Als we dan toch in de Sinterklaassfeer zitten, open ik er ook eens een (hopelijk) leuk topic over: Vertel je grappigste Sinterklaasverhalen! Van mezelf: Ik had mijn schoen gezet (mocht ik elke avond, wij kregen alleen snoep en geen cadeautjes) en stond 's morgens heeel vroeg op. Helemaal niks in mijn schoen! Ik huilen en brullen dat ik echt heel lief was geweest, mijn moeder zag het zilverpapier in de hondenmand liggen....... toen heeft ze me naar mijn kamer gestuurd om aan te kleden, zij zou wel even Sinterklaas bellen. toen ik boven kwam lag er uiteraard wat in mijn schoen Mijn tante was de jongste van 6 kinderen; alle kinderen hadden hun schoen gezet en zij was heel vroeg uit bed gegaan en heeft 5 schoenen leeggegeten, die van haar liet ze onberoerd. toen alle kinderen uit bed kwamen zagen ze dat er niks in hun schoen zat, behalve bij haar (het merendeel geloofde toen ook al niet meer in Sinterklaas) dus het was duidelijk wie die schoentjes had leeggegeten......Ze verkondigde ook nog heel hard dat zij de liefste was en daarom als enige wat in de schoen had gekregen Mijn zoon en jongste zusje schelen maar 2 jaar. Hij was 4 en zij 6 en mijn vader kwam bij mij Sinterklaas vieren. Ik had met de buurman afgesproken dat hij de cadeautjes voor de deur zou zetten. Zo gezegd zo gedaan, netjes de gordijnen dichtgedaan, wordt er hard op het raam geklopt. Zoon en zusje namen een sprint richting raam, rukken de gordijnen open, en zagen niemand....... Wel een hele leuke avond gehad met de pakjes. Volgende ochtend, zie ik de buurman......Met een gewonde arm, liep wat mank.... Hij had ze horen aankomen en is over de bosjes in mijn voortuin gesprongen om zich daar achter te verstoppen. Hij was alleen een beetje verkeerd terechtgekomen
Haha, arme buurman! Ik liep een keer met m'n broertje in de supermarkt (ik ben 13 jaar ouder dan hij is) toen hij concludeerde dat Sinterklaas vást boodschappen deed bij Dirk v.d. Broek, want hier verkochten ze precies dezelfde chocoladesigaretjes (jaha, die mochten toen nog) als hij vanmorgen in z'n schoen had gekregen
Ik geloofde echt TE lang in Sinterklaas. Mijn geloof ging pas echt wankelen toen de meester op school met surprises wilde beginnen en inleidend vroeg wie er nog in Sinterklaas geloofde... Toen mijn vinger als enigste de lucht in ging wist ik wel hoe laat het was.
Ik was vorig jaar mee foto's maken op school tijdens het bezoek van de sint en pieten en voor het naar binnen gaan bij groep 5/6 werd er ook nkg even gemeld dat er wat gelovige kinderen tussen zaten, was toen ook wel lichtelijk verbaasd, vooral omdat hun al wel lootjes trokken en suprises deden, blijkbaar bracht die meester het iets netter
Niet van mezelf maar wel van mijn moeder😂. Ze kregen dat jaar allemAal een 'duur' kado. Ooms beide een bestuurbare raceauto. En mijn moeder een fietssleutel. En kwaad dat ze was😱. Want wat moest ze nu met die stomme sleutels blablabla. Huilend op de wc gezeten. Sinterklaas was stom blablabla. Vervolgens heeft mijn oma een half uur op haar ingepraat dat ze de wc uit moest komen. (Ondertussen had opa de fiets in de woonkamer gezet). Toen ze uiteindelijk de wc uit kwam. Weer kwaad want nu hadden hun(mijn ooms) ook nog een fiets gekregen!!! Na een uur hebben ze het verteld en snapte ze eindelijk dat het haaar fiets was😂.
ik weet nog goed dat ik ooit mijn schoen had gezet en de volgende dag vol verwachting beneden kwam.....zat er niks in! haha mijn moeder was vergeten er wat in te leggen toen had ze een smoesje met dat de sint het vast erg druk had gehad
Heb er trouwens nog één: Zoon ging zijn schoen zetten, papa en mama moesten er ook 1 zetten. Nu had ik een huis met een heeeeele lange gang en heb ik nogal een schoenentic Dus hij zet zijn schoen, papa zet zijn schoen en mama zette van al haar schoenen (zeker wel 40 paar ) 1 schoen neer. In de hele gang van voor naar achter stonden dus mijn schoenen. en zoon zei dus iedere keer: mama, dat mag echt niet hoor, je mag maar 1 schoen neerzetten! De volgende ochtend had alleen hij en papa wat lekkers, ik had een boze brief in mijn schoen. Eigen schuld hoor mama, ik zei het toch, was het commentaar van mijn toen 4 jarige Hij wordt bijna 18 en kan het zich nóg herinneren.
Ik moest 's ochtends altijd als eerste de kamer in na het schoentje zetten. Mijn 2 jaar oudere zus was bang dat zwarte piet nog in de woonkamer zou zijn.
Haha more more more Ik ga ook even brainstormen. Mijn moeder huurde Sinterklaas altijd in. Super leuk was dat altijd!
Neefje van toendertijd 5 jaar zat enkele weken voor sinterklaas bij mij op schoot met de intertoysgids. Hij was cirkeltjes aan het zetten en ondertussen zei hij steeds : deze wil ik van papa van sinterklaas, deze wil ik van mama van sinterklaas, deze wil ik van tante ... van sinterklaas etc.... Dus ik zei tegen mijn schoonzusje : volgens mij gelooft hij niet meer in sinterklaas hoor. Ze heeft nog twee jaar volgehouden dat hij echt nog geloofde later bleek hij hoogbegaafd te zijn en allang door te hebben dat het gewoon niet waar kon zijn maar dat hij de schijn ophield omdat hij anders misschien geen cadeautjes meer zou krijgen
Bij ons werd er gestrooid en gooide zwarte piet toch exact dezelfde schaal de kamer in (die waar de pepernoten nog even daarvoor nog in zaten) recht tegen het achterhoofd van mijn broer aan! Hallooooo hersen schudding
Ik vergeet nooit meer dat ik en mijn zusje op een ochtend beneden kwamen en dat ons altijd perfect opgeruimde huis helemaal op zijn kop stond...bank op zijn kop, stoelen ondersteboven...overal pepernoten en zwarte vingerafdrukken...brief van zwarte pieten dat ze apenkooi hadden gedaan maar geen tijd meer hadden gehad om op te ruimen....wow...wat waren wij onder de indruk! Geweldige actie van mijn moeder zo achteraf
Hahahaha, die had waarschijnlijk zin in de grote schoonmaak en dacht ach......kan er wel even een flinke zooi van maken! Dan kan ik morgen lekker aan de poets! zulke dingen maken blijkbaar een enorme indruk op kinderen (net als ik met mijn gang vol schoenen) Dat vergeet je blijkbaar nooit meer Erg leuk!
Wij gingen vroeger op pakjes avond (broer een jaar ouder) altijd in bad, en heel toevallig kwam sinterklaas dan net langs, de zak werd altijd verstopt, mijn broer en ik t hele huis, tuin en garage af gezocht, niet te vinden, bleek hij gewoon achter de eet tafel te staan, mn ouders 2 koppen koffie verder voordat we konden beginnen met uit pakken!
Mijn vader was super goed in zakjes pepernoten vangen! Dit heb ik altijd gedacht tot ik met mijn dochter naar de intocht ging. Ik nam zelf een zakje mee voor het geval we zouden worden overgeslagen en toen vertelde mijn moeder dat ze altijd precies het zelfde deed! HAHAHAHAHA Nooit opgevallen dat mijn vader altijd zakjes met een mooi lintje ving HIHI
Als laatste aan de beurt met de ingehuurde Sinterklaas, met als gevolg dat hij stomdronken bij ons aankwam. Overal kreeg de sint een lekker neutje en bij ons was hij zelfs zo lazerus dat hij gewoon zijn baard naar beneden trok om een slok van zijn bols graanjenever te nemen, en het is nog opgenomen op vhs ook hihihihi.....
Dit is wel heel erg slecht vind ik... Wij huren ook een sinterklaas in maar drink niks ook zelfs geen water. Hij is bang dat er drank geschonken wordt. Kan niet zo 1 2 3 iets bedenken van een sinterklaasverhaal
Ik heb vorig jaar even met mijn mond vol tanden gestaan. Ieder jaar word sint ingehuurd door de buurt. Jaar daarvoor had zoon belooft cakejes te bakken, dus sint wou dat even checken zodat hij daarna kon vragen. Paar weken van te voren gaat mijn telefoon, en ik had Sinterklaas aan de lijn, hij bleef in zijn rol en naderhand heb ik dubbel gelegen!