Poll: Welke jongensnamen zijn het leukst? Of nog suggesties?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Flexi, 7 apr 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke jongensnaam is het leukst? Nog suggesties?

  1. Lino

  2. Dante

  3. Seppe

  4. Basti

  5. Mias

  6. Lio

  7. Manuel

  8. Joshua

  9. Rocco

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.606
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #21 hummeltje5, 7 apr 2021
    Laatst bewerkt: 7 apr 2021
    Gianluca, Luca, Loua, Elias en Matthias/Matteo schoten me nog te binnen.

    En wat vind je van Manu ipv. Manuel?
    Of Malu?
     
    Flexi vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.606
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet mijn ding.
    Ik moet denken aan het toompje (riempje dat de voorhuid met de eikel verbindt) :oops:

    Timo/Timor/Timon en Tiba schieten me hierdoor te binnen.
    Thiago ook erg mooi.
     
    Mamavanvier95 en Flexi vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Matteo, Roman, Mauro en Silvan vind ik mooi. Of Raul/Raúl, niet echt Italiaans, maar goed...
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Elias staat inderdaad wel op onze langere lijst, en Manu ook. In verband met vernoeming hebben we hier als eerste naam aan gedacht maar dat is nu meer optioneel voor de tweede naam geworden (Manu/Manuel/Emanuel). Zit zelf alleen een beetje met de uitspraak te stoeien: zeg je Maa-noe of Maa-nuu en waar ligt de klemtoon? Daardoor is het een twijfelgevalletje voor ons omdat je dat dan zult moeten uitleggen.

    Matteo vindt partner leuk maar ik mwah, Luca kennen we als hond en we hebben ook een Lucas en Luc in de directe omgeving dus die vallen om die reden af.

    Haha Tomi toch maar niet dus. Wat erg!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Milo
    Rodin
    Milas
    Bodhi
    Otis
    Vigo
    Viggo
    Julan
    Ezra
    Benja(min)
    Davi
    Quin
    Tobin
     
    Flexi vindt dit leuk.
  6. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Serieus? Nou, ik ken een Mias, die al wat ouder is. Dus dan heeft dat forum lid de naam ook gejat ;)
    Ik hoor de naam wel vaker voorbij komen trouwens, dus zo uniek is hij niet.

    Vind het de leukste naam van het lijstje trouwens.

    Lino zou ik echt niet doen. Dat is inderdaad een veelgebruikte afkorting voor linoleum in vaktermen, maar ook bij schoonmakers bijvoorbeeld.
     
    Flexi vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.606
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Voor míj voelt dat zo ja.
    Maar ik ken dan ook geen Mias buiten die van het forumlid om, terwijl ik al ontzettend veel jaren met namen bezig ben en alles zo'n beetje inmiddels wel gezien heb.
    Dat ie hier op ZP vaker voorbij komt is dus niet zo gek ;)
     
  8. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.055
    62
    48
    Ik ken een jongen die Elio heet; is dat misschien een optie ipv Lio?
     
    Flexi vindt dit leuk.
  9. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Dante! Erg leuk!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  10. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Rocco en Manuel!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  11. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Dante was dus mijn favoriet een tijdje, dus ik vind het wel leuk om te zien dat mijn leukste twijfelnamen nu bij de meestgekozen horen (Dante, Mias en Lio).

    Partner heeft als absolute nummer één dus Lino (wat ik niks vind) en daarnaast Rocco (wat ik een beetje papegaai en honden aam vind) dus ik moet stiekem wel lachen om de huidige score. Ik kan goed beslagen ten ijs thuis. ;)
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vind Tobi of Timo leuker.
     
    Flexi vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    En lino is een bordspel, overigens een enorm flut spel :|
     
  14. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    #34 Flexi, 8 apr 2021
    Laatst bewerkt: 8 apr 2021
    Hahaha, heerlijk! Ik denk dat ik mijn partner wel van deze naam af heb inmiddels met deze reacties. :roflmao:

    Ben nu alleen bang dat Rocco nu weer in de discussie gemengd moet worden, dacht daar net vanaf te zijn. Ik probeer eraan te wennen maar ik zie een hele bulky gast voor me, een soort bulldog, of ik moet aan een papegaai of een hond denken. Kan iemand me op een andere associatie brengen of hebben jullie dat ook? :|

    Edit: we zijn er inmiddels wel een soort over uit dat de tweede naam ofwel L.eonardo wordt of M.anuel (zet het even zo i.v.m. mogelijke herkenning). Dit in verband met vernoemen. De eerste is waarschijnlijker, maar de achternaam eindigt ook op een -o dus dat wordt bijvoorbeeld met Lio veel teveel -o en een dubbele L dus dan zou de tweede naam wat mij betreft logischer zijn.
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.606
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Begrijp ik het goed dat stel dat het Lio wordt, het Lio Ma.nuel wordt, maar als de eerste naam niet op een -o eindigt, het dan Naam Le.onardo wordt?
     
  16. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Nou, als het aan mij ligt wordt het niet L-o, L-o en dan Achternaam -o achter elkaar, dat vind ik echt wel too much. Dat is ook een beetje waarom ik niet echt naar -o namen neig omdat je dan met de achternaam ook al twee keer dezelfde eindklank hebt.

    Dus wat jij zegt inderdaad, dan zou het eerder (E)Manuel/Manu o.i.d. worden als tweede naam. Persoonlijk neig ik al vanaf begin af aan het meest naar Dante of Mias, dus ben blij dat dit ook een beetje uit de stemming komt. Voor de laatste is een tweede M geen optie want dan hebben we twee gezinsleden met precies dezelfde initialen en achternaam. :p
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Van jou lijstje Dante of Mias

    ideeën
    - Mattia
    - Luigi
    - Gianni
    - Magar
    - Cesare
    - Luca
    - Lias

     
    Flexi vindt dit leuk.
  18. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat is dat voor gezeur dat je een naam gejat zou hebben?

    Mocht je die naam hier al via dit forum hebben leren kennen (wat duidelijk niet zo is) dan nog heb je het volste recht om hier je inspiratie op te doen. Daar is dit forum toch zeker voor?

    Het moet niet gekker worden.

    Verder heb ik op Dante en Lino gestemd.
    Ik ken een Lino, ik heb echt nog niet de neiging gehad hem linoleum te noemen. Misschien me eens per ongeluk verspreken :p.
     
    Aries en Flexi vinden dit leuk.
  19. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Nou, dit wilde ik ook net plaatsen. Ik weet welk lid hummeltje bedoelt, maar zij is amper online de laatste tijd (jaren).
    En dat kind is inmiddels een jaar of 4.

    Ik zie het echt, echt niet als jatten. Ik hoor de naam Mias de laatste tijd ook weleens voorbij komen, en niet alleen op dit forum.

    Dus als je Mias echt mooi vindt, laat je dan alsjeblieft niet tegenhouden door een onbekende vrouw op een forum die je nog nooit gesproken hebt.
    Ik zou echt moeten lachen als iemand zegt dat ie z'n favoriete naam niet heeft gekozen, omdat een random forumlid ook die bewuste naam aan haar kind heeft gegeven.
     
    Flexi vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.606
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien even GOED lezen.
    Ik zei dat het op MIJ zo over komt.
    Ik zei niet dat het zo IS.

    En buiten dat beweer ik toch zeker niet dat anderen die naam nooit meer zouden mogen geven.

    Wat is dat voor gezeur dat mensen niet goed lezen. Het moet niet gekker worden.

    Sorry voor het flauwe quoten maar van dit soort onaardige teksten wòrd ik gewoon flauw.
     

Deel Deze Pagina