Nou, als ik dacht dat het moeilijk was om één jongens en één meisjesnaam te bedenken, dan hebben we nu een nog grotere uitdaging. We krijgen er twee. En we willen niet weten wat het wordt, dus we hebben twee jongens en twee meisjesnamen nodig die bij elkaar passen. En alvast een combinatie van een jongensnaam en een meisjesnaam. Ik houd de naam van onze éérste zoon graag geheim, in verband met privacy. Maar ik kan wel vertellen welke namen we al een beetje in gedachten hebben. Als meisjesnaam stond in ieder geval Nienke al min of meer vast. Maar nu moet er nog een naam bij. We vinden Lisa en Sanne ook wel erg leuk. Het enige nadeel: het zijn echte "Top 10" namen. En ik hoef geen exotische unieke naam, maar het hoeft ook echt geen Top10 naam te zijn. Dus we staan nog wel open voor meer meisjesnamen! Jongensnamen zijn nog moeilijker, want alle namen die we leuk vinden zijn al "bezet" in de nabije omgeving of familie. (In ieder geval mensen waar we zoveel contact mee hebben dat we niet dezelfde namen willen.) Maar ook een indruk te geven Finn, Sander, Tygo en Mathijs vinden we erg leuk. Wie heeft leuke suggesties voor ons? Oh, om het nog moeilijker te maken; Liever geen Ronald & Frank-achtige suggesties (bekende combinaties) en ook geen "Hanneke en Janneke" of "Luna en Luca" of andere erg gelijk klinkende namen.
Nienke en Veerle Nienke en Jasmijn Nienke en Line/Lina Nienke en Merel Jonas Jorrit Joris Lars Luuk Tomas
Dank je wel Tord! Daar zitten inderdaad een paar namen bij die ik eens aan mijn man ga voorleggen. En we meten soms even een deel van ons hoofd uitschakelen. We zitten allebei in het onderwijs en hebben dus bij veel namen al bepaalde kinderen in gedachten... En dat is niet altijd een voordeel. Zo zit ik nu ineens met andere ogen naar de naam Tomas te kijken.
Esther Vera Sara Janne Marije Ilse Rosa Iris Amber Nora Elise Karlijn Milou Jolijn Jochem Thomas Levi Casper Wouter Wessel Tobias Abel
Grappig: Sara(h) en Nora stonde vorige keer op ons lijstje, maar die had ik nu toch weer even geschrapt. Twijfel twijfel. (Er stonden trouwens sowieso veel namen op het lijstje van vorige keer waarvan ik nu dacht... Ehm... Doe maar niet.) Wouter is de naam van mijn broer. Hele leuke naam, vind ik, maar gaat hem niet worden. Dank je wel, ik ga het lijstje eens doornemen met manlief!
Nienke en Milou Nienke en Marit Nienke en Puck Nienke en Ize / Isa Nienke en Kiki Levi Milan Stijn Raf Bas Sven Fedde Thijs/ Tijn Mees En btw, gefeliciteerd!
Stijn is ook leuk Sukke! Onze eerste zoon had bijna Stij geheten. We hebben echt een week voor de bevalling een andere naam gekozen! Die naam hoort dus voor mijn gevoel ook nog steeds bij hem. Maar misschien moet ik even schakelen. We hebben er vorige keer niet voor niks maanden mee in ons hoofd gezeten. Ik begin nu ook te twijfelen tussen Isa en Lisa. Leuke suggesties allemaal. Ik blijf open staan voor meer. Vannacht heb ik al op allerlei namensites gekeken, maar dan krijg je steeds zoveel namen ineens je af. Dat 'werkt' niet voor mij. Bovendien kan ik echt niks met een suggestie als "Judo" of "Sars" (vogelziekte?) Ik vind trouwens Joran ook zo'n leuke naam. Maar ik ben vand dat veel mensen voor altijd de associaties zullen hebben met engerd van der Sloot.
Joris is eigenlijk ook wel leuk. (Moet even het beeld van een super irritante klasgenoot uit mijn hoofd wissen. Lastig hè, die associaties!)
Ipv Lisa...Lika! Vind je dat wat? Verder vind ik Marit, Ella, Julie, Hanna en Marije leuk. Gefeliciteerd! En ik vind de andere naam die je al voor een meisje hebt errug leuk...hier kruipt er ook eentje rond (en voor een jongen stond Tycho op ons lijstje!)
Lika vind ik ook erg leuk, maar lijkt erg op de naam van onze zoon. We zijn wel weer aan het denken gezet. Ik zag één naam waarvan ik wist dat mijn man hem geweldig zou vinden (Jolijn) en dat klopte.mik ben alleen zelf nog niet enthousiast. Maar ook hier moet ik eerst even mijn hoofd leeg maken, denk ik.
En wat vind je van de naam van onze dochter, Merle? Nienke was onze tweede keus namelijk voor haar en hebben deze naam nog op ons lijstje voor een eventuele tweede. Misschien dezelfde smaak? En wat vind je van Floris, Merijn of Thijmen? Matthijs vind ik trouwens ook heel leuk, die ken ik erg goed 😃.
Twee meiden : Nienke en Mayris Nienke en Linde Nienke en Eva Nienke en Lana Nienke en Lieve Nienke en Louise Beide Geslachten : Nienke en Twan Nienke en Cas Lois en Gilles Bente en Martijn Sophie en Rens Floor en Tijn Pascalle en Thijn Mart en Charlotte Twee jongens : Milan en Robin Niels en Marcel Quinten en Vincent
Voor twee meisjes misschien: Nienke & Annemijn Nienke & Anniek / Aniek Nienke & Annika Nienke & Carize Nienke & Carlijn / Karlijn Nienke & Carlize Nienke & Carmen Nienke & Celine Nienke & Daniek Nienke & Elianne Nienke & Eline Nienke & Elise Nienke & Elsa / Elza Nienke & Else / Elze Nienke & Estée Nienke & Estelle Nienke & Evelien * Nienke & Feline Nienke & Femma, Femme Nienke & Flore Nienke & Florine Nienke & Hannah / Hanna Nienke & Hanne Nienke & Hester Nienke & Hilde Nienke & Ilse Nienke & Imme Nienke & Indy Nienke & Inge Nienke & Ise Nienke & Isolde Nienke & Jana Nienke & Janna / Jannah Nienke & Janne Nienke & Jara Nienke & Jenthe / Jente Nienke & Jette Nienke & Jildou Nienke & Jolein Nienke & Kirsten * Nienke & Laure, Laura Nienke & Lenne Nienke & Lianne Nienke & Linde Nienke & Livia Nienke & Lotta Nienke & Maia Nienke & Manon Nienke & Manouk Nienke & Mara Nienke & Maren Nienke & Marije Nienke & Marlou Nienke & Marre Nienke & Marrit Nienke & Matilda Nienke & Merle Nienke & Mette Nienke & Milla, Mille Nienke & Milou Nienke & Mirre Nienke & Mirthe * Nienke & Rhodee Nienke & Romee Nienke & Rosa Nienke & Sabine Nienke & Sanna Nienke & Stella Nienke & Suze Nienke & Tamar Nienke & Tessa Nienke & Tirza Nienke & Vere, Vera Nienke & Veroniek / Veronique Nienke & Vianne Nienke & Viënne Nienke & Vivian Nienke & Wende ?
Ideetjes voor jongensnamen: Abel Arnoud Bjarne Björn Casper Dorian Elian Emiel Erik / Eric Ewoud / Ewout Fedde Felix Ferre Florian Floris Guido Harmen Hessel Hidde Hugo Ingmar Isaak Ivo * Jannick / Yannick Jarne Jasper, Jesper Jelger Jelle Jelmer, Jelmar Jelte Jens Jeroen Jibbe Jilles / Jillis Jonah Jonas Jonne Joost Joren Jorian Jorik / Jorick / Yorick Joris Jorrit Josse Jouke Jurian Jurjen Jurre * Kai / Kaj Kjell Koen Lars Laurens Leander Lennart / Lennard Lode Loek Maarten, Marten Mads Melle Menno Merijn, Merlijn, Marlijn, Marijn Michiel Midas Moos Nanne Nico / Niko Niek Niels Noam Olaf Oscar Pepijn Quirijn * Ralph Reinier Reinoud / Reinout Remco Rinze Roel Roelof Ronan Rutger Seb / Sepp / Sep Sebbe, Sibbe, Seppe Sijmen Silvijn Sjors Stef Sten Thije / Teije Tibbe Tiemen Tijmen Tim, Tom Tobias Victor Wessel
@Michelle: Jij bent echt een namengek, haha. Leuk hoor! Je hebt zelfs mijn eigen voornaam ergens op je lijst staan. Prachtige naam natuurlijk, maar dat gaan we maar niet doen. Ik vind namen zo moeilijk! Bij mijn zoon hadden we met ongeveer 7 maanden eindelijk een naam waar we het over eens waren. Ongeveer een week voor de geboorte hebben we nog een andere naam gekozen! Ik moest er de eerste dagen enorm aan wennen! (De baby had in de buik een andere naam ) Maar nu ben ik zo blij met de naam. Dus ik vertrouw er maar op dat het voor deze twee ook weer goedkomt. Ik neem Thijmen, Cas en Jens even mee voor de jongenslijst. Ik vind zelf Thijmen erg leuk, maar ik denk dat mijn man maar voor Cas gaat voelen, haha. Wij worden het ook zo moeilijk eens! We kennen elkaars smaak heel goed, maar het verschilt wel behoorlijk! Voor de meiden neem ik Else en Suze mee. Nogmaals bedankt allemaal hoor!