees ik dat het met die omikron beter te vinden is via de keel en heb het alleen via de neus gedaan.
    Wat denken jullie nog een keer testen of negatief is negatief?

Share This Page