Poll

Discussion in 'Babynamen' started by Dubbelfriss, Feb 20, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke naam?

1. Sem

69 vote(s)
    48.9%
  2. Morris

72 vote(s)
    51.1%
  1. Azrit

Azrit Actief lid

Nov 24, 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    Sem is erg populair tegenwoordig, zou dan eerder voor Morris gaan. Maar ik vind die klank wel minder leuk. Sam een optie?

2. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Heb ik ook over nagedacht, maar nee. Dan vind ik Sem weer leuker. Twijfel zelf nu meer over Sem of Juul. Past wat beter bij onze dochter... Juul hadden we helemaal in het begin... manlief zegt dat we nog altijd kunnen beslissen als we de kleine man zien, al geeft mij dat weer wat extra stress

3. Ohm

Ohm Bekend lid

Jun 21, 2017
    526
    464
    63
    O, het is ook zo lastig hè? Wat wij vinden is niet zo belangrijk. Ik zou proberen een keuze te maken, ga er gewoon even samen voor zitten en weeg alles nogmaals tegen elkaar af, maar leg er niet teveel druk op. Of draai het om, van welke naam zou je het het ergst vinden om hem niet te kiezen?

In het uiterste geval kan je inderdaad na de geboorte beslissen, of alsnog switchen. Wij hebben pas een paar weken een naam. Uiteindelijk de knoop door gehakt toen bleek dat mijn man eigenlijk nog meer met deze naam heeft als met de naam van ons vorige kind. (Vooraf dan hè, dat moest de vorige keer dus echt bij hem groeien.)

4. Veer3

Veer3 Bekend lid

Dec 15, 2013
    805
    16
    18
    Volgens mij heb je je keus wel gemaakt. Als ik het zo lees, heb ik het idee dat je toch steeds bij Sem terug komt. ;)

Sem is ook een leuke naam, komt wel heel veel voor. Maar goed, of dat een probleem is?

Zelf gestemd op Morris. Super leuke naam!

5. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,099
    941
    113
    Female
    Oeps, ik maak het met mijn stem niet makkelijker! Het staat nu 50% voor Sem en 50% voor Morris. :thumup:

6. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Mijn zus heeft de namen waartussen ze twijfelde in een zakje gestoken en er eentje uitgetrokken. Die zou het worden. Aan jouw eerste reactie merk je dan wel of het de juiste naam is.
    Groeten,
    Els

Dubbelfriss likes this.
  7. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    #47 Dubbelfriss, Feb 26, 2018
    Last edited: Feb 26, 2018
    Ja misschien moet ik dat eens proberen :) kijken wat m'n reactie is. SEM blijf ik inderdaad erg leuk vinden, al stoort me de populariteit van de naam . Dat is het probleem ook waar ik dan tegen aan loop. Ik ben sowieso wel gevoelig voor meningen van anderen (in mijn omgeving dan). Ben gewoon ergens bang dat ik spijt krijg van de naam en neig dan meer naar andere opties. De ene dag denk ik: ik ga voor SEM , ik weet het zeker. De andere dag denk ik: nee ik krijg spijt als ik deze naam kies. Toch maar Morris, of gewoon terug naar het begin en kiezen voor Juul? Al hebben we deze naam allang laten varen... M'n man vindt beiden namen leuk en heeft niet zo 'n voorkeur. Bij de naam van mijn dochter heb ik geen moment getwijfeld. Nu 36+.....

8. A new day

A new day Actief lid

Mar 6, 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Dat gtst gevoel is iets van nu. Ik vind dat echt buiten jouw naamkeuze staan en bepaald de keuze toch niet? Slaat echt nergens op!

Ik vind beiden leuk! Maar Morris wel net een tikje leuker. Sem komt zooooooveel voor dat dat voor mij een reden zou zijn om hem niet te doen. Een kennis van ons heeft een kindje Morris en steeds als ik m zie besef ik hoe stoer en leuk deze naam is

Dubbelfriss likes this.
  9. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Nou, zojuist weer gesprek met manlief gehad. Morris valt in ieder geval sowieso af. Alleen nu kwam manlief net aan dat hij Juul/Jules ook toch wel erg leuk vindt. (Die naam hadden we helemaal in het begin op het lijstje) Schrijfwijze Jules dan wel waarschijnlijk. Naja zo komen we toch steeds een stapje dichterbij. :) dankje voor het stemmen in ieder geval.

10. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik hoop stiekem dat Jules uit het zakje komt :thumup:

Dubbelfriss likes this.
  11. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Hihi. Net vanwege frustratie toch maar even mn moeder mn twijfels verteld. Zij is ook voor Jules. :) ik merk dat ik aan deze naam niet twijfel, maar Sem toch ook nog leuk vindt. Ik hou jullie op de hoogte.

12. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Eigenlijk hou ik veel meer van korte namen, maar ik vind Sem echt zo geweest. Sorry, wil niemand hier voor zijn/haar hoofd stoten, maar ik heb Sem nu echt al zo vaak gehoord... vind hem echt een beetje saai geworden.
    Morris vind ik leuk. Verfrissend en nieuw ofzo.

13. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Ja en dat is ook de reden dat ik over Sem twijfel. Maar nu is toch door onze zoektocht Jules weer opnieuw op het lijstje gekomen. Gisteren heeft mn man de voorkeur aan deze twee namen gegeven. Sem of toch Jules. Grappig eigenlijk, je opent een poll en komt uiteindelijk toch op je eerdere naam weer terug. (Jules dus) . Over Jules heb ik nooit getwijfeld eigenlijk, alleen mn man destijds wel...

14. abdomen

abdomen Niet meer actief

even benieuwd. Zeg je nou 'juules' of 'djoels' of 'sjuul'?
    Grappig dat je dan toch weer bij de eerste keuze uitkomt he!:D

Dubbelfriss likes this.
  15. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Ja stom is dat...omdat je zolang twijfelt over de naam. Dacht zelf echt dat Jules voorbij was voor mn man. Totdat ik er weer over begon ....de uit spraak is dan gewoon Sjuul / zjuul weet even niet hoe je t schrijft. Ben er inmiddels achter dat de schrijfwijze op twee manieren kan. Juul en Jules. Maar de uitspraak is dus hetzelfde. Juul is vlaams en Jules Frans. Kan allebei dus. Ben er inmiddels wel achter dat de schrijfwijze Juul tegenwoordig aan meisjes gegeven wordt. Vandaar dat mn man Jules beter vindt, ook omdat hij zelf vaak in buitenland werkt... Ik had meer de neiging om het bij de andere schrijfwijze te laten. Al vind ik de andere schrijfwijze wel mooier.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb voor Sem gekozen. Wel een populaire naam, maar vind hem leuker dan Morris.

Morris doet me denken aan morrelen, moeres, mors is...Vind het gewoon niet zo'n leuke naam. Ook niet lelijk hoor, maar niet mijn smaak.

17. Emmaly

Emmaly Actief lid

Aug 20, 2016
    453
    144
    43
    Jules heel mooi! En dan inderdaad uitgesproken als Zjuul. Juul vind ik er meer uitzien als een meisjesnaam, maar kan ook hoor!

Dubbelfriss likes this.
  18. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Ja dat vonden wij inderdaad ook!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ga voor Sem

20. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

Jul 14, 2017
    582
    130
    43
    Female
    Het gaat waarschijnlijk toch Juul / Jules worden! Al twijfel ik nog even over de schrijfwijze. iemand tips ?

abdomen likes this.

Share This Page