Aangezien wij deze maand weer gaan starten voor nummer 2, mag ik van mezelf officieel en legitiem op zoek naar namen (volgens mij opende ik sowieso al dagelijks topics hier maar ik ben gewoon obsessed). Maar leuk nu dat het daadwerkelijk een doel heeft. Wisten we bij mijn zoontje al dat de naam vast stond, nu vind ik het echt moeilijk. Ik ben bang dat ik dé klik nooit meer ga vinden. Mijn zoontje luistert naar de liften en de Amerikaanse blueszanger met Redding als achternaam. Daar moet de naam bij passen. Verder hebben we een aantal eisen; - 2 à 3 lettergrepen en simpel uit te spreken - niet te vaak voorkomend Namen die we leuk vinden: - Ezra, Edin, Lev, Domien voor een jongen; - Nila, James, Ivy, Bodil (valt af helaas), Charlie en Svea voor een meisje. Toch heb ik (nog) niet dé klik en wil ik veeeeeeeeeeeeeel meer inspiratie. Ik ben uitermate kieskeurig en waarschijnlijk ga ik alles afschieten maar wie o wie weet ons lijstje te verrijken?
Wow, jij bent écht obsessed ja. Ik kan je niet helpen, maar ik hoop dat een tweede kindje jullie überhaupt gegund gaat zijn! Veel succes de komende tijd!
Ik vind het grappig dat de naam van je zoontje dezelfde naam is als de zoon van de beste vriendin van Nina Sanders in real live. Verder geen suggesties, al vind ik Ezra niet zo leuk bij je zoontje zijn naam passen en Svea niet zo fijn om uit te spreken.
Ik zat laatst oude aflevering van masterchef te kijken en daar is een meid die Neha heet en toen moest ik serieus aan jou denken. Was rond de tijd van je Nila topic geloof ik .
Thanks voor de reacties. Blijf vooral posten. Thanks @nizzie86! Namen die ik hierboven leuk vind maar afvallen omdat ze al vergeven zijnof te veel lijken of bekenden of andere redenen zijn Marley (directe collega van mijn man heeft een dochter onlangs zo genoemd), Luna (vind ik mooi maar man niet), Cleo (man vindt het ook niks) en Bodil valt af omdat mijn broer bijna dezelfde naam heeft voor zijn dochter. @Betsy Ik was dan ook oprecht teleurgesteld want dat was anders dé naam geweest (al 13 jaar). @Dubbelgeluk klopt idd. Haar zoontje is een maand ouder ofzo. Toen stond de naam al heeeeeeeel lang vast haha. Naar de liften. Zie beginpost . Ossip geweldig maar niet mooi naast naam zoontje. Hetzelfde geldt voor Odin.
Namen die ik ook mooi vind maar het gewoon net niet zijn: Bibi Iza Sofia Riva Nina Marcus Eloi Mika Noah Lenn
Meisje: Leni Elin Thyra Isla Britt Romee Maeve Marli Jongen: Jonah Espen Sten Gunnar Espen Fern Ferre Volgens mij kunnen we jou niet verrassen qua namen haha. Maar wie weet zit er nog wat te overwegen tussen. Dat een dochter van een collega zo heet zou mij niet tegenhouden. Voor hetzelfde geld heeft ze volgende maand een andere baan of vind jouw man wat anders en is daarom dé naam afgeketst. Marli of Marly ipv Marley vind ik dan leuker en dan blijft het een beetje in het Nina Sanders thema .