Help! Gaat dit wel goed? Graag ervaringen.

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MamaMiaatje, Nov 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Ik heb een paar dagen geleden een zwangerschapstest gedaan, welke vaag positief was. Diezelfde dag nog twee digitale testen van Clearblue gedaan en deze waren allebei positief en gaven dus "Zwanger" aan.
    Ik heb ook vanaf de dag van de positieve testen iets zere borsten gehad, maar vanaf gisteren werd dit dus minder en vandaag helemaal geen zere borsten meer.
    Voor alle zekerheid nog een test gedaan (geen digitale) en deze gaf weer positief aan, alleen het 2e lijntje is wel goed zichtbaar, maar nog lang niet zo donker als de controle-lijn (overigens wel een iets donkerder streepje als toen ik voor het eerst testte hoor).
    Maar goed, ik ben nu dus een dag of drie overtijd, is het lijntje dan niet te licht, moet ie niet knalpositief zijn dan? Dit was bij m'n eerst zwangerschap namelijk wel het geval en al op vanaf de eerste dag overtijd.
    Ik word hier zo onzeker van, ook omdat ik m'n borsten dus niet meer voel nu. Zal het misgaan?
    Ik hoop het niet, want wil zo graag zwanger zijn!
    Hebben jullie ervaringen met bovenstaand verhaal?

2. lvp

lvp Actief lid

Oct 17, 2009
    440
    0
    0
    Als eerste: gefelciteerd!!!

En verder geen ervaring mee, maar mag ik vragen of je wel met ochtendurine test? Misschien dat dat van invloed is op de felheid van het streepje. En vwb je borsten ("laten we het nu even over je borsten hebben :D) volgens mij kan het best dat het gevoel weer afzakt hoor. Als je twijfelt of het goed gaat zou ik even naar de HA en vragen om een bloedtestje. Succes!! xxx Linda

3. Seth

Seth Niet meer actief

Mayaa

elke zwangerschap is anders.....
    Het kan best zijn dat je nu wat langzamer hcg opbouwt... of dat je minder ver bent als dat je denkt.... of dat je urine wat minder geconcentreerd was....

En ja het kan ook misgaan.... :( maar ook met dikke vette testen kan dat gebeuren.... en is het (helaas) niet tegen te houden...

Je bent zwanger... gefeliciteerd.. en probeer ervan te genieten.. zolang je niet bloedt... is er niets om je druk over te maken....
    (en JA ik weet t makkelijker gezegd dan gedaan;))

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me helemaal bij Seth aan!

Gefeliciteerd!! :D

5. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Maar is er niemand die ook ervaring heeft met een positieve test (na nod) waarvan het 2e streepje wel duidelijk zichtbaar is, maar niet zo dik als de controlestreep?

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Die zijn er genoeg hoor Mayaa, sommige meiden maken nou eenmaal wat langzamer hcg aan dan de ander of je bent misschien een paar dagen minder ver dan je denkt. Sommige meiden hebben nooit een knaltest maar als het een duidelijke streep is, is het goed.

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    het tweede streepje wordt lang niet altijd zo donker als de controlestreep meid ...

en een streep is een streep , hij is niet lichter geworden dus dat is een goed teken ..Ik had pas mijn eerste helelichte positieve test op mijn nod

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Ik heb bij mijn eerste en bij deze zwangerschap nog nooit een dikke vette streep gehad.

Bij de tweede zwangerschap wel, en dat werd een miskraam... dus meid... maak je niet druk.

9. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Pfff, jullie antwoorden stellen me wel een beetje gerust. Ben echt een stresskipje af en toe.

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    mayaa: ik heb ook nooit zo'n donkere streep gehad zoals de controlestreep hoor. Maar ben nu ruim 30 weken zwanger. Probeer op je lichaam te vertrouwen en te genieten!

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    bij een mk heb je nog weken lang het hcg in je urine, dus dan test je ook nog positief terwijl je soms het vruchtje al kwijt bent.
    Dus als je je daar zorgen om maakt: NIET DOEN is niet nodig

12. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld eigenlijk. Ben misschien en beetje dom?

13. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    mayaa: ik snapte dat bericht ook al niet haha

14. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Gelukkig ben ik niet de enige dan die het niet helemaal snapt.

15. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    ze bedoeld dat je aan de hand van licht positieve testen vrij weinig kunt zeggen...bij een zwangerschap kunnen ze licht zijn maar ook als je dus een Mk hebt blijven de testen meestal nog een tijdje positief omdat je dat hormoon nog in je lichaam hebt.
    xx

16. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    anna: ja maar mayaa heeft al geschreven dat ze na de mk een negatieve test heeft gehad dus dat gaat voor haar niet op.

17. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    ja ok..maar ik legde alleen even uit wat ik dacht dat Lexie bedoelde..

't is wat met die testen he...zou het niet gewoon veel fijner zijn als de HA bij iedereen bloed liet prikken en dat na een x aantal dagen liet herhalen...gewoon duidelijk en geen gedoe met streepjes !!
    Snap wel dat dat niet kan hoor maar toch!:)

18. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Heb ik dat gezegd? Ik weet van niets hoor en hoop ook dat het niet misgaat.

19. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    mayaa: sorry sorry sorry!!!
    Haalde even 2 verhalen door elkaar! Nogmaals sorry!

20. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Geeft niet hoor!

Share This Page