pollinosan forte????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naverona1986, 29 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    Hoi dames,

even een vraagje..ik heb hele zware hooikoorts en mag hiervoor mijn normale medicatie nu niet gebruiken..
    Ben nu overgestapt op Pollinosan Forte van A. vogel..
    In de bijsluiter staat dat het gewoon veilig gebruikt kan worden, maar vrouwtje van de apotheek zegt niks te gebruiken..gebruik ik niks dan heb ik een helse zomer met ontstekingen en astmatische aanvallen die zich aandienen..
    Wie gebruikt dit middel ook?

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik gebruik loratadine als werkzame stof. Normaal desloratadine maar dat mocht van de huisarts nu niet. Loratadine is volgens zijn bronnen veilig. Jouw ding weet ik niet, maar heb je met de huisarts overlegd?

3. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Tijdens je zwangerschap idd loratadine veilig te gebruiken. Gewoon bij de Kruidvat te koop. Maar pa op want DESloratadine mag weer absoluut niet. Ik zou geen andere middelen gebruiken dan dat (hier is namelijk voldoende onderzoek naar geweest.)

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.779
    287
    83
    Ik zou dit even met de huisarts overleggen.

5. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    huisarts doet er geen uitspraken over omdat het homeopatisch is...de gyn erover ingelicht en die zei dat goed was..

volgens HA mag ik niks gebruiken dus ook geen loratadine omdat niet bewezen is dat het schadelijk is zegt hij...net als alle andere middelen..

6. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Loratadine is veilig. Gebruik ik zelf nu ook en ik ben zelf arts. Meer info: Lareb - Geneesmiddelen bij zwangerschap

Ik zou niet zelf knutselen met homeopathische middelen. Ten eerste is daar nooit van bewezen dat het werkt, ten tweede kunnen er alcoholen in zitten die niet goed zijn voor een ongeboren kind (als je het toch gebruikt: goed lezen in de bijsluiter!)

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Cetirizine mag je gewoon gebruiken :) Ik moet het zelfs gebruiken van mijn allergoloog te UZ Gent, omdat m'n allergische aandoening op hol sloeg door de zwangerschap. Dus ik gebruik het nu al bijna 9 maanden elke dag :D

8. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    probleem is alleen bij mij dat ik zowel cetirizine en loratidine niet kan gebruiken omdat het mijn klachten verergert..en moet zeggen dat de pollinosan wel goed werkt..heb even de bijsluiter geraadpleegt wederom en zijn echt alleen kruidenextracten geen alcoholen

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Het lastige is dat kruidenextracten meestal niet uitvoerig getest wat betreft zwangerschap :(
    Je zou ook kunnen spoelen met een neti potje. Dat kan ook wat verlichting geven totdat je veilige medicatie hebt.

10. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Loratadine is veilig hoor vraag maar na bij de verloskundige

11. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    En budesodine? Dat mag ik ook gebruiken. Heb het als puffer voor de astma en als spray voor de eventuele ergere hooikoorts klachten

Deel Deze Pagina