Leprozen Heb ooit bij een tentamen nederlands een tekst moeten verklaren die over leprozen ging, ik zat op de opleiding bloembinder, dus dacht dat het over lep-rozen ging. Had dus een 3
Whahaha, leuk topic dit!!! Moet soms echt lezen wat het echt is en hoe het dan verkeerd gelezen kan worden, leuk... Heb zelf geen zinvolle toevoegingen...
Kerstomaatjes! Ongeveer 15 jaar geleden stond er in de allerhande een recept met kerstomaatjes (was toen volgens mij nog niet veel verkocht, die tomaatjes). En het liep tegen kerst en we zouden bij mijn oma eten en mijn vader zou koken. Dus die struinde de allerhande door en riep ineens uit! Jaaaa! dat ga ik maken: kerst-omaatjes, toevallig zeg! budgettering carnavalshit
Inderdaad lees je er veel de 1e keer verkeerd. Nou vraag ik me af hoe dat kan? Wat is dat met de Nl taal?
Geledingen. Mijn moeder moest een keer ergens een stuk uit de bijbel voorlezen en daar stond dit woord, en wat leest mijn moeder? "Gele dingen". Haha!
Mijn allerfijnste: tig keer gelezen vroeger in boeken en ik snapt er geen drol van wat dit woord nou moest in een boek: ZOEVEN (met trema op e, kan m even niet vinden) ofwel ZO-EVEN. Maar ik las toch echt zoeven........
is negeren al genoemd? dat sprak ik vroeger als kind altijd uit als meervoud van het woord "neger" Terwijl het daar niet mee te maken had.
Hahaha, wat wil je met de woorden gaan doen...? Ik moet zeggen dat het mij geregeld overkomt dat ik woorden verkeerd lees (voor mezelf dan en niet hardop zoal geledingen ). Maar ik kan er zo niet op komen.