Misschien een beetje vroeg met 5 weken zwangerschap maar omdat ik zo´n zeurpiet ben met namen beginnen we lekker op tijd. Er zijn maar zo weinig namen die ik aan ons kindje zou willen geven.. Ik wil absoluut geen veel voorkomende naam, liever ook geen simpele naam maar ook geen overdreven geknutselde namen Hieronder een paar voorbeelden van namen die we leuk vinden maar voor mijn gevoel zijn ze het net niet, Meisje: Thirza Mira Ella Maddy Jongen: Bhodi Toby
Oeh, dat wordt nog interessant, haha! Thirza (zou ik schrijven als Tirza) en Mira vind ik leuk. Jongensnamen die eindigen op een -i (-klank) vind ik alleen zelf nooit zo leuk. Bhodi kan trouwens ook nog geschreven worden als Bodhi. Misschien de namenlijst van de SVB eens goed doorspitten? (Hier te vinden: http://www.svb.nl/Images/Kindernamen_2011_populair.pdf http://www.svb.nl/Images/Kindernamen_2011_alfabetisch.pdf) Hier wat ideetjes... Wel lastig hoor - geen idee of ik een beetje in de buurt kom Aniek / Anniek Anora / Annora Carmen Caró Danou Elea / Eléa Elie / Éli Eliza Elsa Enora Eslin Féline Flore Iselin Iva Izara Izza Jara Jinte Jula Julin Lilou, Linou, Linouk Liva Livia Lora, Lore Louanne Louve Manon Manou Mara Maren Marlou Mea Merle Mia Mirna Mirre Mirte / Myrte Naline Nanou, Nanouk Neva Niene Nimra Ninthe / Ninte Niva Nora, Nore Noralin Nouva Philine Quirine Rana Reza Rive Roanne Robi Robijn Robine Rosa, Roza Saline Sanna Tamar / Thamar Tara / Thara Vieve / Fieve Yzze / Ieze Bo / Beau Boas, Boaz Bowi Danté Dem, Dev, Dim, Diem Dexter Elias Esben Fedor / Vedor Felix Fenn Finnian Floran Floris Flynn Iben Ichi / Ischi / Ychi Ilian Isha / Ischa Iwan, Ivan, Iven Jari Jarik Jarne Jaro Jaro Jefta Jelt, Jent Jerre Jesten Jilles / Jillis Jip Jisse Joas / Joaz Jonah / Jona Jonan Jorben Joren, Jorian Jori / Yori / Jory Jorik, Jorrik Jorn, Jorne Jorre Jorrin Joscha / Josha Julan Julias Jure, Juro Jurren Jurrijn Jorrijn Kéan Kobe Leander Len, Lenn Levijn Lode Loek / Louk Loïc, Lowiek Lorik Luq, Luc, Luuk, Luuk Marlo Marnik Maro Mauk Maurik Maxim Midas Moos Nando, Nanno Nino Noam Ocke Odin Odis, Otis Oscar / Oskar Owen, Owin Pip, Pippin Quin, Quint, Quinten Radi Remi, Rami Revi, Ravi Ries Rink / Rinck Roby, Rodi / Rody Senn / Zen / Zenn / Sen Sepp / Sep / Seb Seppe, Sebbe, Sibbe Siem Silvian Silvijn Sonny Stan, Sten Stas Stef Stian Tabe, Tade Tias / Thias Tibbe Tibe, Tibo Timo Tisse Toban, Toben Tobe Tobian, Tobias Tobin Torben Tore / Thore, Ture / Thure Victor / Viktor Warre Zef, Sef