hoi, de dochter van bijna 5 heeft haar pols vorige week gebroken. ze had toen een voorlipige gips/spalkje gekregen ivp zwelling. nu krijgt ze morgen een echte gips. nu ziet die voorlopige gips er na 1 week al zo vies en vuil uit! verf, schmink, zand en haar verbieden te spelen gaat natuurlijk ook niet. heeft iemand tips hoe we de gips die ze nog 5 weken moet dragen een beetje proper kunnen houden? en ik weet dat dit niet makkelijk is, ben zelf nog maar net uit de gips (ook voor mijn pols, we waren een olijk duo!) en mijn gips zag ook smerig na 2weken...
Misschien iets eromheen binden? Doorzichtige vuilniszak vasttapen ofzo. Net zoals met douchen etc maar dan de hand eruit knippen.
Wat vervelend! Je kan niet verbieden om te spelen maar ik zou wel zeggen dat ze niet met zand kan spelen, lijkt me dat het gaat irriteren als er 5 weken zand onder zit. Je zou tijdens het knutselen een zak er om heen kunnen doen met de vingers vrij,bescherm je het nog iets.
Krijgt ze bij het echte gips niet zo'n kleurtje? Anders misschien naar vragen en dan iets donkers kiezen?
bedankt voor de reacties en tips hopelijk hebben ze een roze gips! dat zou ze gewelig vinden. we zijn al aan de slag gegaan met het sokken idee. nu heeft ze er een oude roze sok van mij over. tenen er af geknipt, langs die kant de hand er in en dan onder de rand een gaatje voor de duim. werkt eigenlijk ook goed. dus als ze zodadelijk een witte gips krijgt gaan we dit maken van een mooie sok.