Ik vind het allebei prachtige, klassieke, maar tijdloze namen. Heb gestemd voor Amélie, maar ik vind ze dus allebei erg mooi en goed bij de naam van je zoon passen
Wat ik mij afvraag, degenen die op Amélie hebben gestemd; kenden jullie deze naam al? Voor mij (en mijn omgeving) was het onbekend. Ik heb het pas geleden ontdekt toen ik gericht aan het zoeken was naar meisjesnamen. Mijn omgeving reageerden verrast bij het horen van de naam (ik ben er heel open in wat namen betreft). "Hoe zeg je?" "Nog nooit van gehoord". Ben bang voor een verkeerde uitspraak. Amélie wordt uitgesproken als aa-mee-LIE en is tamelijk lastig... Ik ben dus erg benieuwd of het dus aan mij en mijn omgeving ligt dat we de naam niet kenden, of dat het bij meerdere zo is en jullie de naam gewoon mooi vinden staan
Ja hoor ik ken 'm al jaren. Heeft hier de lijst net niet gehaald omdat wij houden van franse namen die iets minder bekend zijn Er is ook een film genaamd Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, die kortweg Amélie genoemd wordt
Ik ken de naam Amélie ook al een hele tijd. Ik vind het ook een erg mooie naam, maar Charlotte vind ik nóg leuker! Volgens mij heet de dochter van Balkenende ook Amelie (met of zonder streepje, dat weet ik niet).