We zijn zwanger van een zoontje. We twijfelen nog een beetje tussen 2 opties: Floris of Pieter. We neigen zelf een beetje naar Floris. Daarnaast hebben we nog 2 doopnamen; Nederlandse namen waarmee we familieleden willen vernoemen. We houden van klassieke Nederlandse namen, dat zijn onze namen ook (A.strid en P.hilip). Ik denk dat ik de letter P en de F-klank leuk vind omdat de naam van mijn man dat dus ook heeft.
Ik vind Floris niks en als ik dan toch moet kiezen zou ik voor Peter gaan ipv Pieter, net wat 'stoerder'.
Dankjewel voor jullie reacties. Wat is het lastig he, het is zo'n bepalende keuze. We houden van beetje klassieke namen, dat past ook het beste bij onze eigen namen en achternaam. Floris is wel een beetje een hockey naam, maar dat vinden we niet zo heel erg. Pieter vinden we veel leuker dan bijv. Peter, en als we voor Floris gaan dan wordt Pieter waarschijnlijk een van de doopnamen. Floris is volgens mij wel een lastige naam voor Engelstalige landen. Maar ja, dat is mijn naam ook en is nooit echt een belemmering voor me geweest. Maar we zijn er nog niet helemaal uit...
Pieter, ik stel me bij die naam geen klein kindje voor, maar dat is je zoon maar de eerste 6 jaar van zijn leven. Bij de verwachte meer dan overige 80 jaar vind ik de naam leuk voor een man. Als je kijkt hoe populair Floris is met daarbij ook nog de populariteit van Floor, Floortje, Flo, etc. dan zou ik dat niet doen.