Polyester of polycotton tent

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamameer, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Wij (man, ik, 2 kleine drukke jongens) willen een familie tent gaan kopen maar zien door de bomen het bos niet meer. We willen iets met genoeg ruimte voor 4 personen (dus een 6 persoonstent) en we willen graag in nederland maar ook in frankrijk/spanje of de alpen kunnen kamperen.
    Nu is het lastige welke materiaal kiezen we,
    een polyester (is relatief goedkoop, goed droogt, nat ingepakt kan worden (en thuis te drogen kunt hangen), en een stukje minder zwaar is, maar wat erg warm of juist koud kan zijn)
    Of een polycotton tent (die dus duurder is, zwaarder, fijn leefklimaat, maar kan verweren als het nat is ingepakt)
    Wat is ook met twee van die ondeugende drukke mannetjes handiger en beter?

Oja en hebben jullie ervaring met opblaasbare buizen ipv stokken, want zo'n opblaasbare tent lijkt me ook wel makkelijk.

Kortom hebben jullie goede tips, eventueel met een voorbeeld?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
  3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Wij hebben altijd polyester/katoen. Alleen polyester schijnt erg zweterig te zijn. Dat is leuk als je elke dag verkast, maar wij blijven wel zo'n 5 nachten op 1 plek staan.
    Ellende is wel schimmel idd. We hebben al wel eens een jaar gehad dat we hem van tevoren op wilden zetten en het ding helemaal beschimmeld was.
    Maar wij kopen altijd een hele goedkope tent via marktplaats. De laatste was 100 euro, 3 jaar mee gekampeerd, en voor 50 euro verkocht. Dus dan is het geen ramp als dat verkopen een keer niet kan, omdat hij beschimmeld is :)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een polyester tent, een grote en die is echt al loeizwaar. Hij wordt warm in de zomer, maar wij hebben dit nooit als een probleem gezien en proberen de tent zoveel mogelijk in de schaduw te zetten. Wij hebben deze, maar is niet meer leverbaar, was 400 euro.

https://www.decathlon.nl/tent-t62-xl-air-id_8171137.html

5. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Wij hebben een katoenen doek % weet ik niet precies maar basis is katoen een 6 persoons tunneltent van de vrijbuiter is ong 60 kilo incl. grondzeil en buizen. Een heerlijke tent blijft wel iets langer nat dat klopt maar het wordt niet bloedheet binnen en is ook gewoon met jonge kinderen lees onbehouwelingen erg fijn in gebruik.

Stevige en robuuste tent. Onze tent was vrij prijzig in aanschaf maar de voorganger hebben wij na 8 jaar gebruik nog voor 250 euro kunnen verkopen via marktplaats.

Wij gaan graag naar de spaanse kust en ik heb altijd het idee dat een enkel polyester tent zo weg waait daar, deze heeft vorig jaar een echte spaanse storm zonder moeite overleefd de eerste keer heeft mijn man aan de luifel gehangen daar kwam het te snel voor om die af te breken en de 2e keer gewoon luifel afgebroken en lekker droog gaan zitten. niets aan de hand.

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Zeker geen polyester kiezen. Wij hebben een polycotton. In de zon erg warm maar koelt s avonds ook heel snel af. Na een bui ook snel droog in de zon.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Thanks voor jullie antwoorden tot nu toe!!
    Meer tips zijn altijd welkom!

8. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wij hadden ook een polycotton tent.

Over het nat inpakken, ook een polyestertent moet je als je hem nat inpakt thuis uithangen/ droogmaken.

Geen ervaring met een opblaastent, lijkt me echt heel handig :)

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Klopt idd dat je ook een polyester tent thuis moet drogen, maar ik hoorde dat een polycotton tent echt heel goed droog moet zijn voordat hij in de opslag kan, en als er veel katoen in zit duurt dit vaak langer of blijft er toch wat vocht achter waardoor je er schimmel in krijgt.
    Maar hier lees ik van meiden dat hun polycotton tent snel droog zijn. Dus ik ga denk ik wel richting een polycotton. Nu nog een mooi model uitzoeken...

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Wij hebben een polycotton tent. De laatste keer was hij net niet droog van de dauw . Thuis meteen over de schutting gehangen en hij een uur later echt droog.
    Het gaat dus echt snel. Dit was de eerste keer van 5 vakanties dat we er mee gekampeerd hebben.

Wij hebben een inritsbaar kuipzeil. En 5 stokken ( tunneltent)

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Misschien kan je eens naar een tentenshow. Bij grote kampeerwinkels (obelink etc) hebben ze vaak veel tenten staan. Zo kun je de ruimte beter inschatten, de stof voelen en vragen stellen aan verkopers. Elke tent heeft zo zijn voordelen en ook nadelen en het ligt er maar aan wat jij belangrijk vind.
    Wij hadden een grote katoenen tunneltent, supermooi, stevig en erg zwaar! Idd regelmatig op zolder uitgehangen, maar dat geeft niet want we hebben de ruimte.
    Toch zijn wij gaan kijken naar lichtgewicht tenten. Ook voor het drogen ervan, maar belangrijker; het gewicht en de grote van de pakketten om mee te nemen. Onze vorige tent was 50 kilo verpakt in drie grote tassen! Nam dus veel ruimte in de auto in. We wilden een lichte tent (tot 20 kilo) in een pakketje.

Het is een caravan geworden, maar dat terzijde :D

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    We gaan zeker nog wel bij een winkel kijken, zijn ook al wel ergens bij een kleinere winkel geweest, maar daardoor zijn we wat meer aan het twijfelen wat we willen. obelink of de wit (schijndel) hebben ze geloof ik wel veel tenten staan.

Wij hebben ook niet zo'n grote auto, daarom dachten we aan een opblaastent, dan heb je geen stokken zak. (We een pomp natuurlijk)

Deel Deze Pagina