Oe lastig. Vind het wel mooi op papier, maar krijg ze allemaal niet uitgesproken... kan dus niet kiezen sorry Vind phileine dan wel weer leuk, maar dat vraag je niet
Pherenike lijkt op een geknutselde vorm van Verenique/Veronique en die naam vind ik zo nog wel mooi Anders Melisande
Ik hou van apart lang en klassiek maar aan deze moet ik ook erg wennen. Bernice IPV Berenice? Ik denk dat ik oog voor philomijn ga maar het stukje philo vind ik niet zo mooi.
Lorelei vind ik mooi maar doet me wel denken aan de maagd van Lorelei maar die is volgensmij niet heel bekend. Ik heb gestemd op Philomijn, ken de naam niet maar klinkt mooi.
Persoonlijk ben ik geen fan van één van de namen, maakt natuurlijk helemaal niet uit. Julie moeten het leuk vinden! Ik stemde op Lorelei. Berenice ken ik als Bernice. Sugesties voor langere namen: Hannelore, Marjolein, Liselotte, Rosalie, Chaterine, Hannelien, Leonore, Fabiënne, Frédéric, Jasmine, Charlotte, Kathleen, Marleen, Margareth, Antoinette, Annabelle, Liedewij, Pauline, Aimélie, Angelique, Annemie, Daniëlla, Charlène, Mariëlle, Anneleen, Anneloes, Berndine, Bernadette, Cassandra, ...
Ik heb mariken gekozen omdat ik dat wel als een naam uit een oud sprookje ofzo herken en Lorelei, naast niet mooi, me ook gelijk doet denken aan de verleidster op de rots
Lorelei of Philomijn! Dat vind ik de enige namen die nog kunnen, de andere vind ik echt té ouderwets. En sommige combinaties ook een beetje vergezocht (ook al zullen het lang geleden normale namen zijn geweest). Melisende zou ik sowieso niet doen vanwege de associatie met GoT. Ik vind GoT geweldig, maar ik zou echt nooit mijn dochter naar Melisande vernoemen (hoewel ik Loras misschien nog wel zou overwegen haha). Maar na het schrijven van dit bericht moet ik tot de conclusie komen dat ik Philomijn eigenlijk wel heel schattig vind. Een soort combinatie van Philomena (Engelse meisjesnaam) en Phileine.
Ik vind van jouw lijstje alleen Mariken heel leuk. Heeft ook te maken met de stad waar ik vandaan kom
Haha. Ik woon er ook al jaren niet meer, maar ik ben er minimaal nog een keer per maand te vinden, en mijn hart gaat nog altijd sneller kloppen als ik in de trein zit en de Waalkade achter de brug opdoemt. *hartjesogen-emoji* Sorry voor het vervuilen van je topic, TS! Ik heb overigens Philomijn gestemd.
Jaaa dat is zo mooi! Ik voel me gelijk thuis als ik zo Nijmegen binnenkom. Grappig, misschien hebben we zelfs wel bij elkaar op school gezeten ofzo.