Hoi allemaal! Voor een meisje zou een naam al helemaal duidelijk zijn. Jongensnaam vind ik toch moeilijker. Welke vinden jullie het mooist en waarom? En heb je nog (leuke of minder leuke) associaties bij de andere opties? Grote broer heet M.ilan
Leon, altijd al prachtig gevonden. Benjamin: heb het altijd al een vreselijke naam gevonden. Tel daarbij op dat ‘de Benjamin’, de jongste betekent. Dan is het i.m.o. héél raar als die Benjamin/ jongste later nog een broertje/ zusje krijgt. Kortom: alleen voor als je écht 1000% zeker weet dat dit je laatste kindje wordt. Ook hou ik er absoluut niet van als namen afgekort gaan worden en juist met zo’n langere naam gebeurt dat nogal snel. Ben vind ik zo mogelijk nóg erger en stoffiger dan Benjamin. Dus als ik een Benjamin zou hebben en ze zouden Ben of Bennie zeggen, zou ik dat echt verschrikkelijk vinden. Benja dan wél weer leuk! Maar dan dus ‘gewoon Benja’ en niet ‘Benjamin die Benja genoemd wordt’. Jamie vind ik verschrikkelijk omdat ik niet van 99,9% van de unisex namen hou. Wel de beste schrijfwijze overigens van alle Jamie/ Jayme/ Djeemie/ etc. thought. Heb dus voor Leon gestemd, ook al vind ik m eigenlijk niet echt passen naast Mi.lan.
Benjamin, roepnaam ook gewoon Benjamin haha. Hele mooie naam en kan wat mij betreft ook als het niet de jongste is.
Wat een verschillende soorten namen, ook naast de naam van broer. Ik zou hieruit voor Jamie kiezen, alleen omdat ik die dan nog het leukste bij Milan vind staan. Benjamin vind ik de leukste naam.
Leon gekozen. Jamie valt voor mij af omdat het een unisex naam is. Benjamin is een mooie naam, maar zoals je hier ziet, wordt vaak spontaan afgekort, dat moet je willen. Maar iets anders, Jamie is ook een afkorting van Benjamin. Dus je zou ook voor de voornaam Benjamin kunnen gaan, met roepnaam Jamie (en dan vervalt ook het bezwaar van een unisex naam).
Meen je dit serieus? Een kind woont toch “maar” een jaar of 20 thuis met eventuele broertjes en zusjes. Daarna is het een volwassen vent die op zichzelf gaat wonen. Die zonder zijn broertjes en zusjes naar kantoor of kroeg gaat. En zijn collega’s of die leuke date gaan echt niet vragen of hij de jongste thuis is omdat zijn naam anders raar is.
Waarom zou ik een reactie plaatsen als ik niet serieus was? Dat jij iets vindt, wil nog niet zeggen dat een ander dat óók vindt. Net als dat jij het kennelijk niet eens bent met míjn mening. Dat is toch prima? Jij hebt de jouwe, ik heb de mijne.
Daarom staat er ook een vraagteken achter. Maar die heb je geloof ik gemist. De vriendelijkheid spat weer van het scherm
Ik vind benjamin het mooiste erbij. Jamie en Leon vind ik heel andere namen dan m.ilan en niet mooi erbij. Maar ik vind wat hummeltje zegt ook waar, benjamin is de jongste zoon en het klopt niet als hij niet de jongste zoon is, niet dat het heel erg is, maar denk dat ook altijd als ik een rijtje namen zie met Benjamin in het midden.
Nu ja, iets met een bal die gekaatst wordt… Als je een vraag stelt waaruit een bepaalde ondertoon klinkt (niet in de laatste plaats omdat je ná de vraag nog het eea. zegt), dan is het niet zo vreemd dat er een tegenreactie komt. PS: ik ben ook maar een mens en kan net als ieder ander niet altíjd 100% aardig zijn. Kan ook nog altijd niet wennen aan Sarah en Abraham. Voor mij is dat een persoon die 50 wordt.