Balen... naam kindje!

Discussion in 'Babynamen' started by kdvjuffie, May 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Zo balen... werk zelf op een kdv en nu hebben we een naam voor ons kindje al een paar weken!
    Naam hoor je niet vaak en komt dus ook niet voor op het kdv... tot over een paar weken :(
    Kijk vandaag in de overdracht zie ik staan dat we een nieuw kindje op onze groep krijgen en toevallig de naam die wij hebben voor ons kindje! Hoe is het ook mogelijk een naam die je bijna niet hoort en dan ook nog eens op MIJN groep.
    Uiteraard gaan we hem niet veranderen en zijn er meer hondjes die fikkie heten maar vind het wel jammer dat er dan een kindje met die naam op het kdv komt... Lijkt net of ik de naam van dat kindje heb en is het niet meer zo bijzonder!

Moest het gewoon even kwijt omdat ik het niet met veel mensen erover kan hebben aangezien ik vriendinnen op het kdv heb werken ;)

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Oh daar kan ik me totaal niet druk over maken...
    Onze zoon heeft dezelfde naam als de kleine van mijn ex schoonzusje.
    Ik vond het een mooie naam en dus heet mijn ventje zo.

Je zal vast nog wel een keertje eeb kindje tegen komen die zo heet...

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Balen... Maar je doet er niet zoveel aan! Hier dacht ik ook reuze origineel te zijn, bracht ik m'n dochter de eerste dag naar het kdv, bleken er nog 2 meisjes te zitten met dezelfde naam als mijn dochter :(

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Zou me daar niet zo druk om maken meid. Al zou je daar de naam van hebben...wat maakt het uit? Je moet de naam ergens vandaan halen.
    Wel zou ik je topic verplaatsen gezien het toch wel over zwangerschap/baby's gaat.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Of een huisdier

6. kdvjuffie

Hoe kan ik hem verplaatsen???

Het is ook zo dat ik me er niks van aan moet trekken... Maar was wel even een baalmoment toen ik het las! En niet eens met trots kon zeggen "dat is de naam voor ons moppie"!

7. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

*lol* :D

Het zal idd niet de eerste keer zijn dat je jouw naam tegenkomt, maar het voelt niet zo leuk natuurlijk.
    Aan de andere kant: blijkbaar is jullie naam erg mooi, anders kozen die ouders er ook niet voor!! :)

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vergeet nooit meer dat ik bij mijn ouders zat en mijn zus vertelde dat ze even naar een collega ging en haar dochtertje Fiene.. Verslikte me spontaan in mijn drinken.. Baalde er best van, heb zelfs nog getwijfeld om ons meisje anders te noemen, maar heb dat idee snel layen varen.. Vonden die naam gewoon mooi...

Maar weet dus hoe je je voelt..

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ach toen ik zwanger was van Tijs werkte ik ook op een kdv. In de tijd dat ik zwanger was zijn er 3 nieuwe baby's geboren die ook allemaal Thijs werden genoemd dus ach leuk is anders maar wat doe je eraan. Min collega had zelfs nog gezegd als jij je kindje maar geen Tijs gaat noemen....

10. kdvjuffie

Ow echt joh... Hoe heb je erop gereageerd toen ze dat zei?

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Haha daar maak ik me nou echt niet druk om!!

Ons zoontje heeft zijn chinese naam gehouden, wilden we niet afnemen, zijn indentiteit.

Zijn broertje krijgt een gewone leuke vlotte stoere nederlandse naam, van 12 in een dozijn. Maakt dat uit? Wij vinden die naam gewoon super leuk.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hahaha herkenbaar maar dan andersom.
    Voor onze oudste kreeg een naam die je nooit hoorde. In het ziekenhuis vertelde ze dat hij nr 10 was die week. Oei!
    Dacht dat overkomt ons niet nog een keer! Dochter kreeg na veel zoeken een naam die je ook niet vaak hoorde en die bij onze zoon paste. Nu hoorde je hem na haar geboorte steeds vaker. Bij nr 3 had ik zoiets van, het moet echt een naam zijn die je echt niet tegen komt. Zelfs gegoogled en echt nergens kwam hij naar boven. Nu ben ik hem op zp al een paar keer tegen gekomen en laatst op tv heette een kindje ook zo. Maargoed, ik vind de namen nog steeds mooi en passen echt bij de kids.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ja das balen idd. De naam van onze dochter wordt ook al wat populairder het laatste jaar merk ik. Je bent gewoon blij dat je een redelijk unieke naam gekozen hebt, en zeker als je straks leidster van dat kindje ben. Snap het helemaal.

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hahah toen ik de titel las dacht ik precies het zelfde hahaha Had eigenlijk de andere kant van dat verhaal hier verwacht :D

Ontopic: Ik zou het ook wel jammer vinden maar niet van balen ofzo, dacht bij de oudste ook origineel te zijn maar nu heten veel jongetjes van zijn leeftijd zo dus veel ouders hebben toen precies zo gedacht hihhihi ach, ik ben dan wel weer anders qua schrijfstijl dus dat is wel leuk ...

Maar de jongste heeft een naam die ik zelfs hier op zp nog niet voorbij heb zien komen dus dat is wel leuk :D

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

het maakt mij niet zoveel uit of de naam al vaker is gegeven. de kans is toch heel erg groot dat je denkt een unieke naam te hebben bedacht dat er dan toch een keer een kindje komt of al bestaat die dezelfde naam heeft. of je komt uit op een naam die niet uit te spreken is. dus daar ga ik echt niet teveel moeite voor doen.
    Voor mij is een naam die wij leuk vinden en bij mijn kind vinden passen veel belangrijker.

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt! Maar je kindje gaat nog een leven lang met haar naam doen en dan is het maar een detail dat je er op jouw kdv nog een kindje zo heet. Je kindje zal er dus geen last van hebben, maar ik snap wel dat jij nu even baalt.

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :D

inderdaad ;)

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Snap dat je baalt! Stiekum vind ik het ook wel heel leuk dat ik de naam van ons ventje nog nooit hebt gehoord.
    Maar verder zal ik me niet al te druk om maken! Mijn naam was 27 jaar geleden ook "bijzonder". Laatst hoorde ik die naam voor een cavia :)....

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Whaha ik ook! :D

Ik zou me er trouwens niet druk om maken...
    Heb er zelf ook geen moment bij stil gestaan, gewoon een naam gekozen die wíj mooi vonden en wat de rest vind.. mogen ze houden ;)

Edit : wij Hebben dus ook een naam gekozen die redelijk Veel voorkomt (al eindigt naam vaak op E en vonden wij A mooier)

20. Jel

Jel Niet meer actief

Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik denk dat ik ook ontzettend zou balen als iemand dezelfde naam had als die wij kiezen...

Share This Page