Morgen maar eens naar de HA, want ik heb volgens mij mijn rechterpols (bij de basis van m'n duim) overbelast door 't tillen van m'n minimeisje... Ik heb geen last met typen, muizen, stofzuigen, schrijven of breien, alleen als ik Hanne optil. Dan wordt m'n hand net in 'n positie gedwongen die ineens gruwelijk zeer doet.. En soms, als ik 'n beweging maak waarbij mijn duim naar achter gaat, voel ik weer 'n scheut.. Niet echt handig met 'n kleine baby, die immers toch getild moet worden.. Maar zijn er meer mensen met deze ervaring?
ik heb het ook regelmatig, maar ik denk dat het mede met mijn werk ook te maken heeft ( werk in de zorg). Vaak met slechter weer heb ik er meer last van dan anders. maar bij mij zit het meer bij mijn pols. Nou sterkte en s6 bij de H.A.
Ik herken het wel, heb het ook heel lang gehad. Nu ik haar niet meer til is het ook weg. Je moet denk ik heel bewust zijn van de houding van je hand/arm wanneer je je kindje tilt, want ik had al snel dat ik al het gewicht op mijn hand hield. Sterkte.
Ik heb ook last van het tillen, maar dan in mijn rug. Heb sowieso al een zwakke rug. De hele zwangerschap erge rugpijn gehad. Na de zwangerschap was het over, en nu sinds een paar weken begint het weer Ze wordt natuurlijk steeds zwaarder (al is ze, gelukkig voor mijn rug, onder het gemiddelde gewicht). En ze vind het ontzettend leuk om heen en weer te wiebelen en te leunen als ik haar aan het tillen ben.....erg bevordelijk voor mijn rug, not! Voor mijn rug zou het erg fijn zijn als ze zou gaan lopen. Want ik kan het tillen nu eenmaal niet vermijden, en op een andere manier tillen gaan ook niet.
ik heb t in het begin ook gehad.. overbelaste pees... mijn ha heeft me een week dicofenac ( ofzo) laten slikken tegen de ontsteking.. darna eigenlijk nooit meer last gehad...
Heel akelig natuurlijk voor jullie allemaal, maar ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben... Ik zag al allerlei doemscenario's aan me voorbijtrekken!! Ik merk dat ik 't vooral heb als ik m'n hand naar achter buig en m'n duim opzij doe, toevallig nét dezelfde houding al wanneer je 'vliegtuigje' speelt... Doet verrekte zeer ook zeg... 't Zit echt zo tegen m'n pols aan dus, aan de kant van de duim... 't Nadeel is dat ik ooit door mijn fibromyalgie zelfs niet meer heb kunnen lopen, dus zo gauw ik nu op zo'n manier pijn voel schiet ik 'n beetje in paniek...
hier was t idd ook als ik mn hand naar achteren boog..en dan schoot t idd vanaf mn duim mn pols in.. ff langs de ha.. en die had zo iets van.. slik maar een week..en dan moet t over zijn.. gelukkig was dat ook zo.. succes en sterkte ermee
Phoe, dat stelt me alweer 'n beetje gerust Sweet978, want wat je zo omschrijft is idd precies wat ik ook voel... Echt zo'n bliksempje door je pols heen...
Hoi, heb ook fibromyalgie. Dit soort dingen ken ik wel. Heb het meestal in mijn ellebogen. Ik ging ermee naar de osteopaat. Hij kon me oefeningen geven om het te ontlasten, want bij mij was het probleem, dat mijn zoontje telkens zwaarder werd en dat het tillen daardoor steeds zwaarder werd, wat de overbelasting veroorzaakte. Hij vertelde me dat het ook een kwestie van aanpassen was van mij lichaam. Dus pijnstilling en goed tillen, want anders kwam het gewoon weer terug. Lastig he? Mijn zoontje liep al met 11 maanden, dus dat hielp me wel. Als hij een groeispurt maakte merk ik dat iedere keer in mijn lichaam, ik krijg pijn in mijn rug of armen en dan weet ik weer dat hij groter is gegroeid. Succes in ieder geval en probeer vooral ook op je tilhouding te letten!
Oh, ik dacht al dat ik de enige was die pijn kreeg door m'n kindje. Niet dus. Toen Jesse zwaarder werd, kreeg ik last van m'n linkerschouder en arm, als ik hem in- en uit bed tilde, de commode op en af. Heel lastig en vervelend. Tenslotte hebben we twee maand geleden een peuterbedje gekocht, daar klimt hij zelf in en uit, daar kleed ik hem nu ook aan, en verschoon ik hem op. En echt: m'n schouder is nog niet helemaal over, maar wel een heel stuk opgeknapt al.
Oh, ik ben wel blij met jullie reacties zeg... Ik zag mezelf alweer richting afgrond gaan zeg maar.. Ik weet namelijk niet meer of ik 't bij m'n oudste ook gehad heb, maar volgens mij wel. Ik kan me in elk geval herinneren dat ik moeite had haar te dragen (en ze besloot pas te gaan lopen met 18 maanden... ) Op dit moment heb ik mezelf een andere houding aangeleerd mbt het tillen van Hanne en ik probeer binnen m'n grenzen te blijven... Even geen vliegtuigje meer spelen dan maar.. (Wel jammer, want dan begint ze te schaterlachen en da's zo schattig!! Er zijn weinig andere dingen waarbij ze dat doet... En bij pappa is 't vliegtuigje toch minder leuk blijkbaar.. )
Meis, heel herkenbaar! Ik heb veel last van gehad vanaf Lisa maand of 5-6 was en tot bijna 1 jaar. Liep bij een fysiotherapeut: handmassage, juiste houding en polsbandage hielpen een beetje maar niet echt veel. Eigenlijk was de pijn helemaal weg pas toen Lisa zelfstandiger werd en had dus minder behoefte om getild te worden. Wat ook heeft megespeld is dat ik met 7 maanden weer aan het werk ging (daarvoor voltijdouderschapsverlof opgenomen) en tilde veel minder. Beterschap!!!